Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten (31 og 32 år) vurderer sterkt å dra til Thailand i vinter.

Jeg har vært der en gang før og da var jeg på Patong Beach, men det er noen år siden. Så derfor lurer jeg på om det er noen som har noen gode tips til oss?

Vi tenker å være på to forskjellige steder i tillegg til et par-tre netter i Bangkok.

Den ene plassen i Thailand ser vi for oss at vi bor på en bungalow på stranda. Det er ikke så nøye om det er en stor eller liten by/plass og hvor i Thailand det er, men det er viktig at det er en fin resort, en fin strand + at det er en del restauranter i nærheten/kort kjøreavstand.

Den andre plassen kan det gjerne være litt mer "liv og røre".

Det er så utrolig mange fine plasser i Thailand, og jeg blir litt matt av å lete. Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne....

Tar gledelig i mot alle tips dere har:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hua Hin er rolig og avslappet 3 timers biltur fra bangkok.

I bangkok lønnser det seg å finne hotell nær Siam square, det er sentrum med mest butikker, kino og akavrium...Gåavstand. Taxi er et helvete i sentrum, så lær dere skytrain.

http://www.novotel.com/gb/booking/hotels-list.shtml

og med kino mener jeg dette;

799c000b4a329760a29b480f768f9ef3.jpg

fc38d8a67b00a81707fe5be3ac242bf2.jpg

De har også 4D kino. Hvor det spruter vann om det regner, rister og blåser i ditt sete... Bangkok er helt utrolig asså....

Strand er strand. Jeg har vært på Koh Samui og likte meg ikke. Jeg var i Phuket, som var full av liv, og trivdes godt.

Favoritten er Hua Hin for vi får gå i fred uten horer. Kongen bor der, så horer osv er i en egen gate om man synes dette er viktig.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Da tror jeg at jeg ville ha tatt fly til Phuket og dratt derfra til Khao lak i første omgang.

Det går ann å kjøpe seg bare flybilletter med charterselskapene og booke hotell selv. På den måten er du friere og så kan man vel kjøpe transport opp til Khao lak fra Phuket flyplass. Et annet alternativ er å bruke Star tour bare fly og dra til Krabi. På begge plasse skulle vel bungalow og strand være enkelt å finne.

Så hadde jeg etter en av de stedene tatt turen enten til Karon beach som har litt mere liv og røre men ikke så mye som Patong beach eller jeg hadde tatt flyet fra Phuket flyplass opp til Bankok og dratt derfra ned til Hua hin. Og så dratt tilbake til Bankok de siste dagene og flydd hjem derfra.

Eller så tar dere rutefly til Bankok , starter der noen dager, tar toget ned til Hua hin og blir der noen dager for så å dra ned til Krabi og være der og fly hjem derfra. Hvis ikke det går med rutefly fra Krabi flyplass så kan dere vel leie en taxibuss som kjører dere til Phuket flyplass. Det er ca 3 timers tur men det er billig i Thailand.

Jeg vet at det finnes fine øyer i nærheten av Bankok, Hua hin regionen men jeg har ikke selv vært der så om disse er det kanskje andre som kan si noe om.

Endret av caroprins
Skrevet

Det går ann å kjøpe seg bare flybilletter med charterselskapene og booke hotell selvDa tror jeg at jeg ville ha tatt fly til Phuket og dratt derfra til Khao lak i første omgang.

Dette gjør vi alltid. Lønner seg hver gagng.

Skrevet

Hvis dere vil ja det rolig kan jeg anbefale Khao Lak, veldig fredelig og rolig der. Helt herlig!

Anonymous poster hash: 8e5de...67d

Skrevet

Elsket ko tao...... Ca 2 timer med ferge fra koh samui.....! Det er divers paradise.....!!!

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for gode tips:) Nå skal jeg sjekke ut litt mer om Khao Lak og Hua Hin i alle fall:)

Skrevet

Vi tenker å dra til og fra Bangkok pga billige flybilletter med Norwegian.
Tror vi kanskje satser på å ta fly til Phuket når vi kommer og så dra på 2 forskjellige plasser i nærheten der (maks 3-4 timers kjøring unna flyplassen på Phuket). Mulig det blir 2 av disse plassene: Khao Lak, Koh Samui eller Krabi...er fortsatt åpen for andre plasser:)
Kunne tenkte meg Hua Hin eller Koh Samet, men pgs logistikken så ser det ut som om det blir lettere å velge 2 plasser i nærheten av hverandre.

Skrevet

Hvor lenge skal dere være der?? Det er et stykke fra krabi og koh samui til phuket.....med mindre du skal fly da :) vi bodde på et lekkert hotell i phuket, sea pearl villas...ligger i patong, men ca 10 min med shuttlebuss utenfor den grusomme gryta!!! Vi hadde privat jacuzzi, stor veranda med utsikt utover hele byen..... Nei det var bare LEKKERT

Skrevet

Nå tror jeg at det blir 5 netter i Khao Lak og så 5 netter i Krabi. Tar fly fra Krabi til Bangkok og har 2 netter der.

Men er veldig usikker på hvor i Krabi vi skal dra...Har sett litt på Ao Nang, men hører det er stygg strand der. Så vurderer også Railay Beach, da kan man jo ta båten inn til Ao Nang på ettermiddagene/kvelden om man vil. Trenger ikke shopping der vi skal da vi tar det i Bangkok.
Noen som har noen gode forslag?

Skrevet

Elsket ko tao...... Ca 2 timer med ferge fra koh samui.....! Det er divers paradise.....!!!

Ko Tao er fantastisk, men er nok ikke stedet TS er ute etter.

Railay Beach er et flott sted, med flere store resorter om jeg ikke husker helt feil. Om dagene blir lange er det også mulig å ta klatretimer der.

Skrevet

Om du drar til Krabi, så er det bedre å bo i Ao Nang og heller ta longtail ut til strendene. Railay Beach og ikke minst Pra Nang er flotte strender, men kan nok bli litt vel rolig etter solnedgang.

Det er ikke så langt fra Phuket til Krabi, du kan ta ferge (fin tur om du ikke har altfor mye baggasje å dra på) eller reise med bil. Ferga stopper også på Phi Phi island, og du kan også ta den til Koh Lanta (en personlig favoritt) Dere kommer uansett til å få en flott ferie - Thailand er et flott land!

Skrevet

Koh Samui er det iallefall liv og røre under månefestivalen.

• 1 år senere...
Skrevet

Om du drar til Krabi, så er det bedre å bo i Ao Nang og heller ta longtail ut til strendene. Railay Beach og ikke minst Pra Nang er flotte strender, men kan nok bli litt vel rolig etter solnedgang.

Det er ikke så langt fra Phuket til Krabi, du kan ta ferge (fin tur om du ikke har altfor mye baggasje å dra på) eller reise med bil. Ferga stopper også på Phi Phi island, og du kan også ta den til Koh Lanta (en personlig favoritt) Dere kommer uansett til å få en flott ferie  -  Thailand er et flott land!

Drar liv i en gammel tråd igjen jeg!

Kjæresten og jeg skal til thailand i desember og vurderer å bo i krabi. Har hørt at det er billig å ta taxi i thailand, tror du det er mulig å ta taxi fra flyplassen i phuket til krabi uten at det koster skjorta?

Skrevet

Drar liv i en gammel tråd igjen jeg!

Kjæresten og jeg skal til thailand i desember og vurderer å bo i krabi. Har hørt at det er billig å ta taxi i thailand, tror du det er mulig å ta taxi fra flyplassen i phuket til krabi uten at det koster skjorta?

Det er sikkert mulig, men da hadde jeg heller valgt å fly til Krabi..

Evt tatt båt som en annen nevner. Det er en fin tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...