mandel92 Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Vasken min på badet var sånn halvveis tett, så jeg fant ut at jeg skulle helle plumbo i vasken, den har nå fått virke i en halvtime, men jeg synes vasken nå virker mer tett enn den i utgangspunktet var? Noen som har erfaring med bruk av plumbo? Jeg har aldri prøvd det før... Hva gjør jeg hvis vannet ikke går ned? Er helt håpløs på slike områder...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Du må etterhelle LITERVIS med kokende vann, du vet det?? Ellers kan det forsteine seg, det kan det jo uansett, men større sjanse om du bare lar det ligge der. Anonymous poster hash: c1a75...406 7
Gjest Eurodice Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 (endret) Vasken min på badet var sånn halvveis tett, så jeg fant ut at jeg skulle helle plumbo i vasken, den har nå fått virke i en halvtime, men jeg synes vasken nå virker mer tett enn den i utgangspunktet var? Noen som har erfaring med bruk av plumbo? Jeg har aldri prøvd det før... Hva gjør jeg hvis vannet ikke går ned? Er helt håpløs på slike områder... Dette har jeg gjort flere ganger, både i servanten og i sluket i dusjen. Du må spyle ned med varmt vann, så varmt som mulig, på full speed. Da skulle det løsne. Endret 17. september 2013 av Arabella
Gjest Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Som AB over meg nevner, du helte mye kokende vann oppi? Hvis det står der lenge med kaldt vann oppå seg så ødelegger det rørene om du er uheldig, og hvis det tetter seg på toppen kan det ha heller lite morsomme utfall (jeg opplevde det når jeg skulle hjelpe ei vennine og endte heldigvis kun opp med 1 grads forbrenning).
Serafina. Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Plump kan gjøre det mer tett, så det må aldri brukes i tett vask. Kjøp heller avløpsåpner på Jernia eller noe. Det funker, er min erfaring.
mandel92 Skrevet 17. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2013 Jeg har helt masse vann oppi, med vasken er jo overfull? Heller jeg mer vann oppi så renner det jo over....
Gjest Eurodice Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Plump kan gjøre det mer tett, så det må aldri brukes i tett vask. Kjøp heller avløpsåpner på Jernia eller noe. Det funker, er min erfaring. Plumbo er avløpsåpner, fås både som pulver og i flytende form.
Serafina. Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 (endret) Du må bruke kokende vann. Hvis det ikke renner ned må du kanskje kontakte rørlegger eller høytrykksvakta, for å få spylt opp det som er tett. Edit: skrivefeil Endret 17. september 2013 av Serafina.
Serafina. Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Plumbo er avløpsåpner, fås både som pulver og i flytende form. Jeg har ikke sett flytende, så det var nytt fe meg. Jeg bruker det uansett ikke lenger da det kan gjøre vasken mer tett.
Gjest Eurodice Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Jeg har helt masse vann oppi, med vasken er jo overfull? Heller jeg mer vann oppi så renner det jo over.... Har du en stakefjær eller annet redskap som du kan stikke nedi og forsøke å få løsnet på det som har klumpet seg? Brukte du pulver eller flytende Plumbo?
mandel92 Skrevet 17. september 2013 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2013 Har du en stakefjær eller annet redskap som du kan stikke nedi og forsøke å få løsnet på det som har klumpet seg? Brukte du pulver eller flytende Plumbo? Jeg brukte pulver. Men vil det ikke være livsfarlig, i alle fall farlig om jeg får noe av væsken på meg? Vasken er helt overfull av vann akkurat nå..., mye verre enn før jeg helte plumbo oppi, da var det bare at vannet gikk veldig sakte ned, nå ser det ikke ut til å gå ned i det hele tatt, og det er overhodet ikke plass til å helle noe mer vann oppi...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #12 Skrevet 17. september 2013 Jeg brukte pulver. Men vil det ikke være livsfarlig, i alle fall farlig om jeg får noe av væsken på meg? Vasken er helt overfull av vann akkurat nå..., mye verre enn før jeg helte plumbo oppi, da var det bare at vannet gikk veldig sakte ned, nå ser det ikke ut til å gå ned i det hele tatt, og det er overhodet ikke plass til å helle noe mer vann oppi... Hva slags vann helte du ned i, varmt eller kaldt? Og hvor lenge etter at pulveret fungerte gjorde du det? Hvordan helte du det nedi i første omgang, liksom? Ta det steg for steg her. Anonymous poster hash: c1a75...406
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #13 Skrevet 17. september 2013 Har du sjekket om du kan åpne under vasken da? Husk bøtte og hansker! (om du ikke har gjort det før, ta ut det i underskapet, sett bøtta under, og skru opp) Anonymous poster hash: 00d68...d50
Antlers Skrevet 17. september 2013 #14 Skrevet 17. september 2013 Tømmer og renser du vannlåsen med jevne mellomrom, da? Min erfaring er at det som oftest er opphopning i vannlåsen som er synderen. Utrolig mange som slurver med å rense denne. Jeg ville satt en bøtte under, demontert vannlåsen og renset denne grundig (gjerne med tannbørste og pinsett). Du finner masse informasjon på google om hvordan man gjør dette. Det er kjempelett Husk for all del å bruke hansker, samt å dekke til kropp og øyne, siden du har helt plumbo nedi vasken. Jeg må legge til at jeg ikke er 100% sikker på om du i det hele tatt bør gjøre dette mens det fortsatt ligger plumbo der. 4
Alice123 Skrevet 17. september 2013 #15 Skrevet 17. september 2013 På butikken (vanlige matbutikker) selger avløpsåpner som synker til bunn. Jeg bruker det en skjelden gang og det fungerer bra. Koster ikke all verdens (50kr??) og er laget for å åpne tette rør.
mandel92 Skrevet 17. september 2013 Forfatter #16 Skrevet 17. september 2013 Hva slags vann helte du ned i, varmt eller kaldt? Og hvor lenge etter at pulveret fungerte gjorde du det? Hvordan helte du det nedi i første omgang, liksom? Ta det steg for steg her. Anonymous poster hash: c1a75...406 Helte kokende vann oppi. Først hadde jeg plumbo oppi, så kokende vann, lot det virke i 30 min, og så helte jeg kokende vann i på nytt, og nå er vasken overfull, faktisk har det runnet litt over. Jeg har ikke verktøy eller noe til å åpne rørene, og har heller aldri gjort det før. Aner ikke når det sist ble renset, jeg leier og har ikke bodd her så veldig lenge. Men om jeg åpner rørene (får pappa til å gjøre det), så vil jo det komme masse vann ut over hele badet, og over den som åpner rørene? Vann med plumbo er vel veldig etsende?
Alice123 Skrevet 17. september 2013 #17 Skrevet 17. september 2013 Det er derfor du skal bruke bøtte og beskyttelseshansker/briller.... Jeg vil hvertfall anbefale å prøve med røråpner først (flytende som synker til bunn). HER står det om en ung jente som også brukte pulver og åpnet vannlåsen. Les.
Antlers Skrevet 17. september 2013 #18 Skrevet 17. september 2013 Du trenger ikke verktøy for å fjerne vannlåsen (i alle fall ikke om det er standard opplegg). Vannet fyller neppe mer enn en bøtte, men du kan jo ha en ekstra bøtte eller balje stående klar, om du har.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #19 Skrevet 17. september 2013 Jeg kan anbefale Mudin. Anonymous poster hash: b294b...141 1
Antlers Skrevet 17. september 2013 #20 Skrevet 17. september 2013 Det er derfor du skal bruke bøtte og beskyttelseshansker/briller.... Jeg vil hvertfall anbefale å prøve med røråpner først (flytende som synker til bunn). HER står det om en ung jente som også brukte pulver og åpnet vannlåsen. Les. Det står jo ikke at hun åpnet vannlåsen? Kun at hun helte i pulver og varmt vann, for så å oppleve at det sprutet opp av vasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå