hjertesukka Skrevet 13. desember 2016 Forfatter #1541 Skrevet 13. desember 2016 Min puse er heldigvis så lat at den neppe går etter inneblomstene det er bare spising, soving og litt musejakt. Men visste ikke at juleroser er giftige! Har en utendørs, som forøvrig blomstrer nå. Tenker nå på hvor mange gg jeg har vært borti den med hendene....hm.....takk for tips! 1
Rumle Skrevet 13. desember 2016 #1542 Skrevet 13. desember 2016 3 minutter siden, hjertesukka skrev: Min puse er heldigvis så lat at den neppe går etter inneblomstene det er bare spising, soving og litt musejakt. Men visste ikke at juleroser er giftige! Har en utendørs, som forøvrig blomstrer nå. Tenker nå på hvor mange gg jeg har vært borti den med hendene....hm.....takk for tips! https://www.nrk.no/livsstil/trendy-julerose-kan-pavirke-hjertet-1.10467546 Har en sånn pus jeg også, heldigvis Hun var mer interessert da hun var yngre 1
hjertesukka Skrevet 13. desember 2016 Forfatter #1543 Skrevet 13. desember 2016 Takk for link! Ser at det er farlig å spise den, men ikke noe om at den er farlig hvis man tar på den, gudskjelov. Tror neppe folk flest er klar over alle disse giftige juleplantene. Spesielt hvis man har viltre barn rundt seg. Men greit å ha i bakhode når man stuller og steller. Jeg pleier som regel å vaske hendene når jeg har vært ute i hagen og det hender jeg har hansker på meg også. (hvis jeg finner dem).
hjertesukka Skrevet 14. desember 2016 Forfatter #1544 Skrevet 14. desember 2016 Fikk lyst å dele den fine utsikten min. Det er en usedvanlig vakker dag i dag og jeg nyter plussgrader. 1
Rumle Skrevet 14. desember 2016 #1545 Skrevet 14. desember 2016 (endret) 44 minutter siden, hjertesukka skrev: Fikk lyst å dele den fine utsikten min. Det er en usedvanlig vakker dag i dag og jeg nyter plussgrader. Så nydelig fint Himmelen, lyset/fargene er utrolig vakre om vinteren altså! Her var det en skikkelig fin dag i går (i dag også forsåvidt) og mens jeg var ute og plantet kom plutselig den tykke tåken! Er ganske sjelden at det er tåke her, så da blir det å hive seg rundt å ta bilder i tåken - utrolig flott med sol og tåke, alt blir liksom litt magisk med en gang Endret 14. desember 2016 av Rumle 1
hjertesukka Skrevet 14. desember 2016 Forfatter #1546 Skrevet 14. desember 2016 Ja, tåke er helt spesielt og blir magisk på bilder. Jeg syns det er så artig med den sola, den er jo over grantoppene om sommeren. 1
Rumle Skrevet 14. desember 2016 #1547 Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, hjertesukka skrev: Ja, tåke er helt spesielt og blir magisk på bilder. Jeg syns det er så artig med den sola, den er jo over grantoppene om sommeren. Jaaaa, akkurat samme her 1
hjertesukka Skrevet 15. desember 2016 Forfatter #1548 Skrevet 15. desember 2016 I dag har jeg vært flink! Lov å skryte litt av seg selv vel....? Tok på meg "arbeidsklær" og gjorde noe opprydningsarbeid ute som jeg har utsatt og utsatt. Sa til meg selv at dette er god trim og masse frisk luft. Det hjelper litt å si det. Og etterpå måtte jeg vaska rundt litt her og der, så nå lukter det grønnsåpe her. Er litt i tvil om jeg skal ha juletre eller ikke, forresten, siden jeg skal bort på selve juledagene. Vel, har noen dager å tenke på.- Kanskje det blir trist uten? 1
hjertesukka Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #1550 Skrevet 17. desember 2016 Så blei det juletre allikevel, da. Verdens minste og søteste juletre står nå pynta med lys på et lite bord ved vinduet. 1
Rumle Skrevet 17. desember 2016 #1551 Skrevet 17. desember 2016 På 15.12.2016 den 17.17, hjertesukka skrev: I dag har jeg vært flink! Lov å skryte litt av seg selv vel....? Tok på meg "arbeidsklær" og gjorde noe opprydningsarbeid ute som jeg har utsatt og utsatt. Sa til meg selv at dette er god trim og masse frisk luft. Det hjelper litt å si det. Og etterpå måtte jeg vaska rundt litt her og der, så nå lukter det grønnsåpe her. Er litt i tvil om jeg skal ha juletre eller ikke, forresten, siden jeg skal bort på selve juledagene. Vel, har noen dager å tenke på.- Kanskje det blir trist uten? Så bra! Er så herlig når man får gjort noe man har utsatt lenge 3 timer siden, hjertesukka skrev: Så blei det juletre allikevel, da. Verdens minste og søteste juletre står nå pynta med lys på et lite bord ved vinduet. Jeg skulle sage av noen svære plommegreiner til samme formålet i dag, men det var så vått og gjørmete akkurat der som treet ligger at jeg orket ikke. Så jeg bakset med meg inn en svær bukett med villrosegrener og sommerfuglbusk-grener - det får greie seg! Tror ikke jeg kan kalle det juletreerstatning lenger, men vi får nå se om jeg ikke får hengt noe pynt og litt lys på det 1
Rumle Skrevet 17. desember 2016 #1552 Skrevet 17. desember 2016 Fikk laget en slags krans til døren også - men den ble rimelig skakk og skjev, så jeg får fylle på med litt mer i morgen 1
hjertesukka Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #1553 Skrevet 17. desember 2016 Plommetregreiner er jo stilig! Elsker slike store greiner til dekorasjon. Jeg tok ei lita gran som stod på snuplassen og ville uansett snart skygget for utsikten. Har ikke krans på døra, for jeg hadde et lønnlig håp om få skifta døra til jul. Men ser ut som det kan bli utsatt, så jeg får se om jeg finner på noe. 1
Rumle Skrevet 17. desember 2016 #1554 Skrevet 17. desember 2016 2 minutter siden, hjertesukka skrev: Plommetregreiner er jo stilig! Elsker slike store greiner til dekorasjon. Jeg tok ei lita gran som stod på snuplassen og ville uansett snart skygget for utsikten. Har ikke krans på døra, for jeg hadde et lønnlig håp om få skifta døra til jul. Men ser ut som det kan bli utsatt, så jeg får se om jeg finner på noe. Enig, veldig glad i sånne grener jeg også Koselig med slik små trær, og veldig greit å kunne bruke noe man har selv Jeg har tatt en del juletrær på tomten de siste årene selv, prøver å la små selvsådde trær som ikke står i veien for andre ting få stå, akkurat til det formålet 1
hjertesukka Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #1555 Skrevet 17. desember 2016 Samme her! Ser at jeg har trær til jul i nesten uoverskuelig framtid, sjøl om noen er skakke og glisne. Men noen skal ned pga utsikten og handymannen har sagt at han skal ta dem en dag det passer. Så får jeg litt ved og. Men foreløpig trenger jeg ikke fyre og jeg nyter det. 1
hjertesukka Skrevet 18. desember 2016 Forfatter #1556 Skrevet 18. desember 2016 Haha, må nesten le. Vant ei Tskjorte i en adventskalender på nett! Ja den er lekker, altså, med logo på! Men kanskje fin å ha til hagearbeid. Nå høres jeg sikkert utakknemlig ut, men jeg får klaustrofobi av Tskjorter som går helt opp i halsen. Gøy å vinne da, men venter på hovedpremien, som er en reisegavesjekk. 1
Rumle Skrevet 19. desember 2016 #1557 Skrevet 19. desember 2016 (endret) På 18.12.2016 den 18.14, hjertesukka skrev: Haha, må nesten le. Vant ei Tskjorte i en adventskalender på nett! Ja den er lekker, altså, med logo på! Men kanskje fin å ha til hagearbeid. Nå høres jeg sikkert utakknemlig ut, men jeg får klaustrofobi av Tskjorter som går helt opp i halsen. Gøy å vinne da, men venter på hovedpremien, som er en reisegavesjekk. Morsomt! Og er det ikke typisk når man først vinner noe? Jeg klarer heller ikke sånne tskjorter som strammer i halsen Endret 19. desember 2016 av Rumle 1
hjertesukka Skrevet 20. desember 2016 Forfatter #1558 Skrevet 20. desember 2016 16 timer siden, Rumle skrev: Morsomt! Og er det ikke typisk når man først vinner noe? Jeg klarer heller ikke sånne tskjorter som strammer i halsen Godt å høre at noen er enig med meg! Som jeg pleier å si; ingen er fine med slike typiske tskjorter, og iallefall ikke for store! En liten V-hals gjør susen. Det blåser opp, og jeg begynner å få panikken for å ta ferje over fjorden, som jeg må når jeg skal feire jul. For å si det sånn; jeg ville heller overnatte i et mørkt rom med edderkopper og mus, istedetfor å ta ferja i høg sjø! 1
Rumle Skrevet 20. desember 2016 #1559 Skrevet 20. desember 2016 1 time siden, hjertesukka skrev: Godt å høre at noen er enig med meg! Som jeg pleier å si; ingen er fine med slike typiske tskjorter, og iallefall ikke for store! En liten V-hals gjør susen. Det blåser opp, og jeg begynner å få panikken for å ta ferje over fjorden, som jeg må når jeg skal feire jul. For å si det sånn; jeg ville heller overnatte i et mørkt rom med edderkopper og mus, istedetfor å ta ferja i høg sjø! Uff, skal du dra i dag? Jeg er ikke så glad i høy sjø selv .. men, hadde nok valgt det før edderkopper! Håper det roer seg før du drar!
hjertesukka Skrevet 20. desember 2016 Forfatter #1560 Skrevet 20. desember 2016 2 timer siden, Rumle skrev: Uff, skal du dra i dag? Jeg er ikke så glad i høy sjø selv .. men, hadde nok valgt det før edderkopper! Håper det roer seg før du drar! Nei, ikke før fredag og da håper jeg at det roer seg litt. (må jo prøve disse nye emoticons, hehe) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå