Gå til innhold

En utblåsning - uinteressante samtaler - obs, langt innlegg :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Jeg er en aktiv jente, halvveis til 50, Og supertravel. Ikke fordi jeg har så travel timeplan i utgangspunktet, men fordi jeg vil ha det sånn.

Timeplanen min tillater meg å trene 2 ganger til dagen, noe jeg akter å gjøre også. Har satt opp treningsplan og drøftet nøye med PT. Kostholdet er også meget gjennomtenkt.

Har skole midt på dagen, noe kveld, og jobber kveld og helg. Trener Morgencardio mandag til fredag, og gjerne i helgene også, hvis jeg ikke er veldig trøtt (kommer an på arbeidsuka).

Utenom dette har jeg satt opp 3 styrkeøkter, og 4 kampsportøkter i uka.

Når jeg er hjemme, er jeg alltid på vei ut igjen, og har ikke lyst til å snakke om barbiedukker, ubåter og såpeskum.Tror dere skjønner hva jeg mener.
Jeg vil bare gjøre mine ting, og komme meg raskt ut igjen.

Har mange fine samtaler med de på huset også, men hun ene er simpelthen slitsom. Ikke så lett å si ifra når hun ikke tar hint, eller ikke forstår/kanskje ikke vil forstå?

Hadde dette vært en person jeg ikke likte, hadde det vært enkelt å si ifra. Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe denne situasjonen. Men har begynt å lage middag på tidspunkter hun ikke er hjemme, sånn at jeg får fred, og blir fort ferdig. Lager store posjoner, og fryser ned, (noe jeg normalt gjør uansett, men tidene er nøye planlagt for å unngå henne)......

Sørger også for å ha med meg alt jeg skal når jeg går ut, for å komme hjem minst mulig. Da slipper jeg også at husverten ber om tjenester, hvis hun stikker innom, (noe hun ofte gjør uten forvarsel). Hun tenker heller ikke på at folk kanskje har andre planer.

Å flytte er ikke aktuelt, for jeg har gå - avstand til alt som er viktig, og jeg liker bofellesskapet, og er fornøyd med beliggenheten.

Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette opp. Vet ikke hvordan hun jeg bor sammen med vil reagere, men hun har nok en anelse om at det er et eller annet.... jeg vet jeg må si ifra. Har bare ikke helt funnet ut hva jeg skal si enda.

Har en mistanke om at hun er litt deprimert også, så må passe på hvordan jeg sier ting, så det ikke blir tatt ille opp. Samtidig vil jeg ikke går rundt grøten heller.

Tenkte jeg skulle skylde på meg selv. Si at vi er to forskjellige personer, med to forskjellige livsstiler, og med ulike prioriteringer og behov. At jeg er en person som trenger veldig mye alenetid, og har mye på timeplanen min. Kommer også til å legge til at for det om det ser ut som at jeg ikke gjør noe, kan jeg ha 1000 ting i hodet mitt, og orker ikke å ha en samtale hver gang vi ser hverandre. Det er utrolig plagsomt at hun ikke kan se meg litt an, og se om jeg er i humør eller ikke, før hun begynner å plapre ivei, og at hun fortsetter, selv om jeg er ganske tydelig på at jeg ikke har tid/lyst.

Vil heller ikke ha henne med meg på trening. Når jeg er på trening, er det "min tid". Tiden jeg nyter, og vil fokusere fullt og helt på. Får ikke gjort det skikkelig hvis jeg har med en skravlebøtte som vil skravle i stedet for å trene. Dessuten får jeg ikke konsentrert meg om pust og teknikk, og blir beslaglagt, slik at jeg ikke kan slå av en prat med andre kjente en gang iblant. Så det gidder jeg ikke.

Da hun for litt siden påpekte at det ikke var vits for henne å ha treningsmedlemsskap fordi hun ikke hadde gått siden sist jeg hadde henne med, eksploderte jeg innvendig, men viste det ikke. Det er virkelig ikke mitt ansvar at hun kommer seg på trening! Jeg trener for å nå egne mål, og for min egen tilfredsstillelse. Ikke for å ta med andre som har for mange unnskyldninger til å komme seg av gårde på egenhånd. Jeg svarte likevel rolig at "Trening var noe jeg måtte gjøre alene, for å kunne fokusere fullt og helt, og at det var min tid". Da sukket hun bare, og sa "at hun fikk finne en annen måte å trene på". Et forsøk på å gi meg dårlig samvittighet?

Dette ble veldig langt, og takk til dere som faktisk gidder å lese hele innlegget.

Noen av dere synes sikkert at jeg er kjempeegoistisk, og at jeg gjør problemene mye større enn det de faktisk er. Kanskje gjør jeg det også.

På en måte er jeg superegoistisk. Ja, jeg setter mine egne interesser og behov først, men hvem gjør ikke det?

Jeg er ung, singel, liker å ha mange jern i ilden, og luker ut de elementene jeg finner uinteressante. De folkene jeg vil bruke tiden min sammen med, møter jeg i de kretsene jeg går, og bruker tid med bekjente som jeg vil bruke tid med. Andre ting har jeg rett og slett ikke plass til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nommin, dakar deg som ikke har plass i timeplanen til at folk snakker til deg. For et grusomt liv ...

• Liker 16
Skrevet

På en måte er jeg superegoistisk. Ja, jeg setter mine egne interesser og behov først, men hvem gjør ikke det?

Wow sier jeg bare. Nei, vi gjør ikke alle det, kanskje det er mer en kvinne ting enn herre ting, men stort sett/flertallet av kvinner setterikke egne interesser og behov først. Vi har barn vet du. Også som samboer/gift kan man ikke ha en slik egotrip.

Så nei, vi gjør ikke det.

Anonymous poster hash: e8a29...926

• Liker 3
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Wow sier jeg bare. Nei, vi gjør ikke alle det, kanskje det er mer en kvinne ting enn herre ting, men stort sett/flertallet av kvinner setterikke egne interesser og behov først. Vi har barn vet du. Også som samboer/gift kan man ikke ha en slik egotrip.

Så nei, vi gjør ikke det.

Anonymous poster hash: e8a29...926

Men vi som ikke har barn kan det.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en typisk krasj mellom introvert og ekstrovert spør du meg? At du slites ut av meningsløst babbel mens det derimot lader batteriene hennes.

• Liker 4
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Høres ut som en typisk krasj mellom introvert og ekstrovert spør du meg? At du slites ut av meningsløst babbel mens det derimot lader batteriene hennes.

Noe sånt ja. Kan vel nesten kalles parasittisme dette her.

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Nommin, dakar deg som ikke har plass i timeplanen til at folk snakker til deg. For et grusomt liv ...

Har plass til en prat i ny og ned. Men ikke til meningsløst pjatt med en person som ikke har evne til å avslutte samtalen.

• Liker 2
Skrevet

"Nesten parasittisme"? For eit menneskesyn.

Eg hadde tenkt å svara noko hjelpsamt, men nei. Altså, lær deg å kommunisera på ein ikkje-nedlatande måte, og du får det meir som du vil. Du skapar konflikter med å vera så fordømt tilbaketrukken. Det er faktisk din eiga feil.

• Liker 6
Skrevet

På en måte skjønner jeg deg. Du har en tett timeplan og mange jern i ilden, så at du ikke vil drasse med deg samboeren din på trening skjønner jeg veldig godt. Som du sier så er det din tid. På den annen side tar du vel ikke varig skade av å snakke litt om Barbie og ubåter mens du lager middag, hvis det er det hun vil. Du er jo uansett på vei ut litt senere, så det er grenser for hvor lenge du blir plaget. Dessuten trenger du ikke nødvendigvis gjøre det hver gang.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt imponert over at du fant tid til å skrive et så langt innlegg på KåGe.

• Liker 9
Gjest Chlorophyll
Skrevet

På en måte skjønner jeg deg. Du har en tett timeplan og mange jern i ilden, så at du ikke vil drasse med deg samboeren din på trening skjønner jeg veldig godt. Som du sier så er det din tid. På den annen side tar du vel ikke varig skade av å snakke litt om Barbie og ubåter mens du lager middag, hvis det er det hun vil. Du er jo uansett på vei ut litt senere, så det er grenser for hvor lenge du blir plaget. Dessuten trenger du ikke nødvendigvis gjøre det hver gang.

En smøring rett og slett, for å ikke slite for mye på stemningen?

Skrevet

Jeg er litt imponert over at du fant tid til å skrive et så langt innlegg på KåGe.

Hva er vitsen med å være så nedlatende?

• Liker 2
Skrevet

Fikk man den responsen man så for seg?

Har man konstruktive og innholdsrike samtaler i blant hvertfall da ? :)

Anonymous poster hash: 89171...4a1
Skrevet

Jeg synes du virker litt sytete. Det er nå en gang sånn at man må regne med å bli prata til hvis man er i kollektivets fellesareal. Hvis du vil ha fred kan du vel bare gå inn på rommet ditt?

• Liker 5
Skrevet

Noe sånt ja. Kan vel nesten kalles parasittisme dette her.

Parasittisme?? For at room maten din prøver å slå av ein hyggelig prat med deg?

Syns verkeleg du overdramatiserer. Ja, det er bra å sette grenser for det som er viktig for deg, men her høyres det nesten ut som du er opphengt i treninga di og å kontrollere livet til minste detalj.

• Liker 2
Skrevet

En smøring rett og slett, for å ikke slite for mye på stemningen?

Jepp. Bite i det sure eplet og alt det der, siden dere tross alt bor under samme tak og må ha et noenlunde greit forhold, selv om ingen kan forlange at dere blir bestiser.

• Liker 1
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Fikk man den responsen man så for seg?

Har man konstruktive og innholdsrike samtaler i blant hvertfall da ? :)

ja :)

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Jeg synes du virker litt sytete. Det er nå en gang sånn at man må regne med å bli prata til hvis man er i kollektivets fellesareal. Hvis du vil ha fred kan du vel bare gå inn på rommet ditt?

Det gjør jeg også, hvis jeg ikke er på vei ut da.

Gjest Chlorophyll
Skrevet (endret)

Jepp. Bite i det sure eplet og alt det der, siden dere tross alt bor under samme tak og må ha et noenlunde greit forhold, selv om ingen kan forlange at dere blir bestiser.

Ser poenget ditt. Men kjenner at jeg har veldig lite lyst til å drive med den "smøringen" også.

Endret av Chlorophyll
Skrevet

ja :)

Er du sikker? Det virker jo litt.. søkt da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...