Wilma84 Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 I vår sluttet jeg på p piller. Har gått på zeracette siden 2006. I begynnelsen har menstruasjon vært veldig uregelmessig, og i sommer blødde jeg mer eller mindre i 20 dager i strekk. Nå begynner det å stabilisere seg, men har i følge eggløsningsappen min på tlf., 24 dagers syklus. Første dag i menstruasjon var 6. september, og i følge denne appen skulle jeg hatt eggløsning i dag. Da lurer jeg på om eggløsningsslimet kan komme etter eggløsningen? Jeg har som oftest tykk egghvitaktig utflod senere enn det jeg har regnet meg frem til som eggløsningsdag. Hva skal jeg stole på? Eggløsningsslim eller utregning ut i fra menstruasjon?
Silfen Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 En app kan aldri noensinne fortelle deg når du har eggløsning. Ever.
Wilma84 Skrevet 18. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2013 Nei, men den regner jo ut det samme som jeg kommer frem til. Altså eggløsning 14 dager før nye mestruasjon skal komme. Det jeg stusser på da er at eggløsningsslimet først kommer like før ny mestruasjon.
Silfen Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Det er ikke gitt at EL er 14 dager før mens. Det er et snitt. Kvinner er ulike. Du kan ikke tenke slik. Ikke litt engang.
Wilma84 Skrevet 18. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2013 Ok! Men kan man da ha eggløsning rett før menstruasjon da? For jeg får eggløsningsslim et par dager før mens.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Hvis du får eggløsning rett før mens så klarer du ikke å bli gravid. Det er for kort tid for egget å komme ned til livmoren og feste seg. Men eggløsningsslim er ikke et sikkert tegn på at du har/snart har eggløsning. Du kan fint ha eggløsningsslim når kroppen prøver å få til en eggløsning, men ikke nødvendigvis klarer det. Det er kun temping som kan avsløre om eggløsningen faktisk fant sted. Så hvis du har eggløsningsslim to ganger i mnd så vil jeg tippe at kroppen prøver å få til en eggløsning. Anonymous poster hash: 798da...191
Silfen Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Som AB sier, nei, dersom du har EL rett før mens, så kan du ikke bli gravid. Men man kan ha slimete utflod rett før mens, så du kan jo mistolke. Bruk el-tester, eller best av alt, tempe, en syklus eller tre, for å finne ditt EL-mønster.
Harlekin Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Jeg trodde det var slik at EL alltid var 14 dager før ev. mens, men at tiden mellom mens og EL kan variere. Er EL forsinket, så blir IKM forsinket tilsvarende og du får lenger syklus.
Athene Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 El er 11-17 dager før mens, 14 dager er kun et snitt. Eggløsningsslm tørker raskt opp etter eggløsning, noen få kan ha rester dagen etter. Utfolden du beskriver høres ikke ut som ellgløsningsslim. Tykk, 'kremet' utfold er vanlig i lutealfasen, særlig rett før mens.
Harlekin Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Takk for oppklaring, Athene. Men da har man i alle fall ikke EL rett før mens.
Wilma84 Skrevet 18. september 2013 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2013 El er 11-17 dager før mens, 14 dager er kun et snitt. Eggløsningsslm tørker raskt opp etter eggløsning, noen få kan ha rester dagen etter. Utfolden du beskriver høres ikke ut som ellgløsningsslim. Tykk, 'kremet' utfold er vanlig i lutealfasen, særlig rett før mens. Ok. Jeg har utflod de dagene som mest sannsynlig er fruktbar periode også, bare at det kommer så mye mer rett før mens. Å siden jeg har trodd dette var eggløsningsslim, har jeg stusset litt. Men da er det sikkert slik annen utflod som du nevner. Kan det stemme at livmorhalstappen blir øm når man har eggløsning? Da jeg og kjæresten hadde samleie på søndag, gjorde det vondt i enkelte stillinger fordi jeg følte at han stanget oppi noe. Sånn er det ikke til vanlig
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 Kan det stemme at livmorhalstappen blir øm når man har eggløsning? Da jeg og kjæresten hadde samleie på søndag, gjorde det vondt i enkelte stillinger fordi jeg følte at han stanget oppi noe. Sånn er det ikke til vanlig Sånn er der hvertfall for meg under el. Denne gangen (da jeg ble gravid!) var det så vondt at jeg nesten måtte be han slutte. Glad jeg "holdt ut" Det er vondt/ømt, og det har jeg kjent rundt el mange ganger!Anonymous poster hash: 64335...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå