Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som skjer med foreldre som ikke liker kjæresten til sønn eller datter, hva med det å bli glad for at hun eller han har funnet en de elsker? Jeg lurer om jeg kommer til å finne en som foreldrene mine ikke liker fordi jeg er så lei av at de bestemmer over kjærlighetslivet mitt også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer om jeg kommer til å finne en som foreldrene mine ikke liker fordi jeg er så lei av at de bestemmer over kjærlighetslivet mitt også.

Det er nettopp det gjør om du gjør dette.

• Liker 3
Skrevet

jo eldre man blir, jo mer merker man at foreldre også er mennesker.

Disse menneskene kan være fantastiske,men de kan også være jævlige, smålige, frekke, nedlatende og så videre.

Det er ikke alle foreldre som aksepterer lett kjæresten, og det kan være mange grunner.

- De mener at barnet deres er for bra for alle

- De er naturlig negative og skeptiske til mennesker

- De har en viss innsikt og kan tydelig se at den "utvalgte" er en dårlig partner.

Jeg skjønner at du syns det er urettferdig, fordi helt ærlig, så kan foreldre være urettferdig.

Men jeg syns det er litt å skyte seg selv i foten hvis du skal med vilje finne en de ikke liker, kun for å hevne seg på de.

Velg en du elsker og ikke tenk så mye på hva andre sier. Og ta det rolig!

Har sett mange situasjoner hvor foreldrene har hatet kjæresten, men begynt å like han etterhvert, så ikke lag drama rundt det. Noen må være voksen, og det kan isåfall være deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke garantere at jeg blir glad for den kjæresten datteren min tar med seg hjem når den tid kommer. Bestemme kan jeg ikke, men gi råd kommer jeg til å gjøre dersom jeg ser det er på sin plass.

Anonymous poster hash: 23cd2...d5a
Skrevet

Er ikke du voksen?

Trenger ikke skrive eller lese mer om du blir så flau hehe :)

Jo, jeg er voksen og jeg bestemmer, men de blander seg jo i alt...

Skrevet (endret)

Trenger ikke skrive eller lese mer om du blir så flau hehe :)

Jo, jeg er voksen og jeg bestemmer, men de blander seg jo i alt...

Det endrer seg sikkert den dagen du får deg en kjæreste. Eller bor du hos dem?

Endret av Morgun
Skrevet

Det endrer seg sikkert den dagen du får deg en kjæreste. Eller bor du hos dem?

Bor ikke hos de, men snakker med dem mye fordi jeg ellers ikke har noen å snakke med.

Skrevet

Bor ikke hos de, men snakker med dem mye fordi jeg ellers ikke har noen å snakke med.

Da er det vel ikke noe rart de bryr seg? Hvis du snakker med dem hver dag og forteller dem alt, skulle de la være å bry seg da? Hadde det vært noe hyggelig? Hvis du ikke vil at de skal bry seg må du jo holde mer avstand. Men det blir sikkert annerledes når du får kjæreste for da vil du ha ham å snakke med.

• Liker 1
Skrevet

Butterscotch har et godt poeng jeg tror mange glemmer. Foreldre er mennesker akkurat som alle andre, og man blir ikke helt voksen før man innser det. Mange har en forestilling av hvordan foreldre bør være, men de kan ikke være andre enn seg selv.

Skrevet

Sier du det? Hvilke andre råd og tanker gir dem deg da?

Jeg mener, hvis du snakker mye med dem, så har dem jo kanskje noen ok og konstruktive råd også?

Forøvrig, on topic - du burde jo egentlig bare ta det med en klype salt hvis du virkelig liker ham, fordi det er jo ikke alltid foreldre forstår omstendighetene helt, men som oftest så gjør de det også og altså.

Det er uansett positivt å ha litt kontakt med foreldre i blant. Dem har noen ganger gode ord.

Anonymous poster hash: f0255...aa7

Skrevet

Veel, jeg kom hjem med en gutt en gang, som var lokalpolitiker for Frp, og som alle byråkratene lo av. (ink. mor)

Så da jeg sa jeg ville være sammen med han, syntes mor det ble verdens undergang.
Var jo ikke bare politikken selvfølgelig, var jo det faktum at han ikke ville jobbe, hadde mange rare ideer, (som driter han selv ut rett og slett) osv. etter to år begynte han å snylte på Nav, å da måtte jeg få han vekk.

Har aldri sett mor være mer glad enn den dagen.
Hun var veldig masete de årene jeg var sammen med han.

Fikk litt noia for å ha med gutter til henne etter dette, med tanke på at hun kanskje ikke liker dem heller, men jeg tror nok det var personen, og ikke generelt alle gutter.

:)

Anonymous poster hash: 9955d...3db
  • Liker 1
Skrevet

Som regel vil det være smart å høre på hva foreldrene sier.

Sikkert ikke mange som gjør det da men.

Skrevet

Jeg lurer på hva som skjer med foreldre som ikke liker kjæresten til sønn eller datter, hva med det å bli glad for at hun eller han har funnet en de elsker? Jeg lurer om jeg kommer til å finne en som foreldrene mine ikke liker fordi jeg er så lei av at de bestemmer over kjærlighetslivet mitt også.

Er familien din msulimer?

Anonymous poster hash: 5f281...76b

Skrevet

Veel, jeg kom hjem med en gutt en gang, som var lokalpolitiker for Frp, og som alle byråkratene lo av. (ink. mor)

Så da jeg sa jeg ville være sammen med han, syntes mor det ble verdens undergang.

Var jo ikke bare politikken selvfølgelig, var jo det faktum at han ikke ville jobbe, hadde mange rare ideer, (som driter han selv ut rett og slett) osv. etter to år begynte han å snylte på Nav, å da måtte jeg få han vekk.

Har aldri sett mor være mer glad enn den dagen.

Hun var veldig masete de årene jeg var sammen med han.

Fikk litt noia for å ha med gutter til henne etter dette, med tanke på at hun kanskje ikke liker dem heller, men jeg tror nok det var personen, og ikke generelt alle gutter.

:)

Anonymous poster hash: 9955d...3db

Har du og moren din svært forskjellige smaker og preferanser på menn eller? :laugh:

Anonymous poster hash: f0255...aa7

Gjest SkarpKant
Skrevet (endret)

Det hender. Du kan jo ikke lære faren din å pule.

Og nei, det er ikke så mye som tyder på det.

Endret av SkarpKant
  • Liker 1
Skrevet

Men noen foreldre er jo idioter.

Anonymous poster hash: 960b6...4a0

Skrevet

Men noen foreldre er jo idioter.

Anonymous poster hash: 960b6...4a0

Ja, det er sikkert riktig. Men langt i fra alle. De fleste vil barna sine sitt beste.

Skrevet

jo eldre man blir, jo mer merker man at foreldre også er mennesker.

Disse menneskene kan være fantastiske,men de kan også være jævlige, smålige, frekke, nedlatende og så videre.

Det er ikke alle foreldre som aksepterer lett kjæresten, og det kan være mange grunner.

- De mener at barnet deres er for bra for alle

- De er naturlig negative og skeptiske til mennesker

- De har en viss innsikt og kan tydelig se at den "utvalgte" er en dårlig partner.

Jeg skjønner at du syns det er urettferdig, fordi helt ærlig, så kan foreldre være urettferdig.

Men jeg syns det er litt å skyte seg selv i foten hvis du skal med vilje finne en de ikke liker, kun for å hevne seg på de.

Velg en du elsker og ikke tenk så mye på hva andre sier. Og ta det rolig!

Har sett mange situasjoner hvor foreldrene har hatet kjæresten, men begynt å like han etterhvert, så ikke lag drama rundt det. Noen må være voksen, og det kan isåfall være deg.

Ja, men jeg mener det ikke er noen unnskyldning å "bare være menneske", og er man jævlig, småfrekk og nedlatende så har man et desto større ansvar for å begrense seg som voksen. Alle voksne må begrense sitt personlige hat for enkeltpersoner i alle mulige sammenhenger, foreldre inkludert.

Det er selvfølgelig helt greit å ikke like vedkommende, man har ingen plikt å like alle mennesker. Men man har en plikt til å respektere sønnen/datterens valg og holde sine tanker for seg selv, slik er det faktisk å være voksen. I motsatt fall er de ikke voksne menn forvokste barn. Det er kun den siste grunnen du oppgir, dersom de ser at den utvalgte er "dårlig" i form av gyldige grunner som vold eller andre alvorlige forhold er det selvfølgelig greit å ta det opp.

Voksne skal respektere ønskene til voksne barn så lenge de tar valg som ikke går utover andre.

Anonymous poster hash: 3fd04...45c

Skrevet

Bestemmer de over kjærlighetslivet ditt? Om nicket ditt reflekterer fødselsåret ditt så er du jo 48 og har vel all rett til å velge dine egen partner.

Anonymous poster hash: 3fd04...45c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...