Invisible Shadow Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Jeg har en god venninne som sliter en god del psykisk. Hun har vansker for å knytte seg til folk, men hun har tillit til meg og har latt meg få komme innenfor det tykke skallet hun har rundt seg. Nå har jeg det ikke helt enkelt selv, og merker at dette tillitsforholdet suger krefter av meg. Derfor har jeg motvillig bestemt meg for å kutte kontakten en periode til jeg har klart å komme meg på bena selv og kan være den venninna hun vil at jeg skal være. Men gud så vanskelig det er! Hvordan kan jeg støte fra meg noen som trenger meg så inderlig? Er jeg en grusom, grusom venninne som gjør dette?
Nettinettet Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Har du prøvd å få veninnen din til å kontakte en coach eller psykolog?
Invisible Shadow Skrevet 17. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2013 Hun er ivaretatt av systemet, men åpner seg ikke for psykolog eller lege.
lykkestor Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Du kan jo gradvis kutte kontakten. Har en tidligere venninne som sugde alt av krefter ut av meg, og jeg var helt utslitt den perioden vi var mye sammen. Til slutt sluttet jeg og ta kontakt så ofte, og når hun ringte sa jeg ofte at jeg ikke hadde tid akkurat i dag og passet hele tiden på at vi aldri la noen spesielle planer tilknyttet de nærmeste dagene/ukene. Du er absolutt ikke en grusom venninne! Alle trenger litt pusterom, og det er fint at du også tenker på deg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå