Gå til innhold

Antrekk for menn ved julebord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener dere menn burde kle seg i når de skal på

julebord? Må det uten unntak alltid være dress? Skjønner jo

at det er det trygge valget, men hva med en pen bukse og en

pen skjorte over kanskje?

Anonymous poster hash: 9ece9...f82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det bør være dress, men med en "festlig" skjorte under, f.eks. svart eller burgunder, eller hva som kler mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må ikke velge dress, smoking, smoking jacket, dinner jacket, snippkjole eller morningcoat. Først og fremst må man selvsagt se an den festlige anledningen, og vite nøyaktig hvor stivt det er tenkt å være. Men om antrekksvalget kun er overlatt til fantasien og ellers smak og behag, er det ingenting i veien for å velge noe langt enklere.

Skjorte, slips eller sløyfe, genser (v-hals eller crew neck eller shawl collar), en pen bukse og et par pene sko er alltid pent uten at det blir for stivt. Om det skulle være behov for noe mer kan man alltids slenge en casual tweedjakke eller blazer over, så er man enda litt mer pyntet.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Synes godt man kan erstatte dressbuksen med en fin chinos, med med skjorte og dressjakke/blazer til.

Om det skal brukes dress, så ville jeg hatt en skjorte med farge på (alt unntatt grått, svart, lyseblå og hvit...). Eller en litt gøy vest over skjorten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Chinos på julebord, eller andre festpregede anledninger med en viss stil, er no-go i min verden.

Signerer Pene sko. Den mannen kan det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...