Gå til innhold

Mest manipulerende øyeblikket

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sikter først og fremst til reality-tv, men hvis flere kommer på andre situasjoner så del med oss.

Hvilken person og deltaker fortjener å komme på lista di, som har manipulert andre for å fremheve seg selv?

Endret av spørsmålstegnet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg må trekke fram et eksempel fra den amerikanske Robinson-ekspedisjonen (Survivor). Et godt stykke ut i serien får deltakerne besøk hjemmefra. Jonny "Fairplay" (han kalte seg det) får besøk av en kamerat, som sier at Jonnys bestemor akkurat døde. Så trist! De andre deltakerne lar Jonny vinne den påfølgende konkurransen, for man har jo visse grenser, selv innen realitysjangeren. Man konspirerer ikke mot noen som akkurat har mottatt et dødsbudskap.

Men så viser deg seg at bestemora lever i beste velgående, hun. Jonny hadde på forhånd avtalt med sin kamerat om at dette var en historie de skulle spille ut for de andre deltakerne. Det å lyve om dødsfall for å få sympati/fordeler i konkurransen, akkurat da ble jeg litt kvalm. Heldigvis vant han ikke hele Survivor!

.

Anonymous poster hash: e4163...d53
  • Liker 2
Skrevet

Stemmer det :) Jeg husker det faktisk. Det er jo egentlig mange manipulerende øyeblikk å ta av, men kommer selv på ganske få. Har en liten følelse på at alle dameene på The Bachelor manipulerer for å komme seg videre, i frykt for å bli stemt ut og ødelegge sin egen selvtilitt. Spesielt hu Vianna og Emily synes jeg var forferdelige.

Et annet eksempel er vel hu her: http://www.tv2.no/underholdning/farmen/manipulerer-guttene-med-dyp-utringing-3143937.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...