AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Jeg er en jente på tyve år som ble singel for omtrent tre uker siden etter et forhold som varte i to år. Kort tid etterpå, ble jeg litt små betatt av en fyr, og vi begynte å date. Så jeg lurer på om det ville vært rart for andre? Hvis dette hadde blitt offentlig allerede. (Facebook så klart ). Er det andre som har "byttet ut" kjæresten på så kort tid ? Anonymous poster hash: 8f622...f57
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Jeg ville uansett ventet med å offentliggjøre det... det ville jeg gjort enten jeg hadde vært singel lenge eller kort, men spesielt om det var kort tid siden et brudd. Etter så kort tid vet en vel ikke noe om det kommer til å vare et par måneder til eller om det blir langvarig? Anonymous poster hash: 08ecc...4b5
Gjest Ironically me Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Kan fort gå en dag, ja kan hende to. Om jeg da ikke har fått meg no' - så begynner jeg å gå på så underlig vis... Ja, singel livet har sin pris ! - tror ikke det er noe fasit på dette. Hva du er komfortabel med, kanskje.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Helt klart viktig å la alle vite at du har fått deg en date. Det er helt essensielt for godt rykte å oppdatere facebook daglig med alt du foretar deg. Ikke la vennene dine vente! Oppdater nå! eller "Offentliggjør" som du kaller det. Anonymous poster hash: 3a109...3c0 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Dette er det helt klare regler for som alle må følge for at ingen skal bli skadelidende. Først forteller du det til din nærmeste venninne. Dette må skje sporenstreks.. Dernest til folk det kan tenkes at vennninnen har sladret til, for at de skal føle at du inkluderer de. Dernest til eksen. Dernest til utvidet omgangskrets og familie. Dernest til facebook. Og til slutt til typen det gjelder at du er "ekslusiv" med han. Normal tidsramme er 6-8 uker.Anonymous poster hash: e749a...845 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Dette er det helt klare regler for som alle må følge for at ingen skal bli skadelidende. Først forteller du det til din nærmeste venninne. Dette må skje sporenstreks.. Dernest til folk det kan tenkes at vennninnen har sladret til, for at de skal føle at du inkluderer de. Dernest til eksen. Dernest til utvidet omgangskrets og familie. Dernest til facebook. Og til slutt til typen det gjelder at du er "ekslusiv" med han. Normal tidsramme er 6-8 uker.Anonymous poster hash: e749a...845 OKEY JEG STARTER NÅ! Anonymous poster hash: 8f622...f57
Ferny Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Hvorfor i all verden skal dette ut på facebook?? For det første er det respektløst overfor eksen. Og for det andre setter det deg selv i et svært dårlig lys. Og for det tredje tar det mer enn tre uker å bli ordentlig kjent med noen. Men kjør på! HAHAHAHA. 3
AnonymBruker 42 Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 "Normal tidsramme er 6-8 uker" Nekter å tru at det er "normalt" å være i på vei inn i et nytt forhold seks uker til to månder etter et seriøst forhold.... I simply refuse!!!!
Gjest SkarpKant Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Det avhenger vel fra den ene situasjonen til den andre. Det er jo åpenbart hvorfor en ønsker å gjøre dette, da man naturligvis ønsker å vise verden frem sin nye erobring. Altså, ikke nødvendigvis kjæresten, men den nye lykken og alt hva dét medfører. En ny start og et nytt kapittel, med uante muligheter og utsikter. Om hvorvidt eksen synes det er OK eller ikke, er forsåvidt irrelevant. Og hvis årsaken for at det ble brudd bestod av respektløshet bl.a, ser jeg ingen hensikt i å starte med å vise respekt igjen lenge etter at forholdet tok slutt.
Inwe Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Det er som alle sier ingen tidsramme på det. Gå inn i et nytt forhold når du føler deg klar for det. Når det er sagt, tre uker høres kort ut for min del. Er du sikker på at du ikke bare er redd for å være alene? Jeg ville gitt det litt tid så jeg selv hadde vært sikker på hva jeg ville, og ikke lagt det ut på Facebook så fort med tanke på eksen. Jeg har forståvidt vært singel nå i 7 mnd og kunne ikke tenkt meg et forhold enda.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 "Normal tidsramme er 6-8 uker" Nekter å tru at det er "normalt" å være i på vei inn i et nytt forhold seks uker til to månder etter et seriøst forhold.... I simply refuse!!!! Det var tydelig sarkasme i det innlegget. TS, 3 uker er for kort. I min verden bruker man måneder å gå fra man ett forhold til et annet. Og som noen over sa, hvorfor skal dette ut på facebook i utgangspunktet, og hvorfor er det viktig?? Anonymous poster hash: 08259...8f1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Syns noen er litt ufine i sine svar. Jeg skjønner problemstillingen, fikk selv mye refs da jeg ble sammen med min nåværende kjæreste noen mnd etter det ble slutt med "eksen" min (han var mer en sommerflørt, men ting gikk ganske fort så vi hadde et kjæreste-lignende forhold).Eksen min og jeg avsluttet forholdet da jeg flyttet, og noen mnd senere traff jeg min nåværende kjæreste. Vi har nå vært sammen i 4 år og har det kjempe bra sammen. Fikk høre jeg skiftet kjæreste fortere enn sokker av min svogers mor. Syns folk skal gjøre det som er rett for en selv, og ikke følge disse uskrevne reglene, hva nå de måtte være. Det skal sies at jeg ikke fortalte folk om forhodet før etter ca et halvt år, for ville ikke såre eksen min, og liker å holde ting litt privat i startfasen. Anonymous poster hash: 3c15f...f64
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 TS her, Facebook var egentlig bare "humor", så glem nå det. Jeg gjør det heller ikke for å gjøre eksen sjalu, han kuttet all kontakt og slettet med på facebook etter på (svir ) Men jeg tenker mer på min egen del, jeg liker virkelig den gutten, og jeg har jo ikke tenkt til å gjøre dette offentlig før det automatisk bare blir sånn. Jeg stresser ikke med å finne meg en kjæreste egentlig, og er heller ikke redd for å være alene. Jeg skjønner også som mange har nevnt, at det tar litt tid å kjenne en person ordentlig, og ja som sagt, så har jeg jo ikke tenkt til å rushe med det. Ikke fortere enn det jeg er klar for ihvertfall. Men jeg lurte mer på, hvordan andre ville se på meg, om jeg fikk en kjæreste kort tid etter et brudd? (glem 3 uker, tar jo lenger tid) Og til de "halvstygge" kommentarene: Jeg lo godt, helt seriøst Anonymous poster hash: 8f622...f57
skyflakes Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Har dere i det hele tatt blitt enige om å være ekslusive, og faktisk være kjærester?
Red-Ruby Skrevet 20. september 2013 #15 Skrevet 20. september 2013 Hva er det du vil gjøre offentlig egentlig? at dere date? Eller er du klar til å bli kjæreste med han?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #16 Skrevet 20. september 2013 Ja vi er "eksklusive" Anonymous poster hash: 8f622...f57
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #17 Skrevet 20. september 2013 Hva andre vil tenke om deg? Først og fremst, bor du på bygden hvor dette betyr veldig mye for alle sammen? For det andre, vet de hvem eksen din er, slik at de vil forstå hvorfor du gikk videre? Hvor fort du går videre - avhenger jo egentlig på alt annet ENN eksen og hva absolutt alle andre synes. Enn dere to. Så da får dere jo gjøre som dere føler for. Selv har jeg litt varierte erfaringer med denne type ting, da det tok veldig lang tid før vedkommende engang ville ha meg på vennelisten sin på facebook. Det gikk flere måneder faktisk. Så naturlig nok begynte jeg jo å føle at henne egentlig ikke hadde lyst å være vennen min da, men bare leke med meg og mine følelser i stedet inntil noe bedre dukket opp. Anonymous poster hash: 97027...78f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå