Gå til innhold

Mine og dine barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har vært med min stefar siden jeg var 2 år. Han hadde 2 barn fra før og hun hadde 2 barn fra før- Underveis fikk dem ett felles barn.

Vi er mellom 5-7 år eldre enn deres fellesbarn.

H*n får jo goder vi ikke får, noe som ikke bryr meg siden jeg er voksen å klarer meg selv. Nå er h*n 18 år å jeg tibydde meg å hjelpe med CV og søknad for å få seg en jobb forsiden av skolen.

H*n har ikke sagt takk for hjelpen å vil ikke møte opp på de stedene h*n har fått intervju. Dette fordi beliggenheten ikke passer. Vi bor i storby å det er vanskelig å få seg jobb på de stedene h*n har fått intervju.

Jeg skjenner jeg blir skikkelig provosert. Min mor forsvarer denne tragiske adferden. Jeg har jo meldt i fra hva jeg mener om dette.

Hva blir egentlig resultetet av at man får alt opp i hendene? H*n klarer ikke steke en karbonade en gang? Det eneste h*n gjør er å gå på skole, handle på senteret av foreldrene sine penger å være med venner.

Jeg regarer på dette fordi dette er ikke den oppdragelsen jeg har fått. Da var det bare å komme seg ut så fort du er 18 å klare deg selv. Jeg flyttet for meg selv når jeg er 18 å har aldri fått noe spesiell hjelp hjemmefra.

H*n fikk bil og lappen til bursdagen mens jeg fikk 500 kr til min 18 års dag. Dette er ting jeg prøver å se bort i fra siden vi ikke har felles far.

Anonymous poster hash: 4c681...db4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min lillesøster er også mer bortskjemt enn det jeg og min søster var. Sånn er det bare. :) hvordan din mor velger å oppdra sitt barn er vel opp til henne, så skjønner ikke hvorfor du skal fortelle hva du mener med det?

Din mor er blitt eldre og kanskje fått bedre økonomi, ikke minst at hun nå innser at siste barnet begynner å bli voksen, noe som kanskje gjør at hun skjemmer ungen ekstra bort.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Sånn er det ofte med minstesøsken, uansett om alle søsknene har samme foreldre eller ikke. Spesielt om den yngste er en del yngre enn de andre.

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det ofte med minstesøsken, uansett om alle søsknene har samme foreldre eller ikke. Spesielt om den yngste er en del yngre enn de andre.

Tema her er ikke hvor bortkjemt hun er, men oppførselen hennes. Mangen er bortkjemte, men de lærte seg å si takk for maten selvom eksempelhvis? Jo jeg føler faktisk at jeg kan utaale meg om hvordan min mor oppdrar henne når mor støtt å stadig sier til meg i vanskelige sitvasjoner at jeg må bite tenna sammen og feie for min egen dør.

Jeg syntes også det er flaut å ha en søster/bror der andre mennesker reagerer på adferden hennes.

Mangen er bortkjemte, men de klarer å oppføre seg selvom-

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan da gi eksempler der hun støtt å stadig kaller mor for en (jeg siterer) Jævla drittkjærring!

Mor sier da ingenting!!

Skrevet

Jeg kan da gi eksempler der hun støtt å stadig kaller mor for en (jeg siterer) Jævla drittkjærring!

Mor sier da ingenting!!

Og din mors manglende oppdragelse av minstemann, er det din mor som får ta konsekvensene av, ikke deg. Drit i søskenet ditt, og lev ditt eget liv. Hold deg på det som kalles høflig avstand. Si hei på julaften og bursdag, ellers ikke ta kontakt.

Anonymous poster hash: 4bb62...2c8

Skrevet

Tema her er ikke hvor bortkjemt hun er, men oppførselen hennes. Mangen er bortkjemte, men de lærte seg å si takk for maten selvom eksempelhvis? Jo jeg føler faktisk at jeg kan utaale meg om hvordan min mor oppdrar henne når mor støtt å stadig sier til meg i vanskelige sitvasjoner at jeg må bite tenna sammen og feie for min egen dør.

Jeg syntes også det er flaut å ha en søster/bror der andre mennesker reagerer på adferden hennes.

Søsteren din er 18 og myndig. Det er sent å oppdra henne nå, og hennes oppdragelse var aldri ditt ansvar eller din rett uansett. Hvis hun ikke oppfører seg bra overfor andre, vil det slå tilbake på henne selv. Sannsynligvis skjerper hun seg etterhvert som hun får litt avstand til tenårene.

Skrevet

Søsteren din er 18 og myndig. Det er sent å oppdra henne nå, og hennes oppdragelse var aldri ditt ansvar eller din rett uansett. Hvis hun ikke oppfører seg bra overfor andre, vil det slå tilbake på henne selv. Sannsynligvis skjerper hun seg etterhvert som hun får litt avstand til tenårene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...