AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Jeg føler "alle" ser ned på meg fordi jeg er i 30-årene og ikke har barn. Føler ikke at jeg kan kalle meg en kvinne før jeg har født et barn, liksom ... Hjelper ikke på folk som lever så godt i sin egen lille boble av ekteskap med mann og sitt første barn før de fylte 30, og en fin bolig som de fikser og ordner og alt er visst så fint, også kommenterer de uforstående på meg som ikke er der enda. Nei, jeg har ikke kommet dit enda. Hadde jeg møtt noen så hadde jeg kanskje vært der også, liksom ... Føler meg som en jentunge som kan gjøre hva hun vil og er uten bekymringer. Vel, jeg har mange bekymringer, jeg. Men jeg har ikke voksne bekymringer angående ekteskapet og barn... Flere som føler det sånn? Anonymous poster hash: d3127...0e9
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Tror ikke folk i rundt deg har tid til å tenke på deg og din barnsløshet i grunn. 4
I Grosny Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 En ting er iallfall sikkert. Barn bør du vente med til du ønsker det selv. Om du er barnslig? Tja, men hva så. Jeg ble selv voksen den dagen min datter ble født. Helt greit det.
plix Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Selvsagt er du en kvinne! Du er akkurat så mye kvinne som du gjør det til selv, høres ut som du må jobbe deg mot å se på deg selv som en kvinne? 2
Raven Emerald Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Hvis du er hunkjønn over 30, men ikke kvinne; hva er du da, mener du? Selvsagt er du en kvinne, du kan da ikke definere deg selv ut fra om du har barn eller ikke. =)
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Man er like mye kvinne, og like mye voksen, uten barn. Samtidig kan en selvsagt utvikle seg (mye eller mindre) på en annen måte når en har ansvar for barn, og en er i hvert fall voksen i forhold til barnet. Jeg er i 30-årene og uten barn selv, men føler egentlig ikke det er barn eller ikke som avgjør hvilke sider av meg som er voksne eller kvinnelige. Og har ikke hørt noen kommentere det heller. Jeg har venner (og kjæreste) med barn; det varierer veldig hvor "voksne" disse er også, i hvert fall når de er i settinger uten barna sine Anonymous poster hash: 4be20...bf8
Gjest Awzm me Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Hvorfor skulle noen sett ned på deg bare fordi du ikke har barn? Livet er ikke en dans på roser med ekteskap og barn, som det kan se ut som, når man ser det fra utsiden! Og du er en kvinne uten å ha barn
Havbris Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Du er en kvinne og du har verdi i kraft av hvem og hva du er. Barn, hus etc forteller ikke noe om dette - det forteller kun noe om sosial status.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 TS her. Jeg hadde mye ansvar for mye yngre søsken da jeg var i slutten av tenårene, så følte jeg vokste veldig på dette den gang. Føler jeg har hatt min del av barnansvar, men dette vet jo ikke de som ikke kjente meg den gang... Likevel føler jeg altså slik som i HI. Anonymous poster hash: d3127...0e9
Havbris Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 TS her. Jeg hadde mye ansvar for mye yngre søsken da jeg var i slutten av tenårene, så følte jeg vokste veldig på dette den gang. Føler jeg har hatt min del av barnansvar, men dette vet jo ikke de som ikke kjente meg den gang... Likevel føler jeg altså slik som i HI. Anonymous poster hash: d3127...0e9 Jeg skjønner jo at det kan være vanskelig å holde tak i din egen verdi hvis alle venninner har fått seg mann, barn, hus etc. Det blir ikke så mye plass til andre i slike flokker. Men du er et kvinnemenneske som har verdi i kraft av deg selv. Om andre skulle uttrykke noe annet må du bare holde fast i deg selv. De som har fått barn har fått noe men er ikke uten bekymringer og sliter kanskje også med det å skulle være en perfekt forelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå