Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å få mine penger tilbake? Eksen skylder meg 7500

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at min kjære eks skylder meg 7500 kr og ikke faen jeg bare skal la det ligge. 7500 er jo mye penger å miste. Han tror vel at etter en stund, så vil jeg bare slutte å mase. Eh nei. Jeg gir meg ikke før jeg får de pengene!! Han har ALLTID en unnskyldning for å ikke betale meg. Har venta i snart 8 månder og har ikke fått 1 krone!

Jeg begynner å bli pisslei altså. Han tok meg i hånden og lovet jeg skulle få de pengene tilbake. Yeah right. Han virker ikke intressert i å betale meg. Han har da masse verdisaker kan fint kan selge på Finn.no osv. Sølvtøy, klokker (dyre klokker) malerier, flere mobiler osv. Hva skal han med 5 mobiler liksom?! Han gjør ingen innsats og er bare full av unnskyldninger. :roll:

Hva kan jeg gjøre? Jeg nekter å gi meg! Jeg står på mitt og vil ha pengene mine. Han lovet meg. Jævla idiot.

Anonymous poster hash: 8b510...506
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du det skriftlig så kan du kanskje dra den egoistiske ræva hans inn for konfliktrådet?

Anonymous poster hash: b8b9a...770
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Han skylder deg ingenting om du ikke har underskrevet kontrakt på det. Jeg hadde tilbudt meg å betalt deg tilbake i naturalia, hvis grunnen til at det ble slutt ikke er for at du har forfalt, men jeg punger ikke ut for ekser, med mindre det står om liv og død.

Endret av OooO
Gjest RompeRusk
Skrevet

Etter både egen og venninners erfaring, kan du nok se langt etter pengene. Dessverre

• Liker 4
Skrevet

Med mindre du har noe skriftlig kontrakt så er det ikke altfor mye å gjøre.

Du får ta det som en (dyr) lærepenge - de fleste forhold tar slutt og ender bittert, selv om man ikke kan forestille seg det og å være ubetinget gavmild er ikke en god idé.

Anonymous poster hash: 29f5f...c75
  • Liker 4
Skrevet

Han skylder deg ingenting om du ikke har underskrevet kontrakt på det. Jeg hadde tilbudt meg å betalt deg tilbake i naturalia, hvis grunnen til at det ble slutt ikke er for at du har forfalt, men jeg punger ikke ut for ekser, med mindre det står om liv og død.

Du punger ikke ut for ekser selv om du har LOVET du skal betale de tilbake? Et løfte er et løfte selv om man er ekser eller kjærester.

• Liker 10
Skrevet

Ingen skriftlig avtale, men jeg har tatt opp en tlfsamtale der han innrømmer han skylder meg de pengene. Gjelder det?

TS

• Liker 1
Skrevet

Lag en formell faktura og send i posten. Skriv at du går videre med saken om det ikke er betalt innen fristen.

Anonymous poster hash: 76fd0...be0
  • Liker 1
Skrevet

Du punger ikke ut for ekser selv om du har LOVET du skal betale de tilbake? Et løfte er et løfte selv om man er ekser eller kjærester.

Har du fortsatt figuren hadde du fått igjen naturalia, det er ikke lovet noe om kontanter her.

Skrevet

Ingen skriftlig avtale, men jeg har tatt opp en tlfsamtale der han innrømmer han skylder meg de pengene. Gjelder det?

TS

Nei. Nå slutter du.

Skrevet

En muntlig avtale er vel så bindene som en skriftlig, men det er lettere å spore tilbake til det når det er skriftlig :)

Skrevet

Nei. Nå slutter du.

Hva er det med deg egentlig?? :klo:

• Liker 19
Gjest SkarpKant
Skrevet

Man burde kanskje bare sende en faktura da, hvis det ikke går an å prate normalt med eksen.
Altså, hvor det er mulig å etablere en nedbetalingsavtale evt om nødvendig.
Ellers er nok det riktige å gå videre med saken ja.

For selvsagt burde man få pengene sine tilbake da.

Skrevet

Få han til å signere en gjeldskontrakt. Husk 2 vitner

Skrevet

Hva er det med deg egentlig?? :klo:

Du kan vel la fortid være fortid og ikke pirke i gamle sår.

Anonymous poster hash: e0f08...825

Skrevet

meg

Skrevet

end en giro med tidsfrist, blir ikke fristen overholdt så sender du kravet til innkasso

Anonymous poster hash: a8c0f...608
Skrevet

Si at du er stresset over at du ikke får tilbakebetalt og at du vil ha en kontrakt på det hvor det formuleres en dato hvor pengene skal være satt inn, så skriver dere kontrakt (med vitner), da har du i hvert fall en dato å se frem til. Hvilke unnskyldninger bruker han?

Skrevet (endret)

Har du fortsatt figuren hadde du fått igjen naturalia, det er ikke lovet noe om kontanter her.

Nei. Nå slutter du.

meg

Ts, du kan bare glemme å se noe til de pengene. Det er bedre at du bare godtar det enn at du går rundt og irriterer deg over det hver dag.

Anonymous poster hash: 680b8...450

Endret av irrlys
  • Liker 4
Skrevet

...

Anonymous poster hash: 99310...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...