Rumle Skrevet 23. november 2016 #1461 Skrevet 23. november 2016 Åhhh er det deg? Så koselig å se deg da! 2
Frøkensina Skrevet 23. november 2016 #1462 Skrevet 23. november 2016 Koselig bilde ja! De blomsterlenkene mine ute har timer, da varer vel batteriene 5-6 dager Jeg bør vel ta inn de andre nå egentlig Mye lettere med strøm da, men det er litt vanskelig for jeg må ta ledningen inn verandadøren. 2
hjertesukka Skrevet 23. november 2016 Forfatter #1463 Skrevet 23. november 2016 (endret) Ja, jeg vurderer å få handymannen min til å legge opp en utekontakt til våren. Tenk så mye lettere ALT blir da. Endret 23. november 2016 av hjertesukka skrivefeil 2
Frøkensina Skrevet 23. november 2016 #1464 Skrevet 23. november 2016 8 minutter siden, hjertesukka skrev: Ja, jeg vurderer å få handymannen min til å legge opp en utekontakt til våren. Tenk så mye lettera ALT blir da. Det er vel det handymenn er til for? Jeg merker jeg savner den gamle ikea-utelenken min som jeg hadde klemt inn under døren. Den neste jeg kjøpte var en irriterende fiasko, sånn med tilbehør til å feste på lysene selv. Ikke ble det noe fint og så begynte lysene å slukne etter noen uker. 2
hjertesukka Skrevet 23. november 2016 Forfatter #1465 Skrevet 23. november 2016 16 minutter siden, Frøkensina skrev: Det er vel det handymenn er til for? Jeg merker jeg savner den gamle ikea-utelenken min som jeg hadde klemt inn under døren. Den neste jeg kjøpte var en irriterende fiasko, sånn med tilbehør til å feste på lysene selv. Ikke ble det noe fint og så begynte lysene å slukne etter noen uker. Tror jeg har svart belte i lyslenker snart! Noen funker år etter år, noen nesten ikke, men som sagt, de man har innendørs, funker nok best. Ute renner vel regnvann ned langs ledningen m.m.- og det nytter ikke hvor mye jeg teiper og styrer, sukk. 2
Rumle Skrevet 23. november 2016 #1466 Skrevet 23. november 2016 Jeg har nesten gitt opp lyslenker jeg, selv om jeg egentlig er veldig i glad i de. Synes det er omtrent umulig å finne led-lys som har behagelig lys. Alt er så kaldt og hvitt 2
hjertesukka Skrevet 23. november 2016 Forfatter #1467 Skrevet 23. november 2016 2 minutter siden, Rumle skrev: Jeg har nesten gitt opp lyslenker jeg, selv om jeg egentlig er veldig i glad i de. Synes det er omtrent umulig å finne led-lys som har behagelig lys. Alt er så kaldt og hvitt Det er nesten umulig å få alt likt, syns jeg. Hos meg er det nå en salig blanding av gule lys og hvite/blåaktige. Men det er vel min egen feil som ikke spør i butikken, bare rasker med meg noe jeg syns ser fint ut. Denne er jeg mest fornøyd med, den står inne og oppfører seg "som folk", dvs timeren funker som bare det.(enn så lenge). 2
hjertesukka Skrevet 24. november 2016 Forfatter #1468 Skrevet 24. november 2016 I disse tider hvor man blir bombardert med Black Fridayreklame, så tenkte jeg å slå et slag for gjenbruk av "gammel" og tildels gratis julepynt. Den lykta stod her da jeg flytta inn, og jeg liker den bedre og bedre. Har teipet den øverste delen, siden det regner inn der. Den mugga er eldgammel og kulene kjøpte jeg for noen år siden. Hjerter av bjerkeris lager jeg selv. 2
Rumle Skrevet 24. november 2016 #1469 Skrevet 24. november 2016 Så koselig du har laget det Og JA til gjenbruk! Veldig greit å kunne bruke ting fra hagen også, det gjør jeg alltid også 2
Rumle Skrevet 24. november 2016 #1470 Skrevet 24. november 2016 Skal du være hjemme i julen, eller drar du på besøk? 1
hjertesukka Skrevet 24. november 2016 Forfatter #1471 Skrevet 24. november 2016 14 minutter siden, Rumle skrev: Så koselig du har laget det Og JA til gjenbruk! Veldig greit å kunne bruke ting fra hagen også, det gjør jeg alltid også Takk for det! Godt noen er enige med meg. Ja, vi er priviligerte som har mose og granbar rett utenfor døren så og si. Regner med at du har det også.- 14 minutter siden, Rumle skrev: Skal du være hjemme i julen, eller drar du på besøk? Det ender nok med at jeg drar til dattera mi, tenker jeg. Og du da? 2
Frøkensina Skrevet 24. november 2016 #1472 Skrevet 24. november 2016 (endret) 19 timer siden, Rumle skrev: Jeg har nesten gitt opp lyslenker jeg, selv om jeg egentlig er veldig i glad i de. Synes det er omtrent umulig å finne led-lys som har behagelig lys. Alt er så kaldt og hvitt Jeg tror markedet kommer til å ta seg opp, mange synes det er koseligere med varme lys og f.eks den britiske butikken jeg kjøpte fra i sommer (Lights4Fun) reklamerte med varme led lys. Noe de lenkene jeg kjøpte hadde. Endret 24. november 2016 av Frøkensina 2
Rumle Skrevet 24. november 2016 #1473 Skrevet 24. november 2016 4 minutter siden, hjertesukka skrev: Takk for det! Godt noen er enige med meg. Ja, vi er priviligerte som har mose og granbar rett utenfor døren så og si. Regner med at du har det også.- Det ender nok med at jeg drar til dattera mi, tenker jeg. Og du da? Jeg blir nok hjemme, som vanlig Ja, jeg elsker å ta inn ting fra hagen hele året Jeg må få plukket (og vasket!) mose, og så har jeg noen flotte grener med røde nyper som jeg skal ha i en vase. Toppen av plommetreet som falt i sommer blir juletre-erstatning, har også rødkornell, som jeg pleier å pynte litt med, er så fin farge på de grenene, utrolig fine sammen med feks hvite orkideer. Einer og kristorn har jeg også, men det kommer aldri bær på kristornen, mulig jeg må ha flere planter for det? Uansett er jo bladene fine. Og så har jeg en liten skog av små og halvsmå bjørketrær som jeg skulle ha ryddet, mulig jeg tar noen av de og pynter litt med på terrassen, hvis jeg kommer så langt 1 minutt siden, Frøkensina skrev: Jeg tror markedet kommer til å ta seg opp, mange synes det er koseligere med varme lys og f.eks den britiske butikken jeg kjøpte fra i sommer (Lights4Fun) reklamerte med varme led lys. Noe de lenkene jeg kjøpte hadde. Jeg håper det! 2
Rumle Skrevet 24. november 2016 #1474 Skrevet 24. november 2016 (endret) Siberkornell heter det visst, ante meg at rødkornell ikke var rett Uansett, se her, er det ikke fin farge? Jeg liker best å stikke dem ned i hvite orkideer eller sammen med hvite tulipaner eller noe - synes det er så fint i sammen http://lysthagen.com/adventskrans-med-sibirkornell/ Endret 24. november 2016 av Rumle 1
Frøkensina Skrevet 24. november 2016 #1475 Skrevet 24. november 2016 Koselig å se/høre hvordan dere pynter med ting fra hagen Det hender jeg ser på Jul med Ernst og da får man jo en overdose av granbar og kvistkvast kan man si så det kompenserer godt nok Egentlig ville det vært fint å ha et alternativ til juletre pga allergi, det er ikke så morsomt med plutselige problemer midt på vinteren. 1
Frøkensina Skrevet 24. november 2016 #1476 Skrevet 24. november 2016 3 minutter siden, Rumle skrev: Siberkornell heter det visst, ante meg at rødkornell ikke var rett Uansett, se her, er det ikke fin farge? Jeg liker best å stikke dem ned i hvite orkideer eller sammen med hvite tulipaner eller noe - synes det er så fint i sammen http://lysthagen.com/adventskrans-med-sibirkornell/ Hva mener du med stikke de ned i hvite orkideer? 1
hjertesukka Skrevet 24. november 2016 Forfatter #1477 Skrevet 24. november 2016 Sibirkornell sammen med hvite enten liljer eller tulipaner, høres kjempelekkert ut! Tror Rumle mente ned i vase, Sinafrøken- jeg må få meg sibirkornell! Og liljer, og...og.... Ellers har jeg også kristtorn, men uten bær. Noen jeg har spurt, sier at man må ha både hun- og hantrær. Jeg er ikke sikker, men lurer på om hantrærne har hvite striper på bladene, men nå er jeg på tynn is her, haha. 2
Rumle Skrevet 24. november 2016 #1478 Skrevet 24. november 2016 5 minutter siden, Frøkensina skrev: Koselig å se/høre hvordan dere pynter med ting fra hagen Det hender jeg ser på Jul med Ernst og da får man jo en overdose av granbar og kvistkvast kan man si så det kompenserer godt nok Egentlig ville det vært fint å ha et alternativ til juletre pga allergi, det er ikke så morsomt med plutselige problemer midt på vinteren. Kan du ikke gjøre som meg og bruke andre bare grener? Jeg bruker som sagt plommegrener i år, pynter med lyslenker og et utvalg av julepynt, det er veldig fint 3 minutter siden, Frøkensina skrev: Hva mener du med stikke de ned i hvite orkideer? Jeg stikker bare grenene ned i potten, vasker de godt først, for å være sikker på at de ikke har jord på seg - men det er jo egentlig ikke så farlig her, for jeg ser jo ikke på orkideer som noe som varer særlig lengre enn en gangs blomstring Noe ala dette! Planter flere hvite sammen, og så stikker jeg røde grener nedi som står opp her og der, gjerne lengre enn orkidene - det er veldig dekorativt Har så mange sånne fine gamle skåler og terriner som jeg aldri bruker, så det er litt kjekt å lage slike 2
Rumle Skrevet 24. november 2016 #1479 Skrevet 24. november 2016 7 minutter siden, hjertesukka skrev: Sibirkornell sammen med hvite enten liljer eller tulipaner, høres kjempelekkert ut! Tror Rumle mente ned i vase, Sinafrøken- jeg må få meg sibirkornell! Og liljer, og...og.... Ellers har jeg også kristtorn, men uten bær. Noen jeg har spurt, sier at man må ha både hun- og hantrær. Jeg er ikke sikker, men lurer på om hantrærne har hvite striper på bladene, men nå er jeg på tynn is her, haha. Ned i vase funker sikkert fint også! Jeg er veldig glad i å bruke julestjerner som snittblomst, kanskje det hadde passet godt sammen med de også! Må eksperimentere med det! Ja, var redd at det var noe sånt med han og hun planter - må finne ut av dette, for det hadde jo vært kjekt med bær! 2
Rumle Skrevet 24. november 2016 #1480 Skrevet 24. november 2016 (endret) 10 minutter siden, hjertesukka skrev: Sibirkornell sammen med hvite enten liljer eller tulipaner, høres kjempelekkert ut! Tror Rumle mente ned i vase, Sinafrøken- jeg må få meg sibirkornell! Og liljer, og...og.... --- Og hvite amaryllis! Det er også en nydelig kombinasjon Endret 24. november 2016 av Rumle 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå