AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Er innkalt til første foreldremøte i barnehagen i morgen, og jeg har en baby på 2 uker. Det jeg lurer på er hvordan du som mor/far stiller deg til at det er med babyer på slik? Blir det veldig forstyrrende? Han må ammes i løpet av møtet, men jeg håper det går an å sitte litt i bakgrunnen. Jeg kan være hjemme med babyen og storebror, og sende mannen på møte, men har mest lyst til å gå selv. Blir babyen veldig urolig kan vi gå ut eller reise hjem, men han pleier å være rolig. Hvor lenge pleier slike møter å vare forresten? Anonymous poster hash: 8a060...985
Marsipan Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Selvsagt kan du ha med deg baby på foreldremøte!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 alle som er på foreldremøte har engang hatt en baby og de skjønner hvorfor du tar med babyen din:) Anonymous poster hash: 40fbc...592 2
Mafalda Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Hehe, uten å kunne ta med baby/småbarn på foreldremøte hadde jeg gått glipp av mange Sier som de andre, bare ta med. Hvis det skulle bli skriking eller forstyrrelser kan du jo gå ut på gangen en tur. Det går sikkert greit!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Jo altså, jeg forstår at han kan være med, men om det er noe alle synes er greit liksom? Jeg kan jo bare sende mannen uten baby, men har lyst til å delta selv. Men da høres det ihvertfall greit ut for dere, håper alle er like storsinnede. Anonymous poster hash: 8a060...985
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 TS over Anonymous poster hash: 8a060...985
ara Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Var nettopp på foreldremøte selv og der var det med 3 babyer. Gikk helt fint. Jeg så ikke på det som et problem og det tror jeg ikke de andre foreldrene gjorde heller! Ta med deg babyen din og få med deg møtet du
dreia Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Eg var i same situasjon i vår. Lillebror var ei knapp veke gammal då han var med på foreldremøte i barnehagen. På tross av litt skriking og amming såg eg ingen som tok seg nær av at det var ein baby på møtet, verken ansatte eller foreldre. Heller motsatt - han var nærmast ein attraksjon, med mange som ville bort og sjå på han.
Dallandra Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Ikke noe problem å ha med baby på foreldremøte, men det kan jo også hende at pappa'n også har lyst til å dra på møtet "selv"? Her i huset er vi iallfall like interessert i å få med oss foreldremøter, og forsøker å veksle på å gå så vi får gått like ofte. Ingen av oss har mer "rett" til å gå enn andre. Dere har ikke mulighet til å skaffe barnevakt da, så kan dere begge gå?
Gjest pysepusen Skrevet 17. september 2013 #11 Skrevet 17. september 2013 I vår barnehage tok de det som en selvfølge at babyene var med
Mafalda Skrevet 17. september 2013 #12 Skrevet 17. september 2013 Ikke noe problem å ha med baby på foreldremøte, men det kan jo også hende at pappa'n også har lyst til å dra på møtet "selv"? Her i huset er vi iallfall like interessert i å få med oss foreldremøter, og forsøker å veksle på å gå så vi får gått like ofte. Ingen av oss har mer "rett" til å gå enn andre. Nå ble jeg imponert! Vil dere ha ett av mine? Jeg har tre foreldremøter bare i morgen... Litt avsporing kanskje, men ikke helt- for at det på sikt kommer mer enn nok foreldremøter til både mor, far og muligens bestemor er i alle fall min erfaring, så ts trenger ikke ha dårlig samvittighet hvis de velger å ta hver sin tørn. Uansett er det jo flott at folk stiller, en eller to personer, med eller uten baby. For oppmøtet er sjelden så bra som det burde ha vært, spesielt i skolen, og det er viktig at flest mulig engasjerer seg.
Dallandra Skrevet 17. september 2013 #13 Skrevet 17. september 2013 Jeg reagerte mest på at ts ville gå på foreldremøtet "selv". Her hos oss er det ingen "selv", det er en like stor selvfølge for oss begge at en av oss skal på foreldremøte. Og ja, det blir mange nok foreldremøter, og etterhvert så er det greit å ha rutine på at man deler på dem. Dessverre så er det slik i skolen at det er de som absolutt burde vært på foreldremøtene som ikke er der...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #14 Skrevet 17. september 2013 Altså, jeg forstår at noen må ha med babyen på foreldremøter, hvis far er på jobb/alenemødre o.l. Men jeg ser absolutt ingen grunn til å ha med en baby, så lenge far uansett er hjemme! Jeg hadde latt babyen bli hjemme med far, hvis jeg selv virkelig ville på møtet.... Babyer kan fort finne på å lage litt støy, så jeg synes ikke man bør ha dem med, hvis det ikke er tvingende nødvendig. Og ha for all del lav terskel for å gå ut hvis ungen skriker! Anonymous poster hash: 2e06f...233 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #15 Skrevet 17. september 2013 Jeg dro med meg baby på alt som gjaldt storesøsken. Opplevde aldri negative kommentarer, men hva de så om meg bak min rygg aner jeg ikke. Må si at jeg var alene med barn så jeg hadde ingen valg.Anonymous poster hash: 602ee...239
lykkelige.meg Skrevet 17. september 2013 #16 Skrevet 17. september 2013 Ser ingenting galt i å ha med baby på foreldremøte. I vår bhg er det vanlig. Vi har forresten vært begge to på alt av møter så langt. Vi syns det er veldig fint å få litt kjennskap til de personene som tilbringer masse tid med vårt barn
Gjest pysepusen Skrevet 17. september 2013 #17 Skrevet 17. september 2013 (endret) Altså, jeg forstår at noen må ha med babyen på foreldremøter, hvis far er på jobb/alenemødre o.l. Men jeg ser absolutt ingen grunn til å ha med en baby, så lenge far uansett er hjemme! Jeg hadde latt babyen bli hjemme med far, hvis jeg selv virkelig ville på møtet.... Babyer kan fort finne på å lage litt støy, så jeg synes ikke man bør ha dem med, hvis det ikke er tvingende nødvendig. Og ha for all del lav terskel for å gå ut hvis ungen skriker!Anonymous poster hash: 2e06f...233 I vårt tilfelle drar baby der mor drar (mat), og baby er veldig mammadalt rundt storebrors leggetid. Det nytter ikke for mor å være alene med begge da. Da er det mye bedre at mor og baby drar på møte (baby i bæresjal) og at far er hjemme med storebror. Endret 17. september 2013 av pysepusen 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #18 Skrevet 18. september 2013 Ikke noe problem å ha med baby på foreldremøte, men det kan jo også hende at pappa'n også har lyst til å dra på møtet "selv"? Her i huset er vi iallfall like interessert i å få med oss foreldremøter, og forsøker å veksle på å gå så vi får gått like ofte. Ingen av oss har mer "rett" til å gå enn andre. Dere har ikke mulighet til å skaffe barnevakt da, så kan dere begge gå? Pappan leverer og henter hver dag, og snakker mer med personalet enn meg, derfor har jeg lyst til å få med meg møtet. Han er bare glad for å slippe enda en tur i barnehagen i dag. Og vi styrer ikke med barnevakt til ettåringen bare fordi vi begge vil på foreldremøte. Som Mafalda skriver blir det vel nok av dem etterhvert... I vårt tilfelle drar baby der mor drar (mat), og baby er veldig mammadalt rundt storebrors leggetid. Det nytter ikke for mor å være alene med begge da. Da er det mye bedre at mor og baby drar på møte (baby i bæresjal) og at far er hjemme med storebror. Samme situasjonen her. Med en baby på 2 uker som fullammes, og en storbror på ett år, må man bare finne løsninger som er enklest for alle. Ettersom det høres helt vanlig ut å ha med baby på slik, tenker jeg han blir med, så går vi heller ut om han blir urolig. Hvor lenge pleier slike møter å vare? TS Anonymous poster hash: 8a060...985
Gjest pysepusen Skrevet 18. september 2013 #19 Skrevet 18. september 2013 Vårt møte skal vare en time (elsker at de setter opp både start og slutt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå