JP86 Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Jeg og min samboer har startet på ketolyse, min samboer sliter mye med søt suget, og ja vet at man kan ta jerntabletter for det, men er alikevel en trøst på lørdag med 2 -4 biter Det som forvirrer med mest er, vi teller carbs men på en sukkerfri sjokolade står det: per 100gr Karbohydrat 56 g (hvorav sukkerarter 6 g og sukkeralkoholer 49 g), hva er det jeg da teller?? sukker arter eller sukker alkoholer? noen som har noe svar? har googlet masse med blir ikke klok av alt som svirrer av svar. takk på forrhånd
Gjest Funky Punk Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Du skal trekke fra sukkeralkoholene. Er det f.eks 60 karbo hvorav 50 er sukkeralkoholer, så er det 10 karbo i varen.
Supraspinatus Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Jeg og min samboer har startet på ketolyse, min samboer sliter mye med søt suget, og ja vet at man kan ta jerntabletter for det, men er alikevel en trøst på lørdag med 2 -4 biter Det som forvirrer med mest er, vi teller carbs men på en sukkerfri sjokolade står det: per 100gr Karbohydrat 56 g (hvorav sukkerarter 6 g og sukkeralkoholer 49 g), hva er det jeg da teller?? sukker arter eller sukker alkoholer? noen som har noe svar? har googlet masse med blir ikke klok av alt som svirrer av svar. takk på forrhånd Jerntabletter mot søtsug? Det har ikke jeg hørt om. Jerntabletter bør man ikke ta helt ukritisk. Sikker på at du ikke blander med krom? Det er det jeg har hørt demper søtsuget. Sink+magnesium kan også være en lur kombinasjon når du spiser ketogent. Det forebygger kramper. Natrium trenger man også mer av siden man skiller ut litt mer salter. Husk å drikke nok vann. Du skal trekke fra sukkeralkoholene. Er det f.eks 60 karbo hvorav 50 er sukkeralkoholer, så er det 10 karbo i varen. Det stemmer dersom sukkeralkoholene ikke tas opp som energi. Maltitol og xylitol er eksempler på sukkeralkoholer som blir tatt opp som energi - dog med svært lav glykemisk indeks. Førstnevnte er den foretrukne i søtsaker da denne smaker svært likt som sukker.
JP86 Skrevet 17. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2013 Sikker på at du ikke blander med krom? Det er det jeg har hørt demper søtsuget. Jo.... obs.... hehe var det jeg mente. oki så feks i en atkins bar så står det : Karbohydrater: 15,7g Hvorav sukkerarter: 1,1g Hvorav sukkeralkoholer: 15,7 Da telles den som 1,5 karbohydrater om jeg tar i litt?? om jeg da forstår det riktig? vet at det ikke skal spises til det tyter ut av øra men kose seg med noe en gang i blant...
Sugerøret Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 krom sink og magnesium. Supraspinatus jeg lurer på no' "Maltitol og xylitol er eksempler på sukkeralkoholer som blir tatt opp som energi - dog med svært lav glykemisk indeks. Førstnevnte er den foretrukne i søtsaker da denne smaker svært likt som sukker." Men ved diabetes skal en helst ikke ha malitol eller xylitol.Det påvirker blodsukker http://www.diabetes.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=546 Ikke at det er mye,men noe påvirkning er det. Om jeg har lest rett?
Supraspinatus Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 krom sink og magnesium. Supraspinatus jeg lurer på no' "Maltitol og xylitol er eksempler på sukkeralkoholer som blir tatt opp som energi - dog med svært lav glykemisk indeks. Førstnevnte er den foretrukne i søtsaker da denne smaker svært likt som sukker." Men ved diabetes skal en helst ikke ha malitol eller xylitol.Det påvirker blodsukker http://www.diabetes.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=546 Ikke at det er mye,men noe påvirkning er det. Om jeg har lest rett? Det påvirker blodsukkeret, men som sagt har de sukkeralkoholene lav glykemisk indeks. De gir også dårlig mage ved høyt inntak. Hvorvidt du ikke kan spise det med diabetes kan ikke jeg svare på. Det gjelder vel det samme som med vanlig sukker.
Sugerøret Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Takk for svar. Ved diabetes kan en spise disse,men de vil påvirke blodsukkeret Og ang magen.Jotakk det har jeg ved erfaring funnet ut
JP86 Skrevet 18. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2013 btw så dete jeg og sambo en atkins sjoko bar i går, og det var himmels ked noe søtt OG kroppen var fortsatt i ketose så det lover godt om søtsuget melder sin ankomst en kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå