AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Hei. Jeg er 18 år, men bor fortsatt hos foreldrene mine. Jeg får enda ikke lov til å sove hos kjæresten min! Hva er reglene når det gjelder dette? Anonymous poster hash: e02de...928
Mb26 Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Du skal jo få kunne sove hos kjæresten din uten at foreldrene dine stopper deg. Du er 18 år og bestemmer over deg selv, uavhengig om du bor hos dem (bare dere ikke braser inn midt på natta eller gjør noe som plager dem, haha)
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Regelmessig så er du fri til å gjøre hva du vil. Men hvis du bor hjemme hos foreldrene dine, kan de jo feks kaste deg ut, eller be deg begynne å kjøpe din egen mat hvis du skal bo hjemme, eller ditten, eller datten. Foreldre har helt enkelt alt for mye makt så lenge du bor i deres hus. Anonymous poster hash: 436c4...aca
Chloe- Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Du er voksen, og kan bestemme selv hvor du vil sove. Men foreldrene dine kan like lett bestemme at ikke du får bo hjemme lenger. 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Tusen takk for svar! Jeg vil prøve å ta dette opp med foreldrene mine en gang til, noen ideer om hvordan jeg skal formulere meg for at de ikke skal bli så sinte?Anonymous poster hash: e02de...928
Gjest RompeRusk Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 (endret) Regelmessig så er du fri til å gjøre hva du vil. Men hvis du bor hjemme hos foreldrene dine, kan de jo feks kaste deg ut, eller be deg begynne å kjøpe din egen mat hvis du skal bo hjemme, eller ditten, eller datten. Foreldre har helt enkelt alt for mye makt så lenge du bor i deres hus. Anonymous poster hash: 436c4...aca "Alt for mye makt"!?! En 18 åring står da virkelig ansvarlig for å ta vare på seg selv med økonomi, hushold, mat. En av de store gledene ved å Være myndig. Hva foreldrene tillater eller ikke tillater, er helt opp til de selv. Trives man ikke med å få mat servert på bordet og å slippe unna husleie, som det som regel er for 18 åringer som bor hjemme, står en helt fritt til å flytte ut. Endret 18. september 2013 av RompeRusk 12
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Så lenge TS går videregående har foreldrene plikt til å forsørge henne, så vær så god, sov hvor du vil. Stemningen hjemme av å bruke dette til å trosse deres ønsker, derimot... Anonymous poster hash: ba4e6...18e 2
stortsettglad Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Så lenge du bor under deres tak, så har du ikke så mye annet valg enn å forholde deg til deres regler... Jeg hadde derimot for mange år tilbake samme diskusjon selv, og satte foten ned. Jeg mente at om jeg tilbringer kveld og natt med film, mat og kos med kjæresten, så kan ikke det være verre enn at jeg fester halve natta. Eller at jeg overnatter hos venner. Sex får man til å ha uansett. Greit nok at de ikke ville ha han på overnatting i sitt eget hus, men at de skulle bestemme hvor en voksen person kan sove og ikke, det godtok jeg ikke. Og dette respekterte de faktisk. Men det var jo snakk om i helger, når det ikke på noen måte kunne gå utover skole eller annet.
Suss81 Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Jeg synes setningen " Så lenge du bor under vårt tak følger du våre regler " er passende. Liker du ikke reglene er det jo bare å flytte ut. 8
Petalouda Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Jeg synes setningen " Så lenge du bor under vårt tak følger du våre regler " er passende. Liker du ikke reglene er det jo bare å flytte ut. Enig. Mine barn får bo hjemme så lenge de vil, men i mitt hus gjelder mine regler, uansett hvor gamle de er. Har de fyllt atten kan de gjerne få flytte ut og klare seg selv, men så lenge jeg betaler kost, losji, klær. busskort, mobiltelefon og lommepenger er det også jeg som bestemmer. Når det er sagt - min attenåring hadde lett fått sove hos kjæresten altså. 1
Gjest Heartbeat Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Enig med de to siste. Mine unger får bo under mitt tak, så lenge de følger mine regler 2
La Guapa Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 Mitt hus - mine regler Men hva kan være grunnen til at du ikke får ligge over hos kjæresten ? Liker de ham ikke ? Kjæresten til vår datter ligger og her flere ganger i uka. De er 17 år begge to
frøkna Skrevet 18. september 2013 #13 Skrevet 18. september 2013 Hvorfor får du ikke lov? Kanskje forsikre dem om at dere bruker prevensjon og er forsiktige? Når du er 18 er du jo voksen nok til å bestemme dette selv. Jobber du så du kanskje kan flytte ut?
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 De vil du skal fokusere på skolen. Du kan ikke klandre dem for det.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #15 Skrevet 18. september 2013 De vil du skal fokusere på skolen. Du kan ikke klandre dem for det. Hvordan vet du at det er grunnen? Anonymous poster hash: 8954b...adf
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2013 #16 Skrevet 18. september 2013 Hvordan vet du at det er grunnen? Anonymous poster hash: 8954b...adf Jeg gjør nu det nu da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå