AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Vet ikke helt hvorfor jeg skriver her, trenger å lufte tankene litt. Poenget er at jeg føler meg så mislykket og håpløs. Er snart 21 år og har ikke en gang fullført vgs. Har vel en person jeg vil kalle en nær og god venn. Kom nylig ut at et ganske dårlig forhold. Anmeldte aldri ting han gjorde og angrer veldig. Det jeg gjorde var å fortsette forholdet. Angrer for tenk om han fortsetter med noen andre, da er det mye min feil. Og det sykeste er at jeg savner han noe enormt. Før var jeg en veldig blid og glad person, full av energi. Vil gjerne tilbake dit. Er vel ikke så mye annet å gjøre da enn å jobbe med meg selv. Har hele tiden lagt skylden over på alt og alle andre, det er mye lettere. Kan jo fortsette å skylde på mobbing, depresjon, sf, sosial angst, at foreldrene mine skilte seg (de er sammen nå) osv. men hvor langt kommer jeg da? Det er min feil, jeg som har ødelagt for meg selv. Prøver nå å fullføre vgs. Vil gjerne flytte for å studere, bli kjent med nye mennesker, kanskje få noen nye venner. Føler jeg er "for gammel" nå, men det er vel ikke sant.. Problemet mitt er vel at jeg har lagt alt for mye ansvar for hvordan jeg har det over på andre, når det i virkeligheten er mitt eget ansvar. Er redd for å ende opp helt alene, men tenker nå at om jeg får det bra med meg selv vil resten komme? Føler meg ensom og til tider helt tom. Men det er kanskje andre her inne som har det på samme måte? Anonymous poster hash: 0fb15...fd3
Gjest Mupsi Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Du, kjære deg. Jeg er over 30 og ennå ikke ferdig med VGS, men vil snart være det. Jeg opplevde også at det var ting jeg ikke kunne kontrollere som påvirket meg i negativ retning slik at jeg til slutt droppet ut av skolen. Men vet du hva? Det er faktisk ikke livets undergang å få litt livserfaring. Du er langt i fra gammel, skyv det fra deg med en gang! Sett i gang og lev livet ditt slik du vil ha det, du er allerede på god vei nå som du har begynt å ta ansvar for ditt eget liv. Lykke til!
Nettinettet Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Jeg synes du har så god selvinnsikt! Det viser også at du egentlig er klar over problemet ditt, men bare trenger å få litt hjelp til å sortere tankene dine og få den ekstra pushen du trenger. Det du sliter med nå, er noe mange sliter med i voksen alder. Ta kontakt med en psykolog eller coach som kan hjelpe deg med å endre tankemønsteret ditt slik at du se på deg selv med snillere øyne og får det bedre med deg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå