Lilleløvetann Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Heisann! Jeg startet med Puregon igår, og har skikkelig sprøyteskrekk. Det går bra å sette denne, da det bare er en liten sprøytespiss og det er jo ikke rare dosen som skal settes om dagen. Men jeg kjenner at jeg gruer meg litt til fredag, da skal jeg nemlig starte med Cetrotide - og jeg synes 0,25 mg ser så fryktelig mye ut. Lurer derfor på om jeg må ty til å sette den i låret, føler nesten det er bedre enn å sette i magen. Jeg er ganske tynn, og føler det blir så mye å sette i den stakkars lille magen min Jeg lurer derfor på hva dere andre gjør? Føler de fleste setter i magen, men er det noen her som setter i låret? Hva synes dere er best?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 I rævva så klart!Anonymous poster hash: e94b4...8dc
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Den skal jo settes subkutant, derfor er mageskinnet veldig greit å gjøre det i. Setter du den i låret så pass på å sett den i 45 graders vinkel, i magen skal den settes i 90 graders vinkel. Nå er det vel så små spisser at du ikke får satt den i muskelen likevel, men for å være sikker så bør du sette den i 45 graders vinkel om du setter den i låret eller i armen. Anonymous poster hash: 57628...8c5
Athene Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Man skal sette den i magen. Vurderer du noe annet må du avklare det med klinikken, og få opplæring i det. Ikke finn på noe 'lurt' på egenhånd eller etter tips på et forum...... Jeg er selv liten og tynn, med mer muskler enn fett i mageregionen. Og har brukt store doser medisiner og opp til 3 sprøyter om dagen gjennom fem forsøk.... Det går helt fint, jeg varierer bare stikksted. 1
Lilleløvetann Skrevet 19. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2013 Man skal sette den i magen. Vurderer du noe annet må du avklare det med klinikken, og få opplæring i det. Ikke finn på noe 'lurt' på egenhånd eller etter tips på et forum...... Jeg er selv liten og tynn, med mer muskler enn fett i mageregionen. Og har brukt store doser medisiner og opp til 3 sprøyter om dagen gjennom fem forsøk.... Det går helt fint, jeg varierer bare stikksted. Det står på arket jeg fikk at jeg kan sette den i låret Det står "Sprøytedag 5 skal du begynne med Cetrotide 0,25 mg daglig. Denne kan du sette i låret event. under navlen (valgfritt) før klokken 12:00." Så det er ikke noe 'lurt' jeg finner på på egenhånd Jeg lurte egentlig bare på hvor de fleste bruker å sette den, men er ganske sikker på at jeg kommer til å sette den i låret
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Jeg satte i låret. Har ikke sprøyteskrekk, men syntes som deg det ble veldig mange stikk på det lille området under navlen min. Syntes også området rundt stikket ble litt mer "ømt" enn der jeg satte Puregonen, så er glad jeg valgte låret. Lykke til! Anonymous poster hash: 1cfd8...a32
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 http://lmgtfy.com/?q=Puregon Anonymous poster hash: 6c45a...417 1
Lilleløvetann Skrevet 19. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 19. september 2013 Hva bruker man Puregon til?? Puregon bruker man når man går gjennom et prøverørsforsøk Det stimulerer folikkelutviklingen og hormonproduksjonen sånn at kroppen produserer flere egg enn normalt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå