Gå til innhold

proteinrikt, billig og lettvint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dårlig råd (er student), og lurte på om noen har forslag til mat som er billig, proteinrikt og forholdsvis lett å lage. Da tenker jeg til frokost og lunsj.

Prøver å gå ned i vekt, samtidig som jeg bygger muskler. Tips til retter som ikke inneholder for mye kcal (og melkeprodukter, tåler det ikke) settes stor pris på :-)

Anonymous poster hash: ebe83...36c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egg og bacon, er relativt proteinrikt, metter godt, smaker fantastisk, og inneholder generelt mye bra næringsstoffer.

Anonymous poster hash: 2ad34...ba7
Skrevet

Liker du tunfisk, da? Det er både billig og proteinrikt. Jeg pleier å krydre den og spise den rett fra boksen eller på knekkebrød, med smør eller majo på.

Anonymous poster hash: 67b6d...008
Skrevet

Jeg "likte" det, helt til jeg lagde tunfiskomelett med brokkoli... Smakte ikke noe særlig.. for å si det mildt. Men har tenkt på å begynne spise det igjen, da rett fra boksen. Hvilket krydder bruker du? :-)

Er ikke bacon veldig dyrt?

Anonymous poster hash: ebe83...36c
Skrevet

Bacon finnes som avkutt på rema1000. Og på de fleste butikker med ferskvaredisk får man også kjøpt avkutt av pålegg billigere.

Egg er en billig og god kilde. Melk er forsåvidt også det. Proteinpulver er eller ikke så gale per gram protein, men det er jo ikke mat.

Fisk og kjøtt i frysedisk er billigere og handler man i sesong er det ofte gode tilbud.

Svinekoteletter er f.eks. rimelig billig.

Skrevet

Tunfisksalat - en boks med tunfisk, en spiseskje med majones (eller mer, mindre, spørs hva du liker), et halvt fedd hvitløk og diverse krydder. Gjerne litt rømme også. Schmaker godt :)

Skrevet

Kylling er også bra. Kjøper du en pakke på 1200 gram eller hva det er, koster det bare ca 90 kr/kg. Frys filetene porsjonsvis.

Skrevet

Bønner, linser og kikerter. Koster nesten ingen ting. Jeg sper på mye mat med dette. Lager en wok med mye grønnsaker, svinekjøtt og bønner samt en sprek wok-saus, og da har jeg middag i to dager evnt middag og lunsj. Billig og godt. Bønner mette godt og inneholder proteiner.

Anonymous poster hash: 04679...0c7
Skrevet

Støtter tunfisk forslagene..... Noe av det beste jeg spiser, og så er det mye billigere en roastbiff-baguetter.

Stor og grov baguett, en boks tunfisk , hakket svart oliven og rødløk (så mye du selv liker) jeg bruker ca en kvart :sjokkert: , masse grovmalt svart pepper, litt oliven olje og masssssssssssse majones, bittelitt sennep kan også være gøtt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...