Gå til innhold

Kjerringråd: aloe vera

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl
Skrevet

For de som vil prøve å blekne kvisene sine eller ha silkemyk hud så sa bestemoren min at jeg skulle ta et aloe vera blad, dele det i 2 (på siden, som rundstykker)og smøre det på ansiktet. Anbefaler ikke det til de som har masse kviser og åpne sår etter kviser. for da bestemoren min ba meg om å gjøre det var jeg plaget av kviser og derfor så svidde det litt. Jeg vet ikke om det hjelper, men det er iallefall et gammelt kjerringråd fra hjemmelandet mitt.

For å kunne gjøre det så må man nesten gå å kjøpe en aloe vera plante..... :wink:

Noen som har hørt om dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For de som vil prøve å blekne kvisene sine eller ha silkemyk hud så sa bestemoren min at jeg skulle ta et aloe vera blad, dele det i 2 (på siden, som rundstykker)og smøre det på ansiktet. Anbefaler ikke det til de som har masse kviser og åpne sår etter kviser. for da bestemoren min ba meg om å gjøre det var jeg plaget av kviser og derfor så svidde det litt. Jeg vet ikke om det hjelper, men det er iallefall et gammelt kjerringråd fra hjemmelandet mitt.

For å kunne gjøre det så må man nesten gå å kjøpe en aloe vera plante..... :wink:

Noen som har hørt om dette før?

ikke hørt om akkurat det, men at man åpner bladene og bruker de til sår osv. jeg startet faktisk en tråd tidligere i dag om Aloe Vera Juice på "kropp, helse osv".. den funker også på kviser/til utvortes bruk..

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Nei, den må jeg nok ha misset. Men det er jo aloe vera ekstrakter i kremer og lotion. Så det går an å bruke. men ikke alle tåler det. skulle gjerne ha prøvd det igjen. har ingen kviser nå lenger.... :roll:

Gjest anneline
Skrevet

Jeg får ikke kviser av aloe vera og bruker det innimellom når huden min blir kjempetørr. Det beste bruksområdet er vel å bruke aloe vera saften på solbrent hud eller hvis du har små brannsår.

Har en plante stående i beredskap i tilfelle slike ulykker.

Mener å ha hørt at saften er mest effektiv hvis planten er over 5 år gammel, men vet ikke om det stemmer.

Til innvortes bruk skal det hjelpe mot så mangt, og skal visst være bra for magen og huden generelt.

Skrevet

bare synd det lukter så fælt....og lukta sitter!

Gjest gjest1
Skrevet

Aloe vera hjelper mot forstørrede porer. Jeg bruker den med 98% fra apoteket, veldig effektivt.

Skrevet

Har hørt at en ikke skal bruke Aloe Vera når du har åpne sår (hvis du blør). Ikke sikker på hvorfor, men.....

Skrevet

Jeg bruker aloe vera mye om sommeren når jeg har solet meg. Renser bort solkremen og stryker på aloe vera og lar det virke en stund, ca 20-30 min. Huden blir myk og fin og jeg ser aldri solbrent ut i ansiktet, bare gyllenbrun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...