Gå til innhold

kan jeg bruke strømpebukse til disse kjolene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er høst, og bena er fine og hvite igjen. Selvbruning har jeg svært dårlig erfaring med, så jeg tenkte om det gikk an å ha en tynn strømpebukse under? Og svart skinnjakke og støvletter? Eller har dere andre ideer? Det er kanskje utelukkende sommerkjoler dette? Kjolene det står mellom er disse.

http://www.ebay.com/itm/Womens-New-Black-White-Lace-Sexy-V-Neck-Slim-3-4-Sleeve-Cocktail-Party-Dresses-/281158925051?pt=UK_Women_s_Dresses&var=580220303872&hash=item417660bafb

(den sorte)

http://www.veromoda.no/vero-moda/dresses/ciro-dress/10093489,no_NO,pd.html?dwvar_10093489_colorPattern=10093489_BLEACHEDAPRICOT_363628&forceScope=

(Ikke helt lik, helt hvit oppe, og hvite og sorte vannrette brede striper på skjørtet.

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Er det nokon kjolar ein ikkje kan ha strømpebukse under? :klo:

• Liker 14
Gjest SkarpKant
Skrevet

Litt rart spørsmål da er det ikke? Er alle ved sine fulle fem her inne.

Strømpebukser kan man jo selv bruke under tights for den del. Og bukser. Og skjørt. Og kjoler.

Hva er problemet ?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har enda til gode å finne kjoler som man ikke kan bruke strømpebuske til...

Men hadde unngått en med mye mønster og slikt på.

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke noen av kjolene så spesielt sommerlige ut

Endret av prikkete_kjole
Skrevet

hehe, har hengt for lenge på dinbaby.com skjønner jeg. Der er det nemlig ut med både strømpebukse og tights. Men kan jeg bruke en vanlig svart strømpebukse uten mønster da?

Den helt svarte kjolen blir vel kanskje en smule kjedelig med svart skinnjakke, svarte strømper og svarte støvletter? Jeg spør fordi jeg har svært lite greie på slike ting :P

Skrevet

hehe, har hengt for lenge på dinbaby.com skjønner jeg. Der er det nemlig ut med både strømpebukse og tights. Men kan jeg bruke en vanlig svart strømpebukse uten mønster da?

Den helt svarte kjolen blir vel kanskje en smule kjedelig med svart skinnjakke, svarte strømper og svarte støvletter? Jeg spør fordi jeg har svært lite greie på slike ting :P

JA, du kan bruke en vanlig svart strømpebukse under.

Ja, det kan bli litt fargeløst og ha kun svart, så jeg bruker ofte vinrød strømpebukse under svarte skjørt og kjoler. Om du ikke vil bruke vinrødt, går det an å ha en annen farge på enten skinnjakken eller støvlettene. Jeg har brune støvletter som jeg bruker om antrekket ellers er ganske ensfarget.

Anonymous poster hash: be617...247

Skrevet

tusen takk :)

Skrevet

Eg synest vel at når ein har blondekjole, då bør alt anna vere ganske enkelt, elles blir et gjerne litt mykje. Eg synest ikkje det er for svart med heilt svart, og eg kjenner eg er veldig skeptisk til vinraude strømpebukser og brune støvlettar til - då blir beina dine delt i tre deler, og det kan då ikkje vere særleg flatterande, tenkjer eg?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg ville foreslå "nesten sort", den farven går under navnet "barely black" og "nearly black".

Her fra Wolford:

wolford-black-perfect-30-denier-tights-p

Det er den mest anvendelige farven jeg vet om.

• Liker 3
Skrevet

Eg synest vel at når ein har blondekjole, då bør alt anna vere ganske enkelt, elles blir et gjerne litt mykje. Eg synest ikkje det er for svart med heilt svart, og eg kjenner eg er veldig skeptisk til vinraude strømpebukser og brune støvlettar til - då blir beina dine delt i tre deler, og det kan då ikkje vere særleg flatterande, tenkjer eg?

Det jeg skreiv, er at jeg bruker vinrødt om kjolen eller skjørtet er svart. Da bruker jeg altså svarte sko til. Jeg bruker brune sko om resten er svart (altså at strømpebuksa ikke er vinrød, men svart) som jeg skrev.

Men ingen regel uten unntak. Jeg har en vinrød skjorte som jeg kan bruke i et blondeskjørt, og da kan jeg ha vinrøde strømper og faktisk se bra ut med brune støvletter til. Det deler ikke beina inn i tre deler :)

Anonymous poster hash: be617...247

Skrevet

Syntes det ser litt merkelig ut med strømpebukse til kjoler med lange ermer.

Btw, hvis du sliter med selvbruning bør du prøve skumtypen, og i lys farge.

Gjest navnelapp
Skrevet

But why? Skal ein gå barbeint i langarma kjolar midt på vinteren fordi strømpebukse ser teit ut? :klo:

• Liker 3
Skrevet

Syntes det ser litt merkelig ut med strømpebukse til kjoler med lange ermer.

Jeg ville da heller sagt at det motsatte. Mye heller strømpebukse til lange ermer, enn strømpebukser til stroppekjole...

• Liker 5
Skrevet

But why? Skal ein gå barbeint i langarma kjolar midt på vinteren fordi strømpebukse ser teit ut? :klo:

Nope, gå med ermeløs kjole med strømpebukse og kort jakke e.l. :)

Skrevet

Jeg ville da heller sagt at det motsatte. Mye heller strømpebukse til lange ermer, enn strømpebukser til stroppekjole...

Jeg syntes det ser litt i overkant tildekket og merkelig ut, men hver sin smak. ;)

Skrevet

Jeg syntes det ser litt i overkant tildekket og merkelig ut, men hver sin smak. ;)

Så da går du ikke med bukse og genser heller?:klo:

• Liker 1
Skrevet

Så da går du ikke med bukse og genser heller?:klo:

Hører du ikke hvor urelevant sammenligningen blir. Vil man dekke til beina, gå med bukse istedenfor å ta på seg shorts/skjørt/kjole med tights eller strømpebukse til!

Skrevet

Hører du ikke hvor urelevant sammenligningen blir. Vil man dekke til beina, gå med bukse istedenfor å ta på seg shorts/skjørt/kjole med tights eller strømpebukse til!

Irrelevant? Det er faktisk ikke alle som går med kjole kun for å vise frem hud. Og kjole og strømebuksa er ikke mer tildekket enn bukse og genser. Her til lands handler det vel også litt om temperatur. Jeg går ikke med bare ben eller armer i -20 grader.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Irrelevant?

Jeg går da virkelig ikke med skjørt for å vise frem huden på bena mine.

Og definitivt ikke med bare ben i 15 blåfrosne grader... men absolutt med skjørt... og italienske ullstrømper i de samme 15 blå gradene...

På uforklarelig vis så er ikke bena mine hverken mer eller mindre elegante om jeg har strømper på dem.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...