Gå til innhold

Hjelp meg å finne en god klesstil :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg eier ikke stilsans. Får ofte høre at jeg ser sjuskete kledd ut, ikke kan kle meg osv. Men jeg VIL så gjerne lære. Har lyst å se ut som en velkledd jente. Problemet er bare at jeg sliter med å finne klær som passer sammen, som jeg liker, og som er rimelige i innkjøp. Er det noen her med litt fritid for hånd, som kunne hjulpet meg å sette sammen noen antrekk med klær fra f eks hm.com, ellos, eller lignende? Hverdagsantrekk, sånn "halvfint" :) Gjerne med sko til også :)

Også er jeg på jakt etter noen støvletter, hælhøyde rundt 6 cm, høye i skaftet, opp til kneet, og med en liten snøring bak kneet liksom. Så de på en jente, men har ikke sett dem i noen butikker. Noen som vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg er 26 år, og den typen klær jeg har/får kritikk for, er hullete dongeri, skinnjakke og converse. Jeg er visst for gammel til det :P Jeg trenger altså noe voksent, hehe :)

Skrevet (endret)

.........

Endret av Asti
Skrevet

Takk for svar!!! :) Tenker noe som er litt finslig, svart jeans var en god ide. Men hvilke sko f eks? Har så tynne legger (men allikevel ganske fyldig rumpe) så føler at enkelte sko får meg til å se ut som jeg har skikkelige kyllinglegger :/ Derfor etterlyser jeg også fine støvletter. Har vært på nett i timesvis og lett nå, men finner ikke noe jeg liker

http://www.zalando.no/anna-field-stovletter-rod-an611c08d-304.html - disse liker jeg godt. Men usikker på hvordan de går til skinny jeans og mine kyllinglegger. Legger folk merke til sånne uproporsjonerte trekk? eller er det bare meg? :P

http://www.zalando.no/anna-field-stovler-sort-an611c0bg-802.html - disse syns jeg også var fine høst/vintersko. Hvilken bukse bruker man da. Og jakke?

Lurer på å bestille en blå blå parkas hos h&m, ikke nødvendigvis så veldig fin. Men litt koselig og god og varm :)

Eksempler på fine topper/gensere hadde vert kjekkt. Hva bruker folk? Har litt brede skuldre, så ikke noe som er kort, og får meg til å se firkantet ut :P Har små pupper også, så ser fort litt maskulin ut, med mine brede skuldre.

Takker for meninger og råd! :)

Skrevet

Hehehe... DET car jo gøy! Tok den testen, og dette ble resultatet:

Kremmerhus
" Min kropp er som en gutt, jeg synes det er vanskelig å se feminin ut"

En kremmerhusfasong har:

Brede skuldre
Små pupper
Ingen midje
Smale hofter
Lange tynne bein

Aldri bruk:

Formløse kjoler
Tre kvart lange ermer
Skulder puter
Cut away shoulders
Platform sko
Hjalp ikke på selvtilliten hvertfall :P men greit å vite kanskje...
Skrevet

Når du skal kjøpe støvletter så anbefaler jeg deg å sjekke hva de er laget av. De du linket til er ikke av skinn. Det gjør at prisen er lavere. Info. fra http://www.skoringen.no/om-skopleie/

Skinn

Skinn er velegnet til sko og støvletter, blant annet fordi den svetten foten avgir kan fordampe gjennom skinnet. I tillegg er skinn et mykt og elastisk materiale som former seg etter foten, og derfor er det behagelig å ha på.

Syntetisk lær

Syntetisk lær er naturligvis billigere enn de ekte materialene, men sko av syntetisk lær kan - til tross for de begrensede komfortegenskapene - likevel være et utmerket kjøp. Bruk syntetisk lær med omtanke, og husk dette gode rådet: Skift ofte!

Her er noen i skinn fra http://www.bianco.no/til-henne/sko/party/bitta-leather-boot/black/531955 som kan passe til sorte jeans, men vet ikke om du liker stilen:

114039.png

Her har en blogger (som jeg synes har god smak) lagt ut sine favoritter: http://www.camillapihl.no/2013/09/12/mine-bianco-favoritter-2/

Likte ikke de skoene :/ Var ikke helt meg. Ble kanskje for "voksent" :P pluss at jeg ville se svært rar ut med mine kyllinglegger oppi der.

• Liker 1
Skrevet

Nå skal du får høre hva jeg synes. Jeg synes at om du skal få deg en helt ny og FIN stil, så må du legge inn litt penger i hver ting du kjøper, da blir det litt mer eksklusivt enn de kjedelige og mange ganger stygge klærne på "fattigbutikker" som HM, Cubus osv som du finner på et hvert gatehjørne og som ALLE har.

Derfor vil jeg råde deg til å f. eks kjøpe noen fine Helmut Lang gensere sammen med en fin lys eller litt mørk dongeribukse og sko med bare litt høyde i.

Et annet eks er å kjøpe en fin blazer og pynte på det litt med en Marc by Marc jacobs veske.

De kan være litt dyre, men det er verdt pengene. Synes at når du først skal finne deg en litt voksen og fin stil, så må du søke litt høyere enn 50kr klassen. Spar litt penger hver gang du får lønn, så går dette bra!

Forøvrig synes jeg det er helt O.K å kjøpe dongeribuksa jeg nevnte ovenfor på BikBok. det er hvertfall et hakk bedre enn klærne på de andre butikkene. Bare et tips altså ;) Lykke til med hva du enn bestemmer deg for....

Skrevet

Hei, nå er ikke jeg så fryktelig flink til det her men er nok over snittet interessert i klær og vil gjerne hjelpe deg! Laget et lite set på polyvore, jeg aner ikke om det falt i smak hos deg men siden du nevner at du har smale hofter og ingen midje så tror jeg peplumtopper kan være veldig fint på deg! :)

http://www.polyvore.com/cgi/set?id=97962660 om det er noe for deg kan du jo si ifra så kan jeg lage fler, men for alt jeg vet har vi totalt forskjellig smak på hva som er fint :P

• 2 uker senere...
Skrevet

Åå så hyggelig meg tips Guilty! :) Likte buksa godt, men skoene blir litt kraftige for å si det sånn. Har kyllinglegger, altså veldig tynne legger. Ser rart ut med store sko da, føler jeg. Usikker på toppen og. Er den ikke veldig kort i livet? Liker topper som faller ned over hoftene på en måte... vanskelig å forklare :) Likte godt fargesamensettning, veldig classy og fint. Jeg er veldig glad i sterke crazy farger, og trekkes veldig mot det når jeg er ute og leter etter klær. Det er verken fint eller spes voksent, sies det :P Tusen takk for at du tok deg tid! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...