Gå til innhold

barnetannkrem uten fluor?

Niennas

Anbefalte innlegg

Fluor er bra for tennene, men ikke for mye.

Her i huset har vi begynt med fluor som belønning etter en bra tannpuss, men jeg tenker at det kanskje er litt smør på flesk å ha både tannkrem med fluor i, og fluortablett?

Er det noen som kan anbefale en barnetannkrem uten fluor? Jeg vil nødig droppe fluortabletten, da den er gulroten for bra tannpuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Fluordoseringa på tablettar og i tannkrem er tilpassa at du brukar begge delar. Så det er ikkje smør på flesk. Husk på at i Norge vert det ikkje tilsett fluor i drikkevatnet, slik det blir i enkelte land, t.d. USA. Mykje skremselspropaganda har glidd over atlanteren utan at den har blitt tilpassa lokale forhold her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluordoseringa på tablettar og i tannkrem er tilpassa at du brukar begge delar. Så det er ikkje smør på flesk. Husk på at i Norge vert det ikkje tilsett fluor i drikkevatnet, slik det blir i enkelte land, t.d. USA. Mykje skremselspropaganda har glidd over atlanteren utan at den har blitt tilpassa lokale forhold her.

Takk skal du ha for svar! Da trenger jeg ikke lete meg ihjel etter barnetannkrem uten fluor :)

Neida, når det gjelder skremselspropaganda så tar jeg det VELDIG med en klype salt, men store mengder fluor er jo ikke bra. Trodde bare at det kunne bli litt mye med 2 tannpuss i døgnet + 1 tablett, men da vet jeg nå bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...