Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange var sykemeldt i forkant av fødselspermisjon? Hvor mange uker dreide det seg om, og hva var grunnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke telt uker men ble 40% sykemeldt i midten av juni (så ca 3 mnd) og 100% sykemeldt et par uker etterpå. Har termin om 5 uker og har sykemelding frem til jeg går ut i permisjon om 2 uker.

Fikk bekkenløsningssmerter allerede i uke 8 så når jeg ble sykemeldt holdt jeg ikke ut lenger, jeg prøvde å jobbe 60%. Fysio har hjulpet noe men ikke så jeg holdt ut 7,5 timer på jobb.

Endret av Yesterday
Skrevet

Jeg er 18 + 3 nå og har vært sykemeldt siden 1 juli pga ekstrem svangerskapskvalme. Sliter fortsatt med kvalme så får se om hvordan det går. Er i førsteomgang sykemeldt ut september.

Skrevet

Sykemeldt f.o.m svangerskapsuke 32 og går ut i permisjon uke 37, så ca 5 uker da.

Skrevet

...pga. høyt blodtrykk.

Skrevet

100% sykemeldt fra uke 26 og frem til permisjon pga høyt blodtrykk og mye vann i kroppen. Så sykemeldt i 11 uker totalt. Jobbet fullt helt fram til sykemeldingen.

Anonymous poster hash: c1693...c76
Skrevet

33% sjukemeldt fra uke 26 pga bekkenløsning.

Fra uke 33 blei jeg 100 % sjukemeldt pga høyt blodtrykk.

Skrevet (endret)

Første graviditet: Sjukmeldt 100 % ei veke, frå veke 34. Grunnen var begynnande svangerskapsforgiftning. Eg låg på sjukehuset heile den veka, og fødselen blei igangsatt veke 35.

Andre graviditet: 50 % sjukmelding den siste månaden før permisjon. Då var eg sliten og burde ta det rolig for å gjera mitt for å unngå ny svangerskapsforgiftning. I tillegg hadde eg vond bekkenløsning (brukte krykker frå ca. halvvegs i graviditeten) som berre blei verre av turen til og frå jobb og stress for å nå jobb og barnehage. Eg burde kanskje ha blitt sjukmeldt tidligare, men eg ville vel vera "flink pike", og trivst dessutan godt på jobb. :sjenert: Fødde for øvrig veke 37 pga begynnande forgiftning (igangsatt fødsel).

Endret av dreia
Skrevet

Første svangerskap jobbet jeg 100% fram til permisjon.

I andre svangerskap (er i uke 25 nå), har jeg vært 40% sykemeldt i tre uker pga høyt blodtrykk. Er foreløpig sykemeldt ut september.

Anonymous poster hash: 2cbdd...b4d
Skrevet

Forrige gang var jeg sykmeldt 20% fra uke 22, 50% fra uke 27 og 80% fra uke 32 pga bekkenløsning.

Denne gangen er det samme grunn, sykmeldt 20% fra uke 16 og gikk opp til 50% i dag, er 19,5 uke nå.

Skrevet

Ble innlagt på sykehus en uke i uke 22, deretter sykemelt 100% i nesten 2 måneder. Fremdeles 2 måneder til termin men jeg kjedet meg så enormt hjemme at jeg er tilbake i jobb igjen i en annen stilling nå, heldigvis stor arbeidsplass og lett å tilrettelegge.

Skrevet

Uæææh... Kan man virkelig bli så dårlig av å være gravid? Er bare 7 uker på vei og fortsatt relativt grei i formen, håper det holder seg!

Anonymous poster hash: af5d5...ce6
Skrevet

Nå er det vel nesten bare de som ble sykmeldt som svarer her, så det blir et litt skjevt bilde sånn sett... Men tror det er ganske vanlig i hvert fall på slutten. Det er min erfaring fra jobben min i hvert fall, de fleste blir sykmeldt i en eller annen prosent.

Jeg ble 100 prosent sykmeldt pga bekkenløsning de tre siste ukene, før det hadde jeg hjemmekontor i to måneder fordi jeg ikke klarte å komme meg på jobb..

Gjest pysepusen
Skrevet

Første svangerskap: 100% sykemeldt fra uke 8 pga kvalme.

Andre svangerskap: 100% sykemeldt fra uke 6 pga kvalme.

Begge gangene til permisjonsstart.

Skrevet

Åhh, stakkars deg, pysepusen. Var du kvalm og kastet opp hele svangerskapet? Det høres helt forferdelig ut!

Skrevet

100% sykemeldt fra uke 24 pga truende prematur fødsel og livmorhalssvikt. Barnet kom i uke 36 og jeg var sykemeldt frem til det.

Skrevet

20% sykemeldt siste halvannen måned før perm.start for å forhindre at jeg sovna på jobb hver eneste dag.

Anonymous poster hash: e9c95...baf

Gjest Fluttershy
Skrevet

Sykemeldt 100% rundt uke 20 pga bekkenløsning og kommer til å være det ut svangerskapet.

Skrevet

Jeg ble sykemeldt 50% rundt uke 16 pga bekkenløsning. Er nå i uke 22, å kjenner at det blir verre og verre. Hardt å være på jobb, enda jeg bare har halve dager. (Står hele tiden)

Er mitt fjerde svangerskap, og aldri vært plaget før!

Gjest pysepusen
Skrevet

Åhh, stakkars deg, pysepusen. Var du kvalm og kastet opp hele svangerskapet? Det høres helt forferdelig ut!

Jepp! Aldri mer :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...