Missy1 Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Hva gjør man for å forhindre at valpen spiser alt han kommer over? Det resulterer jo selvsagt i oppkast og dårlig mage når han spiser alt fra sneiper og brukt snus på gata, til kattebæsj i grøftekanten. Jeg kan jo ikke forby at han har nesa si i nærheten av bakken når vi lufter/går tur heller og det er vanskelig for meg å være førevar når han spiser slike ting som jeg ikke ser så lett
Sugerøret Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Du må nok følge mer med.Og ha kortere bånd så du har bedre kontroll. Du kan ikke eliminere alt ,men få bedre kontroll med kortere bånd Det går over ,eneste trøsten jeg kan gi.
Gjest Badebuksa Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Skal du ha valpen ute, er det sånt som skjer, det kan du ikke unngå. Min spiste stein!!! Det var ikke bra. Så jeg måtte faktisk sørge for at hodet hans ikke traff grusen
Rainbow Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Du kan lære inn en "la være"-kommando og/eller "slipp". Vår er fire og en halv måned, og har vært veldig flink på dette lenge. La være bruker vi når vi ser han er i ferd med å ta noe han ikke bør spise. Da holder det nå å bare si "la være" med rolig stemme, og han går videre. Slipp gjør at han ikke svelger det han har tatt, og da bytter vi med godbit Noen ganger er det han har tatt såpass gøy at han later som han ikke hører. Da sier vi "få se", åpner munnen hans og tar ut hva det nå er, og hvis det er noe ufarlig får han det tilbake med et "vær så god", er det noe farlig får han godbit istedet med samme ord Lærte slipp og la være vha Victoria Stilwell på YouTube. På ehow pet. Hun bruker da let go og leave it. Morsomt å se hvor fort de lærer det!
Gjest Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Her går det i nei, da slipper han og går! Mrn kjenner ei, hun måtte kjøpe munnkurv etter at hunden spiste giftig sopp, de fleste hunder unngår det da!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Er hvalpen forsikret? Kjenner til noen som hadde en hvalp som også spiste alt den kom over. Dette resulterte i etpar dyre operasjoner. Heldigvis hadde de forsikret hunden. Anonymous poster hash: 0ce75...cd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå