AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Hvordan tror du Mette Yvonne Larsen ville håndtert å stå på andre siden? Si at hun er forsvarer for et overgrepsoffer, mindreårig sådan. Grunnen til at jeg spør er jo fordi at hun nå har forsvart Øygard samtidig som hun har gjort alt hun kan for å tråkke på en ungdom. Tror du hun ville taklet å forsvart en jente i lignende situasjon som Øygardsaken? Ikke at jeg tror hun vil få den type oppdrag i nærmeste framtid, men man vet jo aldri. Anonymous poster hash: 40acc...1c5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Hun har jo jobbet som bistandsadvokat også, blant annet i 22. juli-rettssaken. Anonymous poster hash: b414b...c35 1
Gjest Evans Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 (endret) Hun var bistandsadvokat for skadde/pårørende i utøya saken, så det tror jeg hun vil takle helt fint. Du må huske på at hun er forsvarer og at det går ut på å forsvare den som er klienten hennes til en hver tid; uansett om det er en mann i 50 årene eller en ungdom på 13 år. Endret 18. september 2013 av Evans
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Hun har jo jobbet som bistandsadvokat også, blant annet i 22. juli-rettssaken. Anonymous poster hash: b414b...c35 Joda, men det var før Øygardsaken. Tror du hun har tillit blandt overgrepsoffere nå? Anonymous poster hash: 40acc...1c5
Gjest Evans Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 (endret) Joda, men det var før Øygardsaken. Tror du hun har tillit blandt overgrepsoffere nå? Anonymous poster hash: 40acc...1c5 Det er et annet spørsmål enn om hun vil håndtere å være forsvarer for en ungdom som er utsatt for overgrep. Jeg tror det kommer an på personen. Noen vil sikkert tenke på henne som en god bistandsadvokat for overgrepsutsatte, andre vil ikke. Endret 18. september 2013 av Evans
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Hun var bistandsadvokat for skadde/pårørende i utøya saken, så det tror jeg hun vil takle helt fint. Du må huske på at hun er forsvarer og at det går ut på å forsvare den som er klienten hennes til en hver tid; uansett om det er en mann i 50 årene eller en ungdom på 13 år. Vet at hun skal forsvare sine klienter, men har hun tillit blant folket etter å ha lagt skyld og ansvar over på et barn samtidig som hun har forsvart en overgriper? Anonymous poster hash: 40acc...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Det er et annet spørsmål enn om hun vil håndtere å være forsvarer for en ungdom som er utsatt for overgrep. Formulerte meg nok litt feil ja... Anonymous poster hash: 40acc...1c5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Man er ikke forsvarer for fornærmede, man er bistandsadvokat. Anonymous poster hash: e2fb0...770 1
Gjest Evans Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Vet at hun skal forsvare sine klienter, men har hun tillit blant folket etter å ha lagt skyld og ansvar over på et barn samtidig som hun har forsvart en overgriper? Anonymous poster hash: 40acc...1c5 I saken så hun det vel som viktig for å vinne frem for sin klient. Og det er ingen tvil om at dama er tøff. Noen vil kanskje tenke at hun tar samme kampen for andre? Og hun trenger ikke tilitt av folket, hun trenger at noen ønsker å bruke henne som forsvarer eller bistandsadvokat, eller "vanlig advokat".
Gjest Evans Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 (endret) Man er ikke forsvarer for fornærmede, man er bistandsadvokat. Anonymous poster hash: e2fb0...770 Jeg vet, gikk fort i svingene i deler av innleggene. Endret 18. september 2013 av Evans
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Hun gjør jobben sin. Det vil hun gjøre for et offer også. Anonymous poster hash: f0b09...c47 1
Guy Fawkes Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Mette Yvonne Larsen er svært profesjonell advokat. Det var ikke uten grunn at hun var den store samlende ellement blant bistandsadvokater i 22 juli rettssaken. Hun har selvsagt ingen problemer med å være bistandsadvokat for et overgreps offer. Dette er helt vanlig rutine, hvis man ikke har tillitt til henne der må det være fordi man ikke helt vet hvordan systemet virker. 3
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 Mette Yvonne Larsen er svært profesjonell advokat. Det var ikke uten grunn at hun var den store samlende ellement blant bistandsadvokater i 22 juli rettssaken. Hun har selvsagt ingen problemer med å være bistandsadvokat for et overgreps offer. Dette er helt vanlig rutine, hvis man ikke har tillitt til henne der må det være fordi man ikke helt vet hvordan systemet virker. Hun er sikkert profesjonell, men det gjør henne ikke uten videre til en god advokat. Tenk, åh skrekk og gru, dersom det var henne ABB hadde valgt til å "forsvare" seg.
Guy Fawkes Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Hun er sikkert profesjonell, men det gjør henne ikke uten videre til en god advokat. Tenk, åh skrekk og gru, dersom det var henne ABB hadde valgt til å "forsvare" seg. Jo jeg mener at Mette Yvonne Larsen ikke bare er en god advokat også men en særdeles god. Bakgrunnen for at jeg mener det er at hun er uredd og tør å stille de direkte og tøffe spørsmål. Det er noe enhver som trenger advokat i en rettsal etterspør. Hun er i tillegg faglig dyktig, og utmerket retorikker. Så til Øygård saken. Forsvare en person som til de grader har gått bak ryggen også til sin egen advokat må føles som å bli overkjørt for en advokat. Yvonne Larsen har hatt en helt umulig oppgave, Øygård er fullstendig blåst med de dumme bortforklaringer han kom med spesielt i tingretten. Etter tydelige råd fra Yvonne Larsen opptrådde han bedre i lagmannsretten men utfallet var jo gitt. Bare Øygård selv skjønte ikke det, og nå tror han på å anke videre til Strasborg. Det må han jo gjerne gjøre, men der er sjansen helt null i en slik type sak. Bevisene i saken er etter mitt skjønn overveldende. Jeg tror også at ingen kunne gjort det bedre enn Lippestad i Breivik saken, hvordan Yvonne Larsen hadde gjort det der blir bare spekulasjoner. 1
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #15 Skrevet 20. september 2013 Jo jeg mener at Mette Yvonne Larsen ikke bare er en god advokat også men en særdeles god. Bakgrunnen for at jeg mener det er at hun er uredd og tør å stille de direkte og tøffe spørsmål. Det er noe enhver som trenger advokat i en rettsal etterspør. Hun er i tillegg faglig dyktig, og utmerket retorikker. Så til Øygård saken. Forsvare en person som til de grader har gått bak ryggen også til sin egen advokat må føles som å bli overkjørt for en advokat. Yvonne Larsen har hatt en helt umulig oppgave, Øygård er fullstendig blåst med de dumme bortforklaringer han kom med spesielt i tingretten. Etter tydelige råd fra Yvonne Larsen opptrådde han bedre i lagmannsretten men utfallet var jo gitt. Bare Øygård selv skjønte ikke det, og nå tror han på å anke videre til Strasborg. Det må han jo gjerne gjøre, men der er sjansen helt null i en slik type sak. Bevisene i saken er etter mitt skjønn overveldende. Jeg tror også at ingen kunne gjort det bedre enn Lippestad i Breivik saken, hvordan Yvonne Larsen hadde gjort det der blir bare spekulasjoner. Du har da virkelig ingen idé om hva de andre advokatene i dette landet tør eller ikke tør, når de er i retten!
Guy Fawkes Skrevet 20. september 2013 #16 Skrevet 20. september 2013 Du har da virkelig ingen idé om hva de andre advokatene i dette landet tør eller ikke tør, når de er i retten! Hva vet du om jeg innehar slik kunnskap? 1
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2013 #17 Skrevet 20. september 2013 Hva vet du om jeg innehar slik kunnskap? Akkurat like mye som du vet om hva advokatene i norge tør eller ikke tør
Gjest made4u Skrevet 22. september 2013 #18 Skrevet 22. september 2013 Hvordan tror du Mette Yvonne Larsen ville håndtert å stå på andre siden? Si at hun er forsvarer for et overgrepsoffer, mindreårig sådan. Grunnen til at jeg spør er jo fordi at hun nå har forsvart Øygard samtidig som hun har gjort alt hun kan for å tråkke på en ungdom. Tror du hun ville taklet å forsvart en jente i lignende situasjon som Øygardsaken? Ikke at jeg tror hun vil få den type oppdrag i nærmeste framtid, men man vet jo aldri. Anonymous poster hash: 40acc...1c5 De fleste advokater er nok så profesjonelle ar dem kunne tatt saken for begge parter i en rettsak, og således jobbet for to vidt forskjellige parter.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #19 Skrevet 22. september 2013 Søsteren til en jeg kjenner har brukt henne som advokat lenge før Utøyasaken, og hun er svært profesjonell og meget dyktig. Som forsvarsadvokat gjør du jobben med å la saken få best mulig utfall for din klient, hvilket hun også jobber med i Øygardssaken. Jeg er ikke alltid enig med det hun gjør, men jeg hadde ikke nølt med å bruke henne ved behov. Anonymous poster hash: b005b...d34
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2013 #20 Skrevet 22. september 2013 Jeg forstår ikke at en forsvarsadvokat må ikle seg klientens idiotiske krav... Rune Øygard løy henne nok full, og hun trodde på ham... Helt til skype og sms dukke opp. Patetisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå