Auroressa Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Legger ved et bilde dette er slik jeg ser ut nå her idag, har klart og ta av meg noen kilo selv men vekta sitter som stuck på mage og lår, jeg har et noe rart kosthold pågrunn av angst , så jeg får ikke akkurat spist så mye grønnsaker og frukt, går mest i myk føde, har klart og bytte ut vanlig kjøtt deig til kylling kjøttdeig, vanlige pølser til kylling og kalkun , i brød så går det i grovbrød, sunne pålegg, osv. Spiser aldri godterier men kan unne meg litt lett is fra tid til annen, gått fra flere liter cola om dagen til et par glass, får i meg mer vann osv, prøver og jogge å trene styrke et par ganger i uken. Men jeg går konstant og føler meg oppblåst og lårene mine er fremdeles gedigne som to klubber. Noen som har noen råd ?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Om du vil ned i vekt så må du nok spise mindre enn du forbrenner. Det er bare sånn det er. Vet du hvor mange kalorier du spiser i løpet av en dag? Mange får gjerne "sjokk" fordi de visste ikke at en ss med olje inneholder rundt 100 kalorier. Sånne småting utgjør litt. Jeg synes du ser flott ut! Helt ærlig. Ser ingen grunn til at du skal ned i vekt, men det er din kropp, så du bestemmer så klart selv. Forsett med styrketreningen siden det strammer opp. Anonymous poster hash: 9face...562 2
Akacia Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Gi litt mer detaljer om nøyaktig hva du spiser iløpet av en dag, og hvor mye (i tid) du trener iløpet av uka - så blir det litt enklere å hjelpe deg. Utenom det er jeg enige med AnonymBruker over meg, du ser flott ut og trenger absolutt ikke føle deg noen gedigen. Om det er lårene du er mest misfornøyd med, ville jeg fokusert på å trene denne muskelgruppen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Når det står "bli kvitt de verste kiloene", trodde jeg du veide masse masse og var ganske tykk. D har en flott kropp, veldig. Anonymous poster hash: e1cb0...882 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Herregud, du ser jo flott ut allerede... Langt over gjennomsnittet! Som de andre her sier, vil du ned i vekt (noe jeg ikke kan skjønne hvorfor du skulle), må du spise litt mindre enn du forbruker. Desto lavere ned i vekt man kommer, desto vanskeligere blir det å balansere en sunn vektnedgang, med bevaring av muskler. Du vil ikke spise for lite, for da mister du muskelmasse og blir dvask, og får lavere forbrenning. Men for å være ærlig, så tror jeg du har flere issues enn bare angst. Å si at lårene dine er digre, om du faktisk mener dette, vitner om en virkelighetforvrengning og er usunt forhold til din egen kropp... Anonymous poster hash: a3e3c...4e3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Fin, helt gjennomsnittlig kropp. Finn ut hvor mange kalorier du trenger daglig ved hjelp av denne kalkulatoren: http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html Så poster du det her. Samt hva du spiser, da kan vi fint hjelpe deg nedover. Anonymous poster hash: ace4a...530
cafele Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Høres jo ut som du har grei kost... Det at du føler deg oppblåst kan det være noe med maten, jeg blir oppblåst av det "hvite" melk(laktoseintoleranse), gjær, sukker og hveteprodukter og de sammen da ser jeg gravid ut. Men du ser jo smashing ut!! de siste kiloen sitter ofte godt... JMen de syns oftes ikke hos andre bare hos deg selv og vekta følger med, for vil også ha bort de siste...
Auroressa Skrevet 18. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2013 Tusen takk for gode ord alle sammen , det varmer. Men nå er jeg ikke der hvor jeg vil være, da jeg vil gjerne gå ned en god del til, samt stramme opp enda mer. Jeg trener 4 ganger i uken ca, hvor jeg jogger i 30 minutter kanskje før jeg løper opp og ned en trapp i høyt tempo i 5 minutter før jeg trener styrke i kanskje en time, her går det i 16 kilo i vekter når jeg gjør squats, jeg tar og situps og andre mageøvelser i tre repetisjoner, planken etc, trener og armer med vekter. En vanlig dag med mat : Frokost, to grove brødskiver med enten egg på eller bringebær syltetøy / leverpostei / makrell i tomat. Kanskje en brødskive til litt utpå dagen før middag som pleier og være noe så enkelt som spagetti og kjøttdeig ( kyllingkjøttdeig ) eller kalkun pølser i spelt lomper, tomatsuppe med egg, tortulini med kalkun pølse, drikker kanskje 2-3 glass cola dagen, 3 liter vann, kanskje et glass melk. Er ikke så variert i kostholdet mitt pågrunn av angst så det går mye i det samme egentlig. Kanskje jeg tar meg en youghurt i blant som et mellom måltid.
Auroressa Skrevet 18. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2013 Ps. Noen fine muligheter og trene lår på mtp at squats, jogging og trapper allerede blir brukt? Er jo umulig og punktslanke kroppen. Må jo en mer helhetelig slanking til da. Altså tap i fettprosent Vil ikke miste muskelmasse, derfor jeg og trener så mye stryke. Smidige muskler forbrenner jo og utover hele dagen
Auroressa Skrevet 18. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2013 Den kaloriberegneren var litt vanskelig og forstå seg på. Jeg jobber ikke, så går hjemme daglig, sitter for det meste stille, unntatt noen turer daglig med hundene mine , + treningen. Samtidig så vet jeg ikke hva jeg veier, da jeg veide meg tidligere i sommer veide jeg 68 men tror jeg har tatt av meg noen kilo til nå, så kanskje 65? Vet ikke helt hvor jeg skal plassere meg på den når det kommer til aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Kan det være et alternativ å bytte ut cola med sukkerfri brus uten kalorier? Cola inneholder ganske mange kcal. Anonymous poster hash: e950b...c3f
Rosewood Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 Jeg ville i hvertfall ha kuttet ut colaen. Cola inneholder helt sykt med sukker. Kanskje redusert det til en dag i uka, da du kan unne deg det du har lyst på.
Auroressa Skrevet 18. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 18. september 2013 Jeg har allerede kommet ganske langt fra hvordan jeg var når det kom til cola drikkingen, før drakk jeg cola til alt og konstant hele dagen, nå har jeg faktisk klart og bytte ut colaen til noe annet når jeg føler meg tørst eller til måltider. Så for meg vil det bli veldig vanskelig og allerede gå fra literne til et par glass til ingenting, da jeg som sagt ikke småknasker i meg noe annet usunt vanlig om dagen, er ikke en sjokoladebit der eller en sjokoladebit her i gården. Er det ikke et annet sted man kan kutte ut de kaloriene ?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 Steker du maten din i olje? Isåfall ville jeg kjøpt meg en light fry. Det er en stekespry som inneholder 1 kalori pr sprut. Det er MYE bedre enn å steke maten i olje. Om du bruker 2 ss olje til steking, så er du allerede komt opp i 200 kalorier. Tror du får kjøpt sprayen på meny Spis proteinrik mat fordi det metter mye. Egg, kylling, svinekjøtt, tunfisk, karbonadedeig ogsåvidere. En proteinshake etter trening eller heller ikke dumt. Du kan sende e post til myrevolution å spørre om du får gratis prøvepakker med proteinpulver. Det gjorde jeg. Fikk pakkene 1-2 dager etter jeg sendte e posten. Anonymous poster hash: 9face...562
Gjest Morgun Skrevet 18. september 2013 #15 Skrevet 18. september 2013 Steker du maten din i olje? Isåfall ville jeg kjøpt meg en light fry. Det er en stekespry som inneholder 1 kalori pr sprut. Det er MYE bedre enn å steke maten i olje. Om du bruker 2 ss olje til steking, så er du allerede komt opp i 200 kalorier. Tror du får kjøpt sprayen på meny Vet du om en butikk i Oslo som har den? Leter meg halvt ihjel etter den sprayen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #16 Skrevet 18. september 2013 Vet du om en butikk i Oslo som har den? Leter meg halvt ihjel etter den sprayen. Nei desverre. http://forum.fitnessbloggen.no/threads/fry-light.6594/ Står kanskje noe her som kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: 9face...562
Gjest winston Skrevet 18. september 2013 #17 Skrevet 18. september 2013 Vet du om en butikk i Oslo som har den? Leter meg halvt ihjel etter den sprayen. Har sett den på Mega iallefall.
Auroressa Skrevet 18. september 2013 Forfatter #18 Skrevet 18. september 2013 Steker du maten din i olje? Isåfall ville jeg kjøpt meg en light fry. Det er en stekespry som inneholder 1 kalori pr sprut. Det er MYE bedre enn å steke maten i olje. Om du bruker 2 ss olje til steking, så er du allerede komt opp i 200 kalorier. Tror du får kjøpt sprayen på meny Spis proteinrik mat fordi det metter mye. Egg, kylling, svinekjøtt, tunfisk, karbonadedeig ogsåvidere. En proteinshake etter trening eller heller ikke dumt. Du kan sende e post til myrevolution å spørre om du får gratis prøvepakker med proteinpulver. Det gjorde jeg. Fikk pakkene 1-2 dager etter jeg sendte e posten. Anonymous poster hash: 9face...562 Takk for tipset Skal jeg absolutt se etter, og skal få bestilt meg noen prøvepakker :-)
Gjest Morgun Skrevet 18. september 2013 #19 Skrevet 18. september 2013 Har sett den på Mega iallefall. Hvilken Mega?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå