Gå til innhold

Hvordan ser klærne ut etter en dag i BHG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, rett og slett, er klærne like strøkene som da ungen(e) gikk ut av huset på morgenkvisten? Hvor gamle de er og om det er jente eller gutt er kanskje relevant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ein gut på tre år, og det er veldig variabelt korleis han ser ut når han kjem heim. Men dei fleste dagane er han ganske skitten, og eg tenkjer det er slik det skal vere.

Anonymous poster hash: d50a2...4dd
  • Liker 3
Skrevet

Eg har ein gut på tre år, og det er veldig variabelt korleis han ser ut når han kjem heim. Men dei fleste dagane er han ganske skitten, og eg tenkjer det er slik det skal vere. Anonymous poster hash: d50a2...4dd

Møkkete barnehagebarn er lykkelig barnehagebarn:)

• Liker 4
Skrevet

Min er en jente på 2,5 år og alle klærne går i vasken hver kveld. Det varierer hvor mye søl det er, men det er alltid noe:)

Skrevet

Det er godt å se at det ikke bare er mitt barn som kommer hjem med flekker og jord over hele seg :) Har nemlig inntrykket at det ikke er så mange barn som leker seg i jorda og at de flest forblir ganske så rene og pene (ps. bor ikke i Norge)...

Skrevet

Alt for rene spør du meg... Nå er gutten vår bare halvannet år, men jeg har inntrykk av at de er lite aktive i barnehagen hans dessverre. Håper det kommer seg etterhvert som han vokser til.

Skrevet

Jeg har hatt to forskjellige - eldstemann ble aldri skitten (kledde på ham hvite klær for å se om han i det hele tatt lekte), mens yngste klarte å bli møkkete før jeg rakk å gå fra barnehagen. De gikk i samme barnehage, og ble aktivisert av de samme personene. Stor forskjell på barn!

Skrevet

Jenta mi er 18 mnd og jeg blir glad når hun kommer hjem med sand i bleia. Det betyr at hun har utforsket og vært aktiv i barnehagen. :)

Skrevet

Jenta mi er 1 år. Veldig varierende. Kommer litt an på hva de gjør den aktuelle dagen. Noen dager er den full av møkk fra sandkassa, andre dager er den full av maling. Noen dager er det så og si like strøkent som da vi dro hjemmefra.

Skrevet

Som regel er ettåringen vår ganske møkkete og det er helt i orden. Jeg vet at han er høyt og lavt, og vi har jo vaskemaskin, så jeg forventer egentlig ikke annet enn at klær må rett til vask etter en dag.

Skrevet

De ser heldigvis akkurat ut som etter en dag hvor som helst, det vil si at alt må rett i vaskemaskinen, inkluder undertrøyer, sokker og ofte ytterjakker. Og bra er det. Jenter. Det er mest sand og mat det går i, men også blod, snørr, maling/tusj, gjørme og grønske. Femåringen kan kanskje bruke et skjørt, en t-skjorte eller bukse to dager på rad, hvis de har hatt regnbukse på utenpå.

Skrevet

Her går to skift til vask daglig. Drøyt to år, høyt og lavt og spiser yoghurten selv :P

• Liker 2
Skrevet

Sjeldent min er skitten, han er 4,5år. Bytter sjeldent klær fordi de er skitten, og sånn har det i grunnen alltid vært.

Skrevet

Dette gir meg vel egentlig følelsen av at jeg ikke hører hjemme her hvor jeg bor...

Har selv en gutt på 4 år som kommer hjem med skittent tøy hver dag, spesielt buksene som bærer preg av lek utendørs (jord, sand, grønske osv). Dette er absolutt ikke et problem for meg, klesvask er jeg ikke redd for! Det er vel heller det at de som jobber ved "barnehagen" ikke er så fornøyde med det og andre mødre "skuler" på buksene til sønnen og hever øyenbryn når de ser ham leke i jorda.

Kjenner kulturen ikke er helt den samme her som i Norge...

Gjest Magdalene
Skrevet

Jenta mi er 4,5år. Alt må som regel til vask.

Skrevet

Dette gir meg vel egentlig følelsen av at jeg ikke hører hjemme her hvor jeg bor...

Har selv en gutt på 4 år som kommer hjem med skittent tøy hver dag, spesielt buksene som bærer preg av lek utendørs (jord, sand, grønske osv). Dette er absolutt ikke et problem for meg, klesvask er jeg ikke redd for! Det er vel heller det at de som jobber ved "barnehagen" ikke er så fornøyde med det og andre mødre "skuler" på buksene til sønnen og hever øyenbryn når de ser ham leke i jorda.

Kjenner kulturen ikke er helt den samme her som i Norge...

Nå ble jeg litt nysgjerrig hvilket land du bor i :fnise:

Er vel ganske forskjellig syn på barn og barneoppdragelse i en del land i forhold til Norge. Litt kjennskap til Frankrike, og der er det veldig sånn som du beskriver - barna skal være rene og pene alltid. Får nesten følelsen av at de er til pynt.... Litt sånn holdning at barn som er pene i tøyet har gode foreldre.

Anonymous poster hash: 805b3...667

• Liker 1
Skrevet

Alltid skitten når hun kommer hjem, jente 4 år. De eneste gangene klærne er noenlunde rene, er når det har vært regntøy, parkdress eller lignende utenpå :) Akkurat sånn som det skal være! :jepp:

Skrevet

Nå ble jeg litt nysgjerrig hvilket land du bor i :fnise:

Er vel ganske forskjellig syn på barn og barneoppdragelse i en del land i forhold til Norge. Litt kjennskap til Frankrike, og der er det veldig sånn som du beskriver - barna skal være rene og pene alltid. Får nesten følelsen av at de er til pynt.... Litt sånn holdning at barn som er pene i tøyet har gode foreldre.

Anonymous poster hash: 805b3...667

Det er til og med mye sånn som jeg beskriver det! For ja, det er der vi bor... For all del, han er veldig pen i tøyet når han ankommer "barnehagen", så klokken 8 gir vi inntrykk av å være "gode foreldre" :fnise: Det er bare det at jeg aldri har lært ungene min at de ikke har lov til å leke og utforske når de er "kledd" :jolie:

• Liker 1
Gjest Wanderlust
Skrevet

Har jobbet i mange forskjellige barnehager, og som regel ser alle ut som søte sandtroll dekorert med youghurtflekker og snørr :)

• Liker 2
Skrevet

Det hører med til sjeldenhetene at samme klær kan brukes to dager på rad for frøkna på tre her iallefall. Minstemann på ett år har akkurat startet i barnehagen, men det ser ut til å bli på det samme viset med ham. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...