AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Har ventet lenge på svar på studielån og har nå endelig fått svar. Det står at søknaden er avslått. Jeg begynte på en 4-årig bachelorgrad i Frankrike. Jeg var ikke klar over alle betingelsene og endte opp med å overføre fra denne graden til en 3-årig i England. Siden alle fagene ikke var godkjent, endte jeg opp med å ta dette om igjen i England. Siste semester tok jeg en pause (var usikker på om jeg ville fortsette) og jobbet som intern. Jeg har avlagt studiepoeng hvert eneste semester bortsett fra siste, og jeg forsto det slik at så lenge man ikke tok pause mer enn ett semester (30 studiepoeng) så kvalifiserte man fortsatt for støtte. Men iom at jeg har tatt fag om igjen etter Frankrike så regnes dette som forsinkelse og jeg har krysset grensen. Det står at dersom jeg passerer minst 22 ECTS neste semester (hvilket jeg gjør) så kan jeg få lån for semesteret etterpå igjen. Jeg får derfor hverken studielån eller skolepengestøtte for kommende semester. Jeg kan overleve uten levebidraget men vet ikke om jeg har nok til skolepenger. Jeg er klar over at jeg burde undersøkt bedre men nå er jeg altså her...noen som har vært i situasjonen og hvordan løste dere det? Lånte dere av familie? Jeg kvier meg for å spørre... Anonymous poster hash: 9e656...bb0
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 det er vell 60 studiepoeng og ikke 30 som er grensen? Var iallefall det jeg fikk beskjed om. Anonymous poster hash: f2fb3...4fd
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 det er vell 60 studiepoeng og ikke 30 som er grensen? Var iallefall det jeg fikk beskjed om. Anonymous poster hash: f2fb3...4fd Jo det er det, og det var slik jeg også tenkte. Men jeg gikk to år i Frankrike og har nå gått to år i England. Og fagene som jeg måtte ta om igjen her regnes da som forsinkelse, selv om jeg har avlagt studiepoeng. Anonymous poster hash: 9e656...bb0
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Jeg henger mer enn 60 stp bak vanlig progresjon, og har ikke krav på lån. Har sendt klage til lånekassen, da de har feilaktig info, så venter på svar. Inntil det, så låner/får jeg penger av mamma og pappa. Heldigvis! Jeg har ingen sparekonto, så hadde ikke klart meg uten foreldrene mine. Anonymous poster hash: f2f5f...138
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Jeg henger mer enn 60 stp bak vanlig progresjon, og har ikke krav på lån. Har sendt klage til lånekassen, da de har feilaktig info, så venter på svar. Inntil det, så låner/får jeg penger av mamma og pappa. Heldigvis! Jeg har ingen sparekonto, så hadde ikke klart meg uten foreldrene mine. Anonymous poster hash: f2f5f...138 Jeg har 6000 pund i skolepenger for ett semester, og har betalt 2000 av disse. Jeg venter på penger tilbake fra et stort depositum jeg betalte for leiligheten jeg nå har sagt opp. Foreldrene mine er jo også ganske negative til at jeg har tatt opp fag (eller at jeg byttet skole og at det ikke matchet). Jeg lånte penger av mamma tidligere i år hvilket er hvorfor jeg vegrer meg for å spørre. Håper jeg får svar ang depositum ganske raskt så jeg evt. kan se hvor mye jeg er 'kort'. Jeg har allerede fravær ettersom skolen begynte den 16 og jeg ikke har betalt skolepenger. Lurer på om jeg kan be banken forhøye boliglånet (er lavt ift. leiligheten jeg eier) men er redd jeg uansett må ha mamma som kausjonist. Anonymous poster hash: 9e656...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå