AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Hva tenker dere om det? To bekjente av meg forlovet seg i går, de er 17 år begge to og har vært sammen i litt over 1 år. Det har vært slutt mange ganger siden hun har ligget med fler folk mens hun var sammen med han. De er veldig umodne og begge to har svært mye psykiske problemer. De er veldig alene og har ingen venner pga oppførselen sin (de er veldig slemme og egoistiske) Hva synes dere egentlig om dette? Ser at folk synes det er helt fantastisk og at de er det søteste parret i verden (utenforstående folk så klart) Anonymous poster hash: 1bef4...01a 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Så lenge de ikke faktisk gifter seg, så kan de være så "forlovet" de vil for meg. Men å gifte seg i så ung alder, spesielt når forholdet er så ustabilt, er bare idiotisk. 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Er det ikke sånn at man skal gifte seg ett år etter forlovelse? Jeg føler at forlovelse uten å gifte seg er egentlig ganske unødvendig. Forlovelse fører jo til giftemål. Uansett så høres de ikke helt oppegående ut, forlovelse som 17 åringer? Anonymous poster hash: 1bef4...01a 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 TS her! Det irriterer meg at ingen har spurt dem når de skal gifte seg. Da regner jeg med at de hadde blitt stumme siden de ikke har tenkt på det i det hele tatt. Skikkelig fjortissoppleggAnonymous poster hash: 1bef4...01a
Gjest Ozelot Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Hva er det som er så rart å gifte seg i den alderen?? Det var HELT normalt for ikke så veldig lenge siden. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Hva er det som er så rart å gifte seg i den alderen?? Det var HELT normalt for ikke så veldig lenge siden. Leste du hva TS skrev? Utroskap osv.. Og det var sikkert helt normalt for en god stund siden men det er ikke det nå lenger. 17 år er ledig ungt, de får jo ikke lov å stemme ved stortingsvalget, de får ikke kjøre bil og de får heller ikke gjøre noe uten å spørre mamma og pappa, og da synes du det er riktig å velge hvem man skal dele resten av livet med? Folk forandrer seg helt ekstremt i den alderen, og spør du meg er det helt idiotisk å forlove seg/gifte seg i den aldern. Ut i fra det TS skriver kommer dette forholdet til å bli slutt innen julAnonymous poster hash: 1bef4...01a 2
Kiarapus Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Jeg forlovet meg også når jeg var 17. Der var det ikke noe som helst prat om at vi skulle gifte oss. Men mer som ett symbol både til hverandre om at vi to var ett fast par. Det føles jo automatisk mye mer seriøst når man har forlovet seg. Jeg synes ikke det er noe som helst galt i at de forlovet seg. Det tror jeg faktisk de bare har godt av Men jeg håper de har kjøpt ringer, og ikke gjorde slik to jeg vet om som i stede for å kjøpe forlovelsesringer tok å tatoverte på seg navnene til hverandre. Der ble det slutt 14 dager senere.. Det er litt dummere. 6
Stormborn Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Det er skikkelig harry å forlove seg når man er så ung... Det var en stund for noen år siden det var en trend, men de jeg vet om som har gjort det før og etter det er ikke de som blir omtalt som de skarpeste 7
Gjest sophia21 Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 TS, det jeg reagerer på er at det lukter skadefryd av innleggene dine. Det virker ikke som du har dette parets beste i tankene, men at du er ute etter å gjøre narr av de. Når det er sagt så sier jeg meg enig med Penny Lane, selv om jeg mener forlovelse bør bety giftemål innen en viss tid. Å gifte seg som 17-åring er alt for ungt, men det synes som det er en motegreie å forlove seg i ethvert forhold. Det er litt dumt å forlove seg uten videre, men mest sannsynlig vil de ikke gifte seg med det første og vil neppe skade noen heller med denne forlovelsen. 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 TS, det jeg reagerer på er at det lukter skadefryd av innleggene dine. Det virker ikke som du har dette parets beste i tankene, men at du er ute etter å gjøre narr av de. Når det er sagt så sier jeg meg enig med Penny Lane, selv om jeg mener forlovelse bør bety giftemål innen en viss tid. Å gifte seg som 17-åring er alt for ungt, men det synes som det er en motegreie å forlove seg i ethvert forhold. Det er litt dumt å forlove seg uten videre, men mest sannsynlig vil de ikke gifte seg med det første og vil neppe skade noen heller med denne forlovelsen. Du har helt rett om at jeg ikke er særlig glad i dette parret. Kranglet en del med denne jenta, hun skylder meg en del penger hun nekter å gi tilbake, og hun baksnakker og er helt på kjøretAnonymous poster hash: 1bef4...01a 1
Gjest Elseby13 Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Har du noe med det, ts? La andre gjøre sine feil og konsentrer deg om ditt eget liv.
skyflakes Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 Folk i alle aldre må da bare forlove seg i hytt å pine for min del, men jeg syns det er lite gjennomtenkt dersom de faktisk tar det steget å gifte seg.
Petalouda Skrevet 18. september 2013 #13 Skrevet 18. september 2013 Mannen min og jeg forlovet oss da vi var søtten, var det riktigste valget i verden 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 Man må ikke gifte seg 1 år etter forlovelse nei. Hva så om de har forlova seg og er teite? Er du her bare for å baksnakke de TS? Sjalu? Om du ikke liker de, så slutt å tenk på de og slutt å snakke om de. Hvorfor bryr du deg? Anonymous poster hash: 814a2...b30 1
Red-Ruby Skrevet 18. september 2013 #15 Skrevet 18. september 2013 Det var vanlig før ja,men ut i fra hvilken normer vi har og hvordan livet er nå, så syns jeg ikke at forlovelse når man er 17 er så ideelt. Det er jo ingen tvil at ekteskap har ander funksjoner nå enn tidligere og at skilsmisse blir sett på som noe annet enn tidligere. Hvis det er sånn at de bare forlovet seg, for å forlove seg, så syns jeg det høres ut som status greie for meg. De må liksom bevise for andre at kjærligheten deres er der liksom. 2
Gjest Ozelot Skrevet 18. september 2013 #16 Skrevet 18. september 2013 Leste du hva TS skrev? Utroskap osv.. Og det var sikkert helt normalt for en god stund siden men det er ikke det nå lenger. 17 år er ledig ungt, de får jo ikke lov å stemme ved stortingsvalget, de får ikke kjøre bil og de får heller ikke gjøre noe uten å spørre mamma og pappa, og da synes du det er riktig å velge hvem man skal dele resten av livet med? Folk forandrer seg helt ekstremt i den alderen, og spør du meg er det helt idiotisk å forlove seg/gifte seg i den aldern. Ut i fra det TS skriver kommer dette forholdet til å bli slutt innen julAnonymous poster hash: 1bef4...01a fy flate som du generaliserer og tar alle under kam. Det kan faktisk gå i den alderen, ellers hadde skillsmissestatistikken vært skyhøy før, men gjett hva, den er skyhøy nå og ikke før.
Red-Ruby Skrevet 18. september 2013 #17 Skrevet 18. september 2013 (endret) fy flate som du generaliserer og tar alle under kam. Det kan faktisk gå i den alderen, ellers hadde skillsmissestatistikken vært skyhøy før, men gjett hva, den er skyhøy nå og ikke før. Det har nok noe å gjøre med skammen og hvor upraktisk det var å skille seg før og ikke nå,og ikke at barn giftet seg. Jeg syns det er frekt at AB som du siterte kom med dømmedagen for forholdet, for det kan faktisk INGEN vite, men samtidig ser jeg ikke hva som er så "generaliserende" med å si at 17 åringer kommer til å forandre seg i løpet av de neste 10 årene. Skal love deg at det er enorm forskjell på en person som er 17, og samme person når hun blir 27. Endret 18. september 2013 av Butterscotch 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #18 Skrevet 18. september 2013 Jeg synes det er rart med de som er forlova i maange år(10+++) uten å skifte seg jeg.. Anonymous poster hash: a2601...881 2
Gjest Riskjeks Skrevet 18. september 2013 #19 Skrevet 18. september 2013 Det er svært lenge siden det var vanlig å forlove seg når man var 17, jo. Og over 200 år siden at forlovelse var bindende (dvs at det betydde at man måtte gifte seg). Det vitner ikke akkurat om modenhet, men det er jo ikke akkurat farlig. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 18. september 2013 #20 Skrevet 18. september 2013 Er det ikke sånn at man skal gifte seg ett år etter forlovelse? Jeg føler at forlovelse uten å gifte seg er egentlig ganske unødvendig. Forlovelse fører jo til giftemål. Uansett så høres de ikke helt oppegående ut, forlovelse som 17 åringer?Anonymous poster hash: 1bef4...01a det er ikke lovbestemt. Er så klart unødvendig å forlove seg uten å gifte seg da. Det er jeg enig i.Men hvor mange nødvendige ting gjør 17 åringer egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå