Gå til innhold

Ideelt midjemål?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva kan man gjøre for å forbedre midjemålet sitt da, om man ikke bør gå ned i vekt?

Jeg måler 75 rundt midja (litt over navlen), og 95 over rumpa. Har en BMI på 18.4 og trenger ikke gå ned i vekt. Men jeg trenger tydeligvis å miste fett rundt midja (eller legge på meg fett rundt hoftene, noe jeg helst ikke vil da de er gigantiske fra før av), for at midje-hofte ratio skal bli mer ideelt? Hvordan gjøre dette når det ikke går an å "punktslanke"?

Anonymous poster hash: 2c7f5...2ec

Ettersom du ikke kan punktslanke, så kan du ikke minimere midjen uten å slanke totalen.

Man skal bare bekymre seg for midjemål hvis det er for mye. Hvis du er normalvektig med en lav BMI og du føler at midjen er 'stor', så er det bare fordi det er kroppsfasongen din. Du kan ikke gjøre midjen alene smalere.

Anonymous poster hash: fffab...f28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Midjen" er det smaleste punktet. Hvis du bøyer deg til siden, så er det der det går lengst inn på innsiden. Det er den eneste måten å måle det på, uansett hva "folk sier".

measurement_waist.gif

Sånn ca der hvor ribbeina slutter, med andre ord. :P

Anonymous poster hash: 8200b...ffb

Skrevet

Ok, takk for svar dere! Jeg er vel ganske pæreformet i kroppen, og må vel bare godta det. Skal prøve å ikke henge meg opp i den ratioen.. :)

Skrevet

Hva kan man gjøre for å forbedre midjemålet sitt da, om man ikke bør gå ned i vekt?

Jeg måler 75 rundt midja (litt over navlen), og 95 over rumpa. Har en BMI på 18.4 og trenger ikke gå ned i vekt. Men jeg trenger tydeligvis å miste fett rundt midja (eller legge på meg fett rundt hoftene, noe jeg helst ikke vil da de er gigantiske fra før av), for at midje-hofte ratio skal bli mer ideelt? Hvordan gjøre dette når det ikke går an å "punktslanke"?

Slikt er ikke bare bestemt av fett. Beinbygning har også mye å si. Om du har en rett fasong, vil du kanskje aldri få kjempesmal midje.

Ikke bekymre deg om tall, så lenge du er normalvektig og sunn.

"Midjen" er det smaleste punktet. Hvis du bøyer deg til siden, så er det der det går lengst inn på innsiden. Det er den eneste måten å måle det på, uansett hva "folk sier".

measurement_waist.gif

Er det vanlig å ha midjen så langt nede som dette? På meg er det smaleste punktet nærmere brystene enn navelen, dvs mye høyere oppe enn på denne illlustrasjonen.

Anonymous poster hash: 69099...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...