AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jeg har kjent en god parfyme som jeg vil finne ut navnet på.. jeg har kjent den på flere kvinner men det har aldri passet seg å spørre noen av dem. kvinnene som bruker den er som oftest litt eldre.. jeg er ikke en stor fan av slike "gammel dame" parfymer men akkurat denne syns jeg er kjempe god, jeg får minner fra jeg var liten når jeg kjenner den og jeg tror kanskje noen i min familie har brukt den før.. duften vil jeg beskrive som veldig komfortabel, litt pudret og kremet på en måte :-P denlukter rent men er ikke sterk eller skarp! den er på en måte litt musk aktig men veldig feminin! jeg har luktet på Donna Karan- cashmere mist og den kan minne om den, det kan også hende at det er den men at den lukter anderledes på andre personer.. det er heller ikke cacharel-noa men kan minne litt om denne også. kan det være guerlain- Samsara? har aldri luktet på den men innbiller meg at den lukter godt :-P Noen som vet? Anonymous poster hash: 9ea26...ebc
Gjest navnelapp Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Cashmere mist er ein klassisk floriental, og har mykje til felles med Noa og Samsara. Alle inneheld liljekonvall, jasmin og vanilje. Samsara er den mest markante av dei etter min smak, den har også notar av estragon og ikkje minst iris, som alle guerlain-dufter har. Dufter som liknar er Allure sensuelle frå chanel, Cinema frå YSL og Femme frå Jean-Paul Gaultier, om du altså likar iris og i tillegg toler tuberose. J'adore har vel også nokre av desse notane i seg. Eg har ei anna som liknar ein del på desse, men som er sjeldnare, Armani si Onde Mystere.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Jeg synes Daisy fra Marc Jacobs lukter bestemor. Det er jo ikke denne parfymen du spør etter, men den lukter kanskje likt. Anonymous poster hash: 9718f...034
Gjest navnelapp Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Av andre "eldre" dufter kan du prøve den originale Cerutti 1881, den originale Joop, eau de shalimar frå Guerlain og Fendi. Angel kan også minne om det du beskriv, men den er veldig fruktig, ikkje så kremete. Daisy er ei fiolduft, det er ikkje fiolar i nokre av dei duftene som ts listar opp.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 takk for svar! :-) jeg har en del parfymer og vet at det ikke er cerutti 1881, eller j`adore, det er heller ikke daisy eller jean paul gaultier, det må være en eldre parfyme for jeg kjenner til de fleste nye dufter, og parfymen jeg mener dufter mer som en av de gamle klassikerene men ikke Chanel no.5 eller shalimar osv.( kan minne bittelitt om shalimar) , den er mye mer behagelig og "rundere" i duften, som sagt minner den veldig om "cashmere mist". Anonymous poster hash: 25b09...0ad
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 noen flere som har innspill? :-) Anonymous poster hash: 25b09...0ad
Nathalie87 Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Så nettop ett innlegg om tova parfymen, fikk veldig lyst til å teste den ut.. Det kan ikke være denne jeg har kjent da? Noen som vet hvordan den lukter? :-)
Nathalie87 Skrevet 20. september 2013 #8 Skrevet 20. september 2013 ville bare skrive at jeg har funnet ut hvilken parfyme jeg har gått og kjent på! jeg tok mot til meg og spurte en dame som hadde den på seg! rive gauche fra YSL! jeg hadde aldri trodd at det var den! jeg har luktet på denne før men da har den luktet skikkelig gammel dame og veldig sterkt! men i dag prøvde jeg den på og den forandrer seg faktisk veldig på huden, syns den er skikkelig god jeg! :-)
Lilandry Skrevet 20. september 2013 #9 Skrevet 20. september 2013 Jeg vet mangen eldre liker en som heter "Giorgio, Beverly Hills". Eller så har du jo den "orginale" fra Oscar de la Renta. Ellers synst jeg parfyme virkelig er vanskelig, parfymer kan jo dufte helt forskjellig fra person til person... En som dufter helt fantastisk på en annen, men ikke de samme på deg.
Erica❤ Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Forklar duften på ett parfymeri. Kanskje de vet det:) jeg har gjort det før.
Gjest navnelapp Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 ville bare skrive at jeg har funnet ut hvilken parfyme jeg har gått og kjent på! jeg tok mot til meg og spurte en dame som hadde den på seg! rive gauche fra YSL! jeg hadde aldri trodd at det var den! jeg har luktet på denne før men da har den luktet skikkelig gammel dame og veldig sterkt! men i dag prøvde jeg den på og den forandrer seg faktisk veldig på huden, syns den er skikkelig god jeg! :-) Er det du som er ts?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #12 Skrevet 20. september 2013 Vanderbilt er iallefall den mest klassiske "gammel dame" parfymen. Siden det først snakkes om. Anonymous poster hash: 74f7f...7f7
Gjest navnelapp Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 Vanderbilt er iallefall den mest klassiske "gammel dame" parfymen. Siden det først snakkes om. Anonymous poster hash: 74f7f...7f7 Å, både den og Giorgio er heilt grusomme. Dei er begge tunge av appelsinblomst (neroli), jasmin, tuberose og ylang-ylang. To klassiske "scrubbers", parfymar som du berre har lyst itl å skrubbe av med ein gong du får dei på deg. Oscar de la Renta har faktisk akkurat dei same notane.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Jeg klarte å knuse testeren på Vanderbilt på jobb en gang. Lord have mercy. Like ved kassen. Jobb i ukene etterpå var jo en fest... Anonymous poster hash: 74f7f...7f7
Gjest navnelapp Skrevet 22. september 2013 #16 Skrevet 22. september 2013 ville bare skrive at jeg har funnet ut hvilken parfyme jeg har gått og kjent på! jeg tok mot til meg og spurte en dame som hadde den på seg! rive gauche fra YSL! jeg hadde aldri trodd at det var den! jeg har luktet på denne før men da har den luktet skikkelig gammel dame og veldig sterkt! men i dag prøvde jeg den på og den forandrer seg faktisk veldig på huden, syns den er skikkelig god jeg! :-) Då matchar den di hud perfekt, og det er fantastisk når det skjer. På meg eksploderer den, og blir til ei enorm ubehageleg sky som eg berre vil skrubbe av meg. Men eg har også lukta den på andre, som den har vore heilt utruleg deilig på. Flaks for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå