AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Har seg slik at jeg er på leting etter en ting. Som nå er lagt ut i en gruppe for salg på facebook med budrunde som slutter et visst tidspunkt. Har ikke komnet flere enn et bud for et par dager siden og budfrist er onsdag kveld. Er det sleipt av meg å følge med på annonsen, for så å legge inn et bud på 50 kr mer enn høyeste bus 2 min før budfristen går ut?Anonymous poster hash: 75059...ef9
happiest Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Synes ikke det er sleipt. Hva om du tilfeldigvis ikke oppdaget det før da?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Jeg "snyter" jo selger for eventuelle flere bud... Og snyter jo evt andre kjøpere for å by mer... Men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor folk byr mot hverandre istedet for å vente til budfristen nærmer seg.. TsAnonymous poster hash: 0a606...1f4 1
Thorn Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Mjo... litt sleipt syns jeg at det er. Men hvis selgeren har satt fristen på den måten, så gjør du jo ikke noe feil.
Rosa Sitron Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Syntes det er sleipt, men alle vet jo at det er slik som foregår. =)
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Det er jo sånn som du beskriver TS at budrunder på f.eks. Ebay foregår. Er jo velkjent bud-strategi å vente så lenge som mulig før fristen går ut å gi bud. Men på en annen side er jo dette fb, så tviler på at selger er så veldig rigid. Om du byr 50kr mer 30 sekunder før fristen går ut, og noen andre byr over deg igjen 2 min etter så kan det godt hende selger velger høystbydende likevel. Anonymous poster hash: c56c1...979 1
Gjest Blomst83 Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Det er jo sånn som du beskriver TS at budrunder på f.eks. Ebay foregår. Er jo velkjent bud-strategi å vente så lenge som mulig før fristen går ut å gi bud. Men på en annen side er jo dette fb, så tviler på at selger er så veldig rigid. Om du byr 50kr mer 30 sekunder før fristen går ut, og noen andre byr over deg igjen 2 min etter så kan det godt hende selger velger høystbydende likevel.Anonymous poster hash: c56c1...979 Men gjør selger det så kan vedkommende bli utestengt fra gruppa.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Men gjør selger det så kan vedkommende bli utestengt fra gruppa. Ah, men da har jo du ditt på det rene. Det er jo en strategi for å vinne bud-runden. Anonymous poster hash: c56c1...979
Surriball Skrevet 17. september 2013 #11 Skrevet 17. september 2013 Det er jo sånn som du beskriver TS at budrunder på f.eks. Ebay foregår. Er jo velkjent bud-strategi å vente så lenge som mulig før fristen går ut å gi bud. Men på en annen side er jo dette fb, så tviler på at selger er så veldig rigid. Om du byr 50kr mer 30 sekunder før fristen går ut, og noen andre byr over deg igjen 2 min etter så kan det godt hende selger velger høystbydende likevel.Anonymous poster hash: c56c1...979 På ebay kan dette backfire, siden du kan legge inn et maksbud. Så d kan by 5.50 dollar, men maksbud på feks 10 dollar. Da fortsetter den å by over andre fram til 10 dollar er budt. Så hvis noen byr 6 dolar rett før fristen går ut, vinner du budrunden likevel. Jeg syns det er sleipt gjort, ts.
helenaa Skrevet 17. september 2013 #13 Skrevet 17. september 2013 Jeg synes snarere at det er tullete å IKKE gjøre det. 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 Dette er jo det eldste og mest brukte trikset i boka. Har f.eks sett ting på eBay som har hatt bud på $100 med 5 minutt igjen, som til slutt gikk for flere tusen $. Du kan nok finne flere budgivere helt på slutten som tenker likt som deg. Dette kan faktisk til slutt gi en fordel for selger, da man får en opphetet budrunde som går raskt med lite betenkningstid. Anonymous poster hash: 3fc20...b8e
nuggets Skrevet 18. september 2013 #15 Skrevet 18. september 2013 Mange har en regel om at hvis det kommer inn et bud rett før fristen, så forlenger budrunden seg. 2
Anglofil Skrevet 18. september 2013 #16 Skrevet 18. september 2013 (endret) Nei, jeg synes ikke det er sleipt gjort. Det er en del av det å ta del i budrunder, og jeg tenker det er helt greit. Jeg gjør dette selv ofte på eBay. Sånn har jeg vunnet mang en budrunde. Mvh Yvonne Endret 18. september 2013 av Yvonne
kalinka85 Skrevet 18. september 2013 #17 Skrevet 18. september 2013 Jeg venter ALLTID til 5 minutter før fristen. Akkurat nå har jeg sett meg ut en bokhylle til kjellerstua i en fb-gruppe. Der er det nå kommet et bud på et par hundrelapper og den står til i morgen kl 15. Høyeste bud til da får den. Hvorfor skal jeg da by 300 nå, så byr den andre 400, så må jeg by 500, så 700, osv osv, når jeg ved å ha alarm på telefonen i morgen kl 14.30 kan få den for 300 ved å legge inn budet kl 14.58? Ikke det at jeg ikke vil gi mer for den, men jeg gidder jo ikke det hvis jeg kan unngå det. Er en litt spesiell hylle så tror ikke det er så mange om det beinet. Betaler ikke mer enn jeg må ved å sitte desperat å presse opp prisen til den nærmer seg nyprisen. Domskap kalles det. Så nei ts, du er ikke sleip. Du er strategisk og smart ved å gjøre det slik.
nojac Skrevet 18. september 2013 #18 Skrevet 18. september 2013 Jeg venter ALLTID til 5 minutter før fristen. På eBay venter vi til det er 5 SEKUNDER igjen til fristen. Og det kommer ofte flere bud i de siste sekundene enn det har vært i resten av uka objektet har ligget ute, Sleipt? Nei, det er slik spillet virker.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #19 Skrevet 19. september 2013 Hvordan finner dere disse salggruppene på FB? Er helt fersk på FB. Anonymous poster hash: 1d87c...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå