tonelise10 Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 1. Hvor mange bh har du? 2. Hvor mange av de bruker du? 3. Hvordan tar du vare på de slik at de ikke blir ødelagt? (tenker på spiler osv.) Og til slutt fortell om favoritt bhen din. Farge, type, hvor du kjøpte den osv. Heit til slutt så må jeg spørre om en ting til. Jeg kjøpte denne http://www.lindex.com/no/undertoey/kolleksjoner/ella-m/7008906/Bustier/?styleId=48423766 Og da lurer jeg på når bruker du den? Under vanlig sjorte/genser/kjole/topp. Trenger å få litt ideer siden jeg har kjøpt svart/hvit og kansje kjøpt feil bh i noen år nå. Kansje er det på tide å rydde opp i gamle og ikke minst kaste en del som jeg ikke bruker/som er feil.
Gjest Tekola Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 1. Jeg har... fire BHer som er hele nå. 2. Bruker hovedsakelig to av dem (de to andre er upaddet, og jeg klarer ikke trives med det ) 3. Jeg er alt for dårlig på å ta vare på BHene mine, noe som jo synes når spilene plutselig hopper ut. Men Freya-BHene var jeg flink til å håndvaske, før de ble utslitt. Change-BHene går i vaskemaskinen, men i vaskepose i det minste Vet faktisk ikke hvordan jeg ville brukt den der, dessverre
Gjest Lille-pus Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 (endret) 1. Mange... vi er nok i området "+10" 2. Alle, noen litt mere enn andre. Det har noe med bruksområde å gjøre. 3.Vasker i vaskepose i vaskemaskinen. Ingen problemer overhodet. Akkurat nå er det MarieJo, modell 'Celia' som er i hyppigst bruk, jeg kan ikke si det er en av dem... jeg velger farve på BH'en etter farven jeg har på skjorten/blusen... Har 2 MarieJo 'Celia' som ble kjøpt i sommer i Danmark (en sort og en lilla) og en hvit forgjenger som nå har gått ut av produksjon, som jeg fikk til en liten 'lekepris'. Du lenket opp en bustier... jeg kan referere til mine basque's. Dem bruker jeg under kjoler eller sammen med skjørt. Det er egentlig bare lysten det går på hvorvidt jeg velger en BH og et strømpebelte, eller en basque (mine har strømpestropper). Jeg synes du kan bruke den under det du har lyst til å bruke den under. Edit: Surriball i modeller og merke. Endret 19. september 2013 av Lille-pus
Gjest *kokos* Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 (endret) Jeg har veldig mange bh-er, kanskje 30-40 stk. Pga graviditeter og vektsvingninger har jeg størrelser fra 65D-75F. Av disse bruker jeg to hvite, to sorte og en nude til daglig. De er glatte med litt padding, og gir en fin form under trange plagg. I tillegg har jeg ca 5 pene bh-er i freshe farger, som brukes på soverommet eller når jeg bruker løsere plagg hvor mønster/broderinger ikke vises. Den bh-en du linker til ville jeg brukt under kjoler av litt kraftig stoff. Dette forutsetter at du er noenlunde slank i overkroppen, så det ikke blir bulkete. Edit; jeg vasker dem i vaskepose på 40g med andre vanlige klær. Aldri opplevd at en bh har blitt ødelagt i vask. Handler på Cubus, stort sett. Endret 18. september 2013 av *kokos*
FrøkenBaker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Seks stykk, tror jeg. Er på jakt etter flere. Favoritten er t-shirt bra fra H&M. Gode nøytrale bher til å ha under hverdagsplagg og tette gensere er essensielt. Skal snart ta en tur på Change for å finne ut hva som faktisk er størrelsen min, for de jeg har glir sånn opp i ryggen. Vasker dem med finvasken i vaskeposer. Ellers er det vel greit å ha én push-up/balconette, et par t-shirt bher. Tja, det spørs litt på hva du vanligvis har på over.
Gjest Elastica Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Har mange, mer enn ti, men bruker ikke alle. Bruker stort sett tre stykker, en sort, en hvit og en sort uten stropper. Jeg vasker dem i vaskepose i vaskemaskinen, det går helt fint. Favoritt bh'en min er fra Marie Jo og ser sånn ut. http://www.mariejo.com/en/marie-jo/avero/black/productdetail-underwired-bra-0100410zwa Ønsker meg den i hvit også, den sitter perfekt på meg. Ellers har jeg super erfaring med bh'er fra Change. De sitter godt, er av god kvalitet, men koster ikke skjorta. Og det er bra service i butikkene deres.
nuggets Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 1. Jeg har altfor mange. 2. Bruker tre ulike som "daglig BH", bruker to av dem under t-skjorter, en til kjoler også bruker jeg mange slike uten spiler når jeg ønsker å føle meg litt "fri". Har også noen jeg bruker som er ekstra fine å se på. 3. Prøver å ta vare på de ved å vaske de riktig og i undertøysposer. Men er dårlig på det, så blir noen innkjøp i året på nye Bh'er. 4. Min absolutte favoritt BH er faktisk fra Cubus. Sliter veldig med å finne riktig strl (65b) og når jeg endelig fant det på Cubus, så satt de som støpt. Har prøvd både fra La Senza og Change uten å få den helt riktig følelsen. 5. Den kan brukes veldig forskjellig, men det er lett å se tacky ut. Jeg tenker kanskje at du kan bruke den under en bluse med knappene litt åpne? Eller rett og slett som et korsett, men gjerne med et litt lenger blyant-skjort, høytlivsbukse og gjerne med en cardigan over.
Gjest Elastica Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Trenger å få litt ideer siden jeg har kjøpt svart/hvit og kansje kjøpt feil bh i noen år nå. Kansje er det på tide å rydde opp i gamle og ikke minst kaste en del som jeg ikke bruker/som er feil. Mitt beste råd: Kvitt deg med de du ikke bruker, med mindre det er noen kunstverk. (Har et par sånne selv, som jeg for mange år siden sparte og sparte til, bruker dem ikke idag, men har samlet på dem for gøy skyld...) Skaff deg minimum en sort, en hvit og en hudfarget (går til alt) som sitter perfekt, og kanskje en stroppeløs til kjoler også. Da er det smart å velge en hudfarget som passer til både mørkt og lyst. Jeg ville gått til Change, der er det god service.
tonelise10 Skrevet 18. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2013 Takk for svar. Jeg tar i mot flere. Hvor finner jeg Change? Jeg skal kjøre langs E18 på lørdag så da sikkert noen tipse meg hvor jeg finne det. :-)
Gjest Elastica Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Her er oversikt over butikker i Norge. http://change.com/no/butikker
Musken Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 1. Hvor mange bh har du? - Telte nettopp, har ni BHer (samt tre sports-BHer) 2. Hvor mange av de bruker du? - Liker godt to av dem, bruker kanskje fire-fem 3. Hvordan tar du vare på de slik at de ikke blir ødelagt? (tenker på spiler osv.) - Gjør ikke noe spesielt, er student så vasker så sjelden som mulig (må betale for hver vask på vaskeriet). Vasker de mørke BHene med mørke klær, og de hvite med lyse. Som regel vaskes de på 40 grader, bruker ikke vaskeposer e.l. Og til slutt fortell om favoritt bhen din. Farge, type, hvor du kjøpte den osv. - Har som sagt to BHer som jeg liker svært godt. Den ene er fra Triumph. Den er svart med blonder og uten noen form for innlegg. Den sitter som støpt og er svært behagelig på. Den andre er også svart, men uten blonder. Den er litt tykkere, men det er ikke svære puter i den altså hehe. Den er fra Victorias Secret.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 1. Hvor mange bh har du? 2. Hvor mange av de bruker du? 3. Hvordan tar du vare på de slik at de ikke blir ødelagt? (tenker på spiler osv.) Og til slutt fortell om favoritt bhen din. Farge, type, hvor du kjøpte den osv. Heit til slutt så må jeg spørre om en ting til. Jeg kjøpte denne http://www.lindex.com/no/undertoey/kolleksjoner/ella-m/7008906/Bustier/?styleId=48423766 Og da lurer jeg på når bruker du den? Under vanlig sjorte/genser/kjole/topp. Trenger å få litt ideer siden jeg har kjøpt svart/hvit og kansje kjøpt feil bh i noen år nå. Kansje er det på tide å rydde opp i gamle og ikke minst kaste en del som jeg ikke bruker/som er feil. 1. tror jeg har rundt 5-6 stk. 2. bruker alle. 3. jeg tar vel ikke så veldig godt vare på de, vasker de i vaskemaskina på akkurat samme måte som jeg gjør med andre klær Min favoritt bh må være den jeg kjøpte på primark. En helt vanlig rød en. Tror kanskje det er fordi den faktisk passer perfekt i motsetning til de andre jeg har. Anonymous poster hash: 65bbd...724
Fantomina Skrevet 18. september 2013 #13 Skrevet 18. september 2013 (endret) . Endret 18. januar 2015 av Fantomina
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 1. Hvor mange bh har du? 3, men to av de er helt ubrukelige. Bruker de bare dersom jeg MÅ ha på meg en BH mens den som jeg vanligivis bruker er til vask. 2. Hvor mange av de bruker du? 1 3. Hvordan tar du vare på de slik at de ikke blir ødelagt? (tenker på spiler osv.) Egentlig ingenting. Vasker den i vaskepose når jeg kommer på det, men jeg glemmer det ofte. Og til slutt fortell om favoritt bhen din. Farge, type, hvor du kjøpte den osv. FavorittBH har jeg aldri funnet, men det er fordi jeg er tjukk, har masse valker på sidene og store pupper. Men den jeg bruker nå er defintivt den beste jeg har prøvd. Kjøpt på Netty Undertøyssalong i Bergen og koster 600-700kr. De varer i årevis og det er aldri problem med spiler eller noe. Den har brede stropper og har bredt stykke på siden rundt bysten. Den har høy skjæring over brystene slik at jeg ikke får dobbelpupper. Merket heter BellaDonna. Anonymous poster hash: 84131...710
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #15 Skrevet 19. september 2013 1. Hvor mange bh har du? 13 pluss en sportsbh. 2. Hvor mange av de bruker du? 10, men bare seks av dem ofte: En enkel svart, en svart med gjennomsiktig mønster, en hvit enkel, en svart med nude padding og gjennomsiktig mønster oppå, en grå med litt padding, og en rød uten padding. En bh bruker jeg ikke fordi den ikke passer, men den tilhører et sett i mørkeblå silke. Om jeg skulle gå ned veldig i vekt passer den kanskje igjen. En annen trenger nye haker. Jeg tok en opprydning i fjor. Det er mange år siden jeg fant min riktige bh-størrelse, men jeg har likevel kjøpt noen hvor cup-formen nok ikke er ideell. For eksempel har jeg et par "balcony" bh-er som jeg selv synes kan bli litt voldsomme til hverdags. Et par andre har rett og slett ikke god nok støtte alltid og igjen har de en cupform som ikke passer plaggene jeg bruker mest. En bh må ikke nødvendigvis ha samme farge som plaggene jeg bruker ellers selv om det gjerne går svart i svart. Det viktigste er at de passer til plaggene. 3. Hvordan tar du vare på de slik at de ikke blir ødelagt? (tenker på spiler osv.) Vasker i vaskepose. Har ikke noe problemer med spiler, men på bh-en jeg bruker oftest har etter hvert strikker i den elastiske delen poppet ut på innsiden. Jeg tenkte å kjøpe en ny av samme slag, men den er jo fremdeles brukbar, så jeg kjøpte en litt mer sexy bh istedenfor. Favorittbh-en er vel den jeg bruker oftest som også gir god støtte. Enkel og svart med litt pynt øverst på cupen, bred stropp bak. Jeg har muligens en ny favorittbh nå som er rød. Den har også bred stropp og gir god støtte, men har mer pynt enn den enkle svarte. Jeg kjøper alltid bh-er i en butikk i utlandet som har godt utvalg i min størrelse, 80F, og også god kvalitet til hyggelig pris. Siste kjøp var på to bh-her med matchende truser (fire stk) pluss tre hverdagstruser med blondekant - tilsammen 850 kroner. Anonymous poster hash: 6f0d5...899
kanelsnurr Skrevet 19. september 2013 #16 Skrevet 19. september 2013 1) Måtte gå å telle nå... Har 10 BHer (i tillegg til 4 vanlig sportsbh, og 2 ull-sportsbh). 2) Bruker alle, men har 5 som er hverdagsbh, og som jeg bruker mer enn de andre. De er alle balconette-bh med lett vattering og uten for mye dill. Liker best svarte eller hvite til hverdags, ettersom det da er lett å ha truse som passer sammen med, uten å måtte bruke de som er "i sett" med bhen (jeg liker best bomullstruser som kan vaskes på 60 til hverdags, og de som hører til bh'en er aldri det). Så har jeg 3 stk som er kjøpt fordi de er lekre (mer enn praktiske). De blir oftest brukt når jeg trenger den ekstra selvtillitsboosten det er å vite at man har på superlekkert undertøy, eller når jeg skal pynte meg for kjæresten. Men disse blir absolutt brukt en del de også, da helst sammen med truse som hører til! Så har jeg 1 stroppeløs, og en som passer under ting som er litt utringet i ryggen. Disse blir naturlig nok bare brukt når klærne krever det. 3) Jeg håndvasker alle bher. Jeg er veldig glad i BHene til Change. Balconette-bh er det som passer best til min kropp, så det er stort sett det jeg går for. Denne er en favoritt til hverdags: http://change.com/no/sofia-2.html
miramis Skrevet 20. september 2013 #17 Skrevet 20. september 2013 1. Hvor mange bh har du? Cirka 30 (mange som ikke passer). 2. Hvor mange av de bruker du? Hmm, har en del blondesaker uten noen form for støtte så teller ikke de med. 4-5 "vanlige" bher som ser greie ut og passer. 3. Hvordan tar du vare på de slik at de ikke blir ødelagt? (tenker på spiler osv.) Ingenting, lar være å vaske de for mye. Og til slutt fortell om favoritt bhen din. Farge, type, hvor du kjøpte den osv. Gullbh fra lindex. Vanlig "standard" form, uten innlegg men får fin kløft i den. Hater balconette-bher, man får helt grusom kløft i de! Change var i tillegg en utrolig stor skuffelse for meg, men går vel greit hvis du vil ha kjedelige bher i en vanlig størrelse. Ville forresten brukt den bustieren under en lys, gjennomsiktig skjorte.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. september 2013 #18 Skrevet 20. september 2013 Ville forresten brukt den bustieren under en lys, gjennomsiktig skjorte. Så morsomt at vi er så forskjellige. Jeg ville ikke blitt sett død i en sort bustier under en lys gjennomsiktig skjorte. I min lille verden (for det den eventuelt skulle være verd) så er sort undertøy som synes gjennom en lys skjorte et klart og tydelig signal om manglende smak. Og så er det motsatt i andre lag av befolkningen og i andre grupper, og det er akseptert av meg (at vi ser ulikt på det altså). 1
miramis Skrevet 20. september 2013 #19 Skrevet 20. september 2013 Så morsomt at vi er så forskjellige. Jeg ville ikke blitt sett død i en sort bustier under en lys gjennomsiktig skjorte. I min lille verden (for det den eventuelt skulle være verd) så er sort undertøy som synes gjennom en lys skjorte et klart og tydelig signal om manglende smak. Og så er det motsatt i andre lag av befolkningen og i andre grupper, og det er akseptert av meg (at vi ser ulikt på det altså). Er ikke verdens største fan av bustier's selv, da de fort er litt... Ja, trashy. Hele poenget er jo at den skal synes? Hvis TS bare ville ha noe for å skape en fin figur ville hun vel kjøpt et korsett.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #20 Skrevet 20. september 2013 1. Hvor mange bh har du? 2. Hvor mange av de bruker du? 3. Hvordan tar du vare på de slik at de ikke blir ødelagt? (tenker på spiler osv.) Og til slutt fortell om favoritt bhen din. Farge, type, hvor du kjøpte den osv. Heit til slutt så må jeg spørre om en ting til. Jeg kjøpte denne http://www.lindex.com/no/undertoey/kolleksjoner/ella-m/7008906/Bustier/?styleId=48423766 Og da lurer jeg på når bruker du den? Under vanlig sjorte/genser/kjole/topp. Trenger å få litt ideer siden jeg har kjøpt svart/hvit og kansje kjøpt feil bh i noen år nå. Kansje er det på tide å rydde opp i gamle og ikke minst kaste en del som jeg ikke bruker/som er feil. 1: Jeg har nok rundt 10+ BHer, men mange som ikke passer helt. Jeg har hatt litt trøbbel med å finne riktig størrelse, og det var ikke før jeg gikk på Change at jeg fant noen som passet perfekt. (Dette er ikke medregnet sports BHer). Jeg har mange i 70B, men jeg bruker egentlig 65C. 2: Jeg har ca 5 jeg bruker (ikke medregnet sports BHer). 3: Vasker dem i vaskepose, men ikke noe mer hokuspokus. Dette er min favoritt BH: http://change.com/no/lissi.html Anonymous poster hash: a999b...37a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå