AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Er selv introvert, og var nylig i et forhold med en som var svært sosial, rastløs, og ekstrovert, sett bort i fra at han ikke snakket mye om seg og sitt. Jeg merket at jeg ble satt i bås som lat, lite sosialt begavet, og fikk beskjed om at jeg burde komme meg mer ut. Prøvde å forklare at vi er forskjellige, du samler energi når du er sammen med mennesker, jeg blir sliten av å forholde meg til mange mennesker, og trenger alenetid. Det gikk ikke inn, jeg burde omgi meg med mer mennesker, få meg flere hobbyer. Er ikke det litt interessant, når jeg selv fyller tiden med de menneskene, og aktivitetene jeg trives med? Jeg fikk beskjed om at det virket som om jeg var så lite interessert i ting, mens det som egentlig var sakens kjerne, var at vi ikke hadde like interesser, og at han ikke orket å bry seg om hva som egentlig interesserte meg, han var bare opptatt av at jeg ikke hadde de samme interessene som han... Hvorfor er det vanskelig å forstå at andre ikke er like en selv, uten å stemple en som både det ene og det andre? Anonymous poster hash: d9bdf...b1c 4
makkapakka Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Liker heller ikke at andre skal forandre på meg 1
Gjest BettyBoop Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Er selv introvert, og var nylig i et forhold med en som var svært sosial, rastløs, og ekstrovert, sett bort i fra at han ikke snakket mye om seg og sitt. Jeg merket at jeg ble satt i bås som lat, lite sosialt begavet, og fikk beskjed om at jeg burde komme meg mer ut. Prøvde å forklare at vi er forskjellige, du samler energi når du er sammen med mennesker, jeg blir sliten av å forholde meg til mange mennesker, og trenger alenetid. Det gikk ikke inn, jeg burde omgi meg med mer mennesker, få meg flere hobbyer. Er ikke det litt interessant, når jeg selv fyller tiden med de menneskene, og aktivitetene jeg trives med? Jeg fikk beskjed om at det virket som om jeg var så lite interessert i ting, mens det som egentlig var sakens kjerne, var at vi ikke hadde like interesser, og at han ikke orket å bry seg om hva som egentlig interesserte meg, han var bare opptatt av at jeg ikke hadde de samme interessene som han... Hvorfor er det vanskelig å forstå at andre ikke er like en selv, uten å stemple en som både det ene og det andre? Anonymous poster hash: d9bdf...b1c på en måte forstår jeg han. En utadvendt og veldig sosial person vil ha vanskelig for å sette seg inn i hvordan det er å være omvendt. En ultrasosial person vil nok synes det er rart å ikke føle seg ensom når man er alene. 1
Hawkins Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Problemet er vel at han var nedlatande, då. Finst bra ekstroverte folk som kan det å respektera skilnadar, og. 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Alle ekstroverte er selvsagt ikke slik, men personlig erfaring, anekdoter og det jeg har lest av artikler og på diverse fora tilsier at introverte ofte setter seg inn i og dermed vet om/forstår variasjonen i disse personlighetstrekkene, mens ekstroverte gjerne tar det som en selvfølge at de er en del av normalen og dermed avfeier introverte som sjenerte, dårlig tilpassede med mer. Anonymous poster hash: f612c...d60 2
Gjest BettyBoop Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Problemet er vel at han var nedlatande, då. Finst bra ekstroverte folk som kan det å respektera skilnadar, og. Ikke sikkert han mente å være nedlatende. Kanskje han oppriktig mente at ts ikke hadde godt av å være så mye alene? 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Ikke sikkert han mente å være nedlatende. Kanskje han oppriktig mente at ts ikke hadde godt av å være så mye alene? Jeg var ikke så mye alene, men han måtte ha mennesker rundt seg hele tiden. Han var ikke i stand til å forstå at jeg fungerer på en annen måte. Anonymous poster hash: d9bdf...b1c
Hawkins Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Jeg var ikke så mye alene, men han måtte ha mennesker rundt seg hele tiden. Han var ikke i stand til å forstå at jeg fungerer på en annen måte. Anonymous poster hash: d9bdf...b1c Re: å ikkje meina å vera nedlatande: du har kanskje rett. Det var vel berre måten TS formulerte seg på som fekk meg til å tenkja at han ikkje emna å setja seg inn i andre sin situasjon på akkurat det området.
Steinar40 Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Når folk blir altfor ulike så passer man bare ikke i sammen i det hele tatt. Jeg antar at det var dette han hadde størst problemer med å akseptere, tenker jeg. Forstå andre er det ingen som gjør uansett, men når man er veldig ulike så blir det altså problemer for en selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå