Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske fortvilet nå, litt lang historie kommer her:

Bor foreløpig hjemme fordi jeg har studert fram til nå og det var derfor mest økonomisk forsvarlig for meg å bo hjemme til jeg var ferdig med studiene.

Men jeg har kjøpt meg leilighet nå(med litt hjelp fra foreldre, men betaler mesteparten selv) den er riktignok ikke klar enda før om en liten stund da dette er et nybygg.

Så kommer problemstillingen min, jeg har truffet en mann... Begge har ganske hektiske timeplaner og får som oftest ikke truffet hverandre før på kvelden, hvilket resulterer i at jeg overnatter hos han.

Men her har mine foreldre satt seg helt på bakbeina, de nekter meg å sove over hos han fordi de mener at han bare utnytter meg og at møtene kun går på hans premisser.

Kanskje det er riktig, men det er da opptil meg om jeg vil gå med på hans premisser eller ikke?

Jeg forstår at de er redde for den eneste datteren sin, men jeg er faktisk godt over 18 år og har aldri gjort noe galt. Er sjelden ute på byen og begynte ikke å drikke før jeg var gammel nok.

Har de rett til å nekte meg å treffe han?

De sier at de ikke har noe i mot han personlig og at de ikke vil ødelegge for oss, men er det ikke akkuret dette de gjør når de ikke lar meg få se han selvom det blir seint på kvelden?

Føler meg helt hjelpeløs... Noen som har noen råd på hvordan jeg kan håndtere overbeskyttende og sta foreldre?

Vi har hatt mange krangler om dette som stortsett ender med noen tårer og litt skriking til hverandre, de har til og med kalt meg løs.... (Noe jeg DEFINITIVT ikke er, kan telle på en hånd hvor mange jeg har hatt...)

Føler meg som en 15 åring der jeg nesten vurderer å lyve til mamma og pappa om hvor jeg skal hen... Det er ganske kjedelig når du er nesten ti år eldre...

Anonymous poster hash: 444ec...427

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde flyttet på dagen. Bodd hos venner, (hos ham?) eller leid et kott til leiligheten ble klar. Man kan ikke lære gamle bikkjer å sitte.. foreldrene dine er som de er.

Skrevet

Altså, så lenge du fortsatt bor hjemme mener jeg at foreldrene dine har rett til å sette "krav" når det gjelder både innetider, arbeidsoppgaver osv.

Om du vil akseptere de kravene de setter, eller ikke, er helt opp til deg. Og hvis du velger å ikke aksepterer de er det du som må ta konsekvensene.

Anonymous poster hash: 25649...d11
Skrevet

Jeg ville sagt at disse begrensingene vil føre til at jeg flytter ut. Har du ingen andre steder å bo?

Høres slitsomt ut å leve som en tenåring når du er voksen.. Hadde jeg aldri godtatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...