Gjest Ciegus Skrevet 22. september 2013 #21 Skrevet 22. september 2013 Jeg begriper meg ikke på dere lavkarbo-folk eller hva dere nå er. Svarene på tråden her er jo pannekaker uten mel og sukker. Hva i all verden har det med de perfekte pannekaker å gjøre? Sikkert perfekte pannekaker for de på en spesiell diett, men når mine venner og min familie vil ha pannekaker, vil de ha pannekaker som er laget med helt vanlige ingredienser som mel, egg, melk osv.Anonymous poster hash: caf02...b1d Havregryn er jo ikke lavkarbo... 1
Teriyaki Skrevet 22. september 2013 #22 Skrevet 22. september 2013 Dere vet at havregryn er "mel" det og? Man maler bare korna mer og får havremel av dem? Så når dere bløtlegger og kjører kornene jevne så lager dere melet sjøl...Anonymous poster hash: 92a2c...dd8 Ja, men man får mye mer næring i maten ved å bruke havregryn enn vanlig hvetemel. Blir dessuten fortere mett, og man holder seg mett lengre. Er vel ingen som har påstått at dette er lavkarbo.
Gjest Magdalene Skrevet 22. september 2013 #23 Skrevet 22. september 2013 Ja, men man får mye mer næring i maten ved å bruke havregryn enn vanlig hvetemel. Blir dessuten fortere mett, og man holder seg mett lengre. Er vel ingen som har påstått at dette er lavkarbo. Jo det var en lenger opp her som sa det..
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #24 Skrevet 22. september 2013 Sukker hører ikke hjemme i pannekaker, men ellers helt enig med deg. Vi er nok enige, jeg har aldri sukker i røren. Men er det pannekaker med f.eks. sukker og sitron er det bare skikkelig deilig knasende sukker som duger. Evt. melis til pynt. Dere vet at havregryn er "mel" det og? Man maler bare korna mer og får havremel av dem? Så når dere bløtlegger og kjører kornene jevne så lager dere melet sjøl...Anonymous poster hash: 92a2c...dd8 Det er havremel og det er ikke hvetemel som ALLE vanlige pannekakeoppskrifter inneholder. Jeg kan da lage lavkarboalterntiver jeg med, lager gjerne pannekaker med kastanjemel og mandelmel til og med. Oooooh, skikkelig lavkarbo! Fint at vi har funnet de perfekte havrepannekakene med sukrin da, muligens med laktosefri melk til og med. Ja, faktisk har vi funnet de perfekte soja-sukrin-havrepannekakene her. Kan ikke dere fanatikere dra et annet sted? Bring on the carb! Anonymous poster hash: caf02...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #25 Skrevet 22. september 2013 Jo det var en lenger opp her som sa det.. Igjen. hvor er de perfekte pannekakene som en fransk chef vil godkjenne? Tror du han vil rope hurra over noe som metter og som ikke har skikkelig sukker? Not. Anonymous poster hash: caf02...b1d 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #26 Skrevet 22. september 2013 Havregryn er jo ikke lavkarbo... Samma det. Dere vet godt hva jeg sikter til. Denne ekstreme angsten overfor helt vanlig hvetemel. Anonymous poster hash: caf02...b1d
Teriyaki Skrevet 22. september 2013 #27 Skrevet 22. september 2013 (endret) Vi er nok enige, jeg har aldri sukker i røren. Men er det pannekaker med f.eks. sukker og sitron er det bare skikkelig deilig knasende sukker som duger. Evt. melis til pynt. Det er havremel og det er ikke hvetemel som ALLE vanlige pannekakeoppskrifter inneholder. Jeg kan da lage lavkarboalterntiver jeg med, lager gjerne pannekaker med kastanjemel og mandelmel til og med. Oooooh, skikkelig lavkarbo! Fint at vi har funnet de perfekte havrepannekakene med sukrin da, muligens med laktosefri melk til og med. Ja, faktisk har vi funnet de perfekte soja-sukrin-havrepannekakene her. Kan ikke dere fanatikere dra et annet sted? Bring on the carb! Anonymous poster hash: caf02...b1d Haha, du vet at man ikke bruker laktosefri melk med mindre man må? Pannekakene med havregryn smakte det samme som vanlige pannekaker, bare sunnere. Synes dessuten det var mer lettvint å lage. Så hvorfor ikke? Endret 22. september 2013 av Teriyaki
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #28 Skrevet 22. september 2013 Haha, du vet at man ikke bruker laktosefri melk med mindre man må? Pannekakene med havregryn smakte det samme som vanlige pannekaker, bare bedre. Synes dessuten det var mer lettvint å lage. Så hvorfor ikke? Ja, det vet jeg faktisk. Ektefellen er laktoseintolerant og selv har jeg faktisk hveteintoleranse, så det blir sjelden at jeg lager mat med hvetemel. Jeg gjorde det imidlertid mye før, og tro meg, ingenting smaker akkurat som hvetemel. Kom ikke her å si at man ikke smaker forskjellen. Så hvorfor ikke? Fordi det ikke er pannekaker. Fint hvis man vil ha pannekaker uten hvete (og uten sukker og uten laktose - og uten egg for den saks skyld, jeg har laget vegane pannekaker for hveteintolerante selv), men de perfekte pannekakene er det ikke. Synes jeg ser denne gjengen spise crepes i Paris og stønne høyt: "Å, huff, er det hvetemel i pannekakene? Hvorfor bruker de ikke havremel? Det smaker jo akkurat det samme!" Franskmennene hadde fått seg en god latter før dere hadde blitt landsforvist. Anonymous poster hash: caf02...b1d 2
Gjest Ciegus Skrevet 22. september 2013 #29 Skrevet 22. september 2013 Samma det. Dere vet godt hva jeg sikter til. Denne ekstreme angsten overfor helt vanlig hvetemel.Anonymous poster hash: caf02...b1d Angst? Vedkommende kom med en oppskrift hun syns smaker godt, andre bekrefter at ja, den er god. Det har ingenting med angst å gjøre, havregryn er faktisk ganske godt. Pannekaker uten havregryn smaker, etter min mening, ikke like godt. Samme med vafler. Havregryn er undervurdert. Det har ikke en døyt med angst å gjøre, jeg tåler hvetemel mye bedre enn havregryn. Men kanskje du har angst mot å prøve noe nytt? Jeg setter hvertfall pris på oppskriften vedkommende ga, så får du fortsette med surmulinga di. :-) 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #30 Skrevet 22. september 2013 Det hørtes spennende ut med pannekaker med havregryn, det skal jeg jammen prøve! Bruker havregryn i vaffelrøra sånn nå og da, og det er kjempegodt, så gleder meg til gode pannekaker Anonymous poster hash: ac0f6...8b0 1
Teriyaki Skrevet 22. september 2013 #31 Skrevet 22. september 2013 En annen ting som er kjempegodt med litt havregryn er sånn smuldredeig som han har på toppen av paier. Helt enig i at havregryn er undervurdert når det kommer til smak.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #32 Skrevet 22. september 2013 Angst? Vedkommende kom med en oppskrift hun syns smaker godt, andre bekrefter at ja, den er god. Det har ingenting med angst å gjøre, havregryn er faktisk ganske godt. Pannekaker uten havregryn smaker, etter min mening, ikke like godt. Samme med vafler. Havregryn er undervurdert. Det har ikke en døyt med angst å gjøre, jeg tåler hvetemel mye bedre enn havregryn. Men kanskje du har angst mot å prøve noe nytt? Jeg setter hvertfall pris på oppskriften vedkommende ga, så får du fortsette med surmulinga di. :-) Koser meg bra med surmulinga mi, jeg. Surmuling med masser av sukker på, masser av raske, slemme kalorier som ikke gir metthetsfølelse i det hele tatt! Surmulinga mi ville fått minst en stjerne i Michelinguiden Anonymous poster hash: caf02...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #33 Skrevet 22. september 2013 Samma det. Dere vet godt hva jeg sikter til. Denne ekstreme angsten overfor helt vanlig hvetemel. Anonymous poster hash: caf02...b1d En lavkarboer har ikke "angst" for mel. En lavkarber unngå karbohydrater generelt, og spesielt de fra korn. Så om du vil formulere det på din måte: En lavkarber hadde fått skikkelig angstanfall av pannekaker med havregryn. Så du ønsker nok å lete etter en annen kostholdsideologi å sutre over, når det gjelder disse havregrynpannekakene du synes er så skumle. Koser meg bra med surmulinga mi, jeg. Surmuling med masser av sukker på, masser av raske, slemme kalorier som ikke gir metthetsfølelse i det hele tatt! Surmulinga mi ville fått minst en stjerne i Michelinguiden Anonymous poster hash: caf02...b1d Oj. Her lyser det dårlig samvittighet lang vei... Bare folk som forsøker å rasjonalisere sitt eget dårlige kosthold føler behov for å være så defensive. Det er da fult mulig å ha et sunt kosthold til hverdags, hvor man inkluderer f.eks. sunnere former for pannekaker (som forøvrig kan være helt på smaksmessig nivå som tradisjonelle pannekaker.. graden av "usunnhet" henger ikke parallellt sammen med graden av "smakfullhet ), også kan man heller kose seg iblant med usunne ting som vanlige pannekaker, uten dårlig samvittighet og sutring. Anonymous poster hash: fcaa2...b47 1
Gjest Magdalene Skrevet 22. september 2013 #34 Skrevet 22. september 2013 Igjen. hvor er de perfekte pannekakene som en fransk chef vil godkjenne? Tror du han vil rope hurra over noe som metter og som ikke har skikkelig sukker? Not.Anonymous poster hash: caf02...b1d Dette her var vel ikke tråden hvor man skulle komme med den beste oppskriften på franske pannekaker? Man skulle komme med en god oppskrift på pannekaker. Til info; havregryn inneholder 61% karbo, så dette er ingen lavkarbopabnekaker. 1
Gjest Magdalene Skrevet 22. september 2013 #35 Skrevet 22. september 2013 Jeg begriper meg ikke på dere lavkarbo-folk eller hva dere nå er. Svarene på tråden her er jo pannekaker uten mel og sukker. Hva i all verden har det med de perfekte pannekaker å gjøre? Sikkert perfekte pannekaker for de på en spesiell diett, men når mine venner og min familie vil ha pannekaker, vil de ha pannekaker som er laget med helt vanlige ingredienser som mel, egg, melk osv.Anonymous poster hash: caf02...b1d Diett fordi man bruker havregryn?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #36 Skrevet 22. september 2013 Dette her var vel ikke tråden hvor man skulle komme med den beste oppskriften på franske pannekaker?Man skulle komme med en god oppskrift på pannekaker. Til info; havregryn inneholder 61% karbo, så dette er ingen lavkarbopabnekaker. Nei, man skulle komme med oppskrift på de perfekte pannekakene, intet mindre. Med en sånn trådtittel forventer jeg også klassiske oppskrifter på klassiske pannekaker. Å komme med forslag som inneholder havregryn og (gud forby) sukrin er å betrakte som en kuriositet, egentlig en avsporing, og bør presenteres deretter. Hilsen havregryn-elsker Anonymous poster hash: 971d8...86f 2
Gjest Magdalene Skrevet 22. september 2013 #37 Skrevet 22. september 2013 Nei, man skulle komme med oppskrift på de perfekte pannekakene, intet mindre. Med en sånn trådtittel forventer jeg også klassiske oppskrifter på klassiske pannekaker. Å komme med forslag som inneholder havregryn og (gud forby) sukrin er å betrakte som en kuriositet, egentlig en avsporing, og bør presenteres deretter. Hilsen havregryn-elsker Anonymous poster hash: 971d8...86f Og for meg er dette klassiske pannekaker. Som i følge MEG og de rundt meg er perfekte ;) ;) 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #38 Skrevet 22. september 2013 Og for meg er dette klassiske pannekaker. Som i følge MEG og de rundt meg er perfekte ;) ;) At de for deg er perfekte, er helt greit og legitimt. Men nei, klassiske er de ikke. At du insisterer på å kalle dem det, viser bare din manglende kunnskap til og/eller forståelse av at kokekunsten faktisk er et fag med en historie og (hold deg fast) klassikere. ;) osv. Anonymous poster hash: 971d8...86f 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #39 Skrevet 22. september 2013 En lavkarboer har ikke "angst" for mel. En lavkarber unngå karbohydrater generelt, og spesielt de fra korn. Så om du vil formulere det på din måte: En lavkarber hadde fått skikkelig angstanfall av pannekaker med havregryn. Så du ønsker nok å lete etter en annen kostholdsideologi å sutre over, når det gjelder disse havregrynpannekakene du synes er så skumle. Oj. Her lyser det dårlig samvittighet lang vei... Bare folk som forsøker å rasjonalisere sitt eget dårlige kosthold føler behov for å være så defensive. Det er da fult mulig å ha et sunt kosthold til hverdags, hvor man inkluderer f.eks. sunnere former for pannekaker (som forøvrig kan være helt på smaksmessig nivå som tradisjonelle pannekaker.. graden av "usunnhet" henger ikke parallellt sammen med graden av "smakfullhet ), også kan man heller kose seg iblant med usunne ting som vanlige pannekaker, uten dårlig samvittighet og sutring. Anonymous poster hash: fcaa2...b47 Oj oj oj, her var vi psykologiserende ja. For all del, man ber om en perfekt pannekakeoppskrift og blir servert nyfrelst møl fra helsefriker som ikke engang gidder å lese innleggene skikkelig. Hvem sa surmuling først? Hva har perfekte pannekaker, laget på hvetemel og helmelk og med skikkelig sukker på å gjøre med et usunt kosthold? Vet du hvor ofte jeg spiser pannekaker? Du kan jo lese litt oppover her og sjekke hvor ofte jeg i det hele tatt spiser hvetemel. Iiiik, jeg spiste visst en halv sandkake til jul. Iiiiiik! Kostholdet mitt er helt forferdelig usunt. Iiiik. Anonymous poster hash: caf02...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #40 Skrevet 22. september 2013 At de for deg er perfekte, er helt greit og legitimt. Men nei, klassiske er de ikke. At du insisterer på å kalle dem det, viser bare din manglende kunnskap til og/eller forståelse av at kokekunsten faktisk er et fag med en historie og (hold deg fast) klassikere. ;) osv. Anonymous poster hash: 971d8...86f Da kan du kanskje fortelle oss om historien bak de klassiske og tradisjonelle og perfekte havregrynpannekakene da? Anonymous poster hash: caf02...b1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå