Gå til innhold

Når har dama for mye muskler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å trene styrke, og elsker det! Problemet er at jeg har venninner som advarer meg om "mannemuskler". Det å kunne løfte tyngre, ta flere og flere armhevinger osv, er utrolig motiverende for meg.

Men er det slik at menn skyr unna dama bare hun har litt muskler?

Hvor mye er for mye?

(Link gjerne til bilder)

Anonymous poster hash: 0806a...ad4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men herregud da menneske, du må vel forstå at dette er subjektivt.

Noen menn liker syltynne damer som består av skinn og bein, noen liker damer med en del fett på, og atter andre foretrekker damer som kunne løftet en hest.

Om du skal tilpasse kroppen din etter menns preferanser, kommer du til å få en meget stressende og forvirrende hverdag.

Synes heller du skal fokusere på å være sunn og gjøre det som får deg til å være deg vel. Dersom du må ha et utseenderelatert mål, så gjør det til din egen personlige idé av hva en pen kropp er.

Anonymous poster hash: 59b07...850
  • Liker 11
Skrevet

Her tror jeg nesten du vil få like mange svar som det er menn her inne. Og en jente får ikke automatisk mannemuskler av å løfte litt pinner, så du kan trene med god samvittighet :)

• Liker 1
Skrevet

For meg funker det å kjøre 4 serier av hver øvelse (aldri færre med mindre jeg er helt sliten), med 8-12 repitisjoner per serie (som regel 10). Kroppen blir sterkere for hver måned som går, fettet ramler av, men musklene mine er ikke klumpete. Jeg har gjort dette i snart 5 år. Jeg opplever at jenter som advarer mot "mannemuskler" ikke selv trener styrke, og gjerne bruker "mannemusklene" som unnskyldning for seg selv, så de heller kan se litt mer på TV. For å lykkes med å trene regelmessig over lengre tid er det avgjørende å finne noe DU liker å gjøre, men nå vet du hva som fungerer for meg.

Anonymous poster hash: 95a9a...44e

• Liker 3
Skrevet

Herregud, få de nekete venninnene dine til å løfte litt vekter selv så de skjønner at de ikke bare kan få "mannemuskler" med det samme. Merkelig hvor lett mange dvaske, utrente joggejenter tror det er å bygge muskler når de aldri ha prøvd det selv. Det som er typisk da er at det er feite og lubne jenter med breie lår som trener litt knebøy en liten måned i tillegg til spinningtimene og oppdager at de ikke har gått ned i vekt pga de ikke har peiling på kosthold og hvile ennå, og dermed tror at de feite, tunge lårene deres, de aldri lå skikkelig merke til før, er et resultat av styrketreningen og at de np er blitt så tunge og svære fordi de har fått så mye muskler så. De fleste jenter klarer ikke bygge muskler, de klarer bare forbrenne fett å bli mer markert samt sterkere. Anonymous poster hash: 833b2...a39

• Liker 4
Skrevet

For meg funker det å kjøre 4 serier av hver øvelse (aldri færre med mindre jeg er helt sliten), med 8-12 repitisjoner per serie (som regel 10). Kroppen blir sterkere for hver måned som går, fettet ramler av, men musklene mine er ikke klumpete. Jeg har gjort dette i snart 5 år.

Jeg vet ikke om du med dette vil "tipse" TS om en måte som gir feminine muskler, men jeg regner med at du vet at fasongen på muskler er genetisk bestemt. Man velger ikke selv om man vil ha lange og slanke muskler eller større mer ballongformede :) Litt OT, sorry.

• Liker 4
Gjest Thai clinch
Skrevet (endret)

Her vil du få mange forskjellige svar. Skulle jeg våge meg utpå med en generalisering tror jeg det er flertall av trente menn som liker jenter med muskler. Jeg liker jenter med litt muskler og synes ikke denne såkalte "mykheten" som jenter skal utstråle i sinn og skinn er så attraktivt.

Endret av Thai clinch
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke om du med dette vil "tipse" TS om en måte som gir feminine muskler, men jeg regner med at du vet at fasongen på muskler er genetisk bestemt. Man velger ikke selv om man vil ha lange og slanke muskler eller større mer ballongformede :) Litt OT, sorry.

Dette er bare en halvveis sannhet. Du kan definitivt lett optimalisere treningen din etter hva slags resultat du ønsker, å påstå noe annet er villedende. Så vil så klart forskjellige mennesker få litt forskjellig resultat av samme treningsprogram. Det er derfor jeg sier at det mest effektive er det du trives best med over tid, ikke nødvendigvis det andre sier du bør gjøre.

Skrevet

Dette er bare en halvveis sannhet. Du kan definitivt lett optimalisere treningen din etter hva slags resultat du ønsker, å påstå noe annet er villedende. Så vil så klart forskjellige mennesker få litt forskjellig resultat av samme treningsprogram. Det er derfor jeg sier at det mest effektive er det du trives best med over tid, ikke nødvendigvis det andre sier du bør gjøre.

Musklene er festet til skjelettet ditt i hver ende, og kan derfor verken bli lengre eller kortere. Bare større eller mindre.

Anonymous poster hash: 59b07...850

• Liker 1
Gjest Wanderlust
Skrevet

Min personlige mening er at kvinner har for mye muskler når kjoler får dem til å se ut som transer.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har begynt å trene styrke, og elsker det! Problemet er at jeg har venninner som advarer meg om "mannemuskler". Det å kunne løfte tyngre, ta flere og flere armhevinger osv, er utrolig motiverende for meg.

Hvor mye er for mye?

(Link gjerne til bilder)

Vennene dine har svært lite kunnskap om styrketrening.

Èn ting du må huske. Kvinner har 5% av mengden testosteron som menn har. Dette fører til at det krever EKSTREMT mye for en kvinne å få "store klumpete muskler". Du våkner liksom ikke opp en dag og "SHIT! jeg ser jo ikke ut". Det kommer saaaakte og du må VIRKELIG ønske det.

I tillegg til å ønske det mp du ha veldig veldig lav fettprosent for at de skal være spesielt markert. De bildene du kanskje har sett med brune jenter på en scene med masse muskler, det er konkurranseformen. De går ukesvis, om ikke mer, på ekstrem-dietter for å se slik ut. Med noen få unntak ser de ut som normale jenter ellers.

Så tren styrke uten å bekymre deg du frøken ;)

De fleste jenter vil se mer feminine ut etter styrketrening, da man kan bygge former med styrke. F.eks rumpa. Bare se deg rundt på senteret, ser du slike rumper til vanlig? ;)

Anonymous poster hash: 4f292...c4b

Skrevet

Min personlige mening er at kvinner har for mye muskler når kjoler får dem til å se ut som transer.

HAHA, godt sagt!

Tror ikke du skal bekymre deg for å få for "mye muskler" som du sier TS...

Du skal ha veldig spesielle gener eller satse beinhardt for å oppnå noe som resulterer i "for mye". :)

• Liker 1
Skrevet

Slapp helt av. Så mye muskler at gutta synes det mye får du ikke uten at du vier omtrent hele din eksistens rundt kosthold og trening.

Skrevet (endret)

Hvor mye er for mye?

(Link gjerne til bilder)

En hard sixpack er i alle fall en dealbreaker. Ellers er det vanskelig å forklare akkurat hvor grensa er - sikkert veldig individuelt fra kar til kar også.

Jenter med muskler er fint, men ikke om det blir altfor markert og deffa. Bjørgen f.eks. har altfor mye muskler og er altfor markert.

Endret av kristian82
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hvor mye er for mye?

(Link gjerne til bilder)

det skal vel litt til før du får mannemuskler?

Skrevet

Mye penere å være godt trent enn tynnfeit eller enda verre, feit!

I tillegg får man utrolig fin rumpe av å kjøre knebøy med tunge vekter.

Skrevet

Først må jeg si at jeg er kvinne og at min smak er ikke standaren.

Hvis det kommer til mennesker flest, venner og familie så synes jeg muskler på jenter kan se kult ut!

Men når det kommer til tiltrekkning så foretrekker jeg lite muskler, med mindre hun driver med en sport hun elsker og kroppen da nødvendigvis må reflektere det.

Jeg synes littegrann muskler er fint, altså at hun er i god form og kan gå turer i fjellet uten å bli så sliten. Det er ganske få kvinner jeg synes har for mye muskler for min smak, kanskje 1 av 10, max. Jeg synes det visuelt er lite attraktivt med for eksempel antydning til six-pack. Men hvis jenta var den rette så skulle det gått greit uansett hvordan hun så ut.

Skrevet

Du har vel ikke tilfeldigvis noe bilde av hvordan du kunne tenke deg å se ut? Jeg syntes muskler på henter er ganske hot, men alt med måte. Bodybuilder-jenter er ikke pent.

Skrevet

Så lenge det ikke brukes anabole preparater så kan ikke jenta ha for mye muskler. Kun for lite fett,hår og for lite feminine klær.

Har hun store muskler og for lite fett så forsvinner feminine trekk som kurver og pupper. Ikke pent.

Anonymous poster hash: ef994...53d
Skrevet

Det er jo så klart en grense hvor damene kan begynne å se litt for maskulin ut, hvor den grensen går varierer veeeldig fra person til person. De fleste jeg kjenner mener at det blir for voldsomt når jenten har store muskler uten at jenten strammer, men å ha litt markert er bare fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...