AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jeg betalte en sum med penger til en annen konto via bank i butikk her om dagen. Jeg betalte da i cash og de registrerte bankkortet mitt. Jeg fikk da beskjed om at navnet mitt ikke vil stå som avsender til vedkommende jeg satte inn penger til, og at det ville være anonymt. Jeg måtte da si dette til vedkommende og det likte h*n ikke så veldig godt siden h*n ville at navnet mitt skulle stå som avsender. Hvorfor er det slik? Anonymous poster hash: 90e81...f88
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 De fleste vil ha bevis hvor pengene kommer fra. Dette er pga. at man ikke kan motta for store summer uten at man kan bli mistentenkt for skattesvindel. Det kan også være at pengene kommer fra kriminelle handlinger. (Ikke sikker men tror dette kommer under lov om hvitvasking av penger) Hvorfor betalte du med kontanter? Hva/ hvor mye betalte du?Anonymous poster hash: 95ff9...54a
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Jeg glemte poenget: Forstår godt at vedkommende var redd for å sette seg i en situasjon der han _kan_ bli mistenkt for enten den ene eller andre kriminelle handlingen. Det er vel derfor han ville ha det svart på hvitt hvem pengene kom fra og hvorfor.Anonymous poster hash: 95ff9...54a
Zzyzx Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men dersom det er viktig for mottaker at det bekreftes hvor pengene kommer fra kan du jo sørge for det selv. Skriv en bekreftelse på hvor mye, når og hvor, legg ved kopi av kvitteringen du fikk fra bank i butikk og signer bekreftelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå