Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg gå til innkjøp av en epilator for å klargjøre leggene til sommeren...

Hva bør jeg gjøre når jeg har ehm... "epilert"?

Jeg inbiller meg at jeg burde smøre leggene med noe etter behandling, men at de kommer til å være såre etterpå slik at jeg ikke kan smøre de inn med hva som helst... *forvirret*

Er det noen av dere som bruker epilator?

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før epilering må huden være helt tørr, ikke glatt av lotion etc. Etter eplilering gir du leggene en omgang med aloe vera gele. Dette gjør du om kvelden før du legger deg, rødheten i huden forsvinner i løpet av natten når du har gjort dette endel ganger.

Skrevet

Jeg har prøvd epilator, aldri mer sier jeg bare. Det var noe av det vondeste jeg har opplevd. Jeg bruker bare voks nå, det kjenner jeg ingenting av. Uansett burde du smøre leggene etterpå, men de blir røde uansett hva du gjør, det bare føles litt bedre. Så bruk epilatoren i god tid før du skal i selskap med miniskjørt for å si det slik.

Gjest Anonymous
Skrevet

Følg Sunmins råd; i tillegg synes jeg det hjelper veldig å ha talkum på huden før du epilerer, særlig hvis du har tørr hud. Dette tørker ut huden enda mer så bruk en god og mild fuktighetskrem når du er ferdig.

Gjest gjesta
Skrevet

Og for å slippe inngrodde hår så er jeg påpasselig med peeling/tørrbørsting den første uka. Og som sagt her tidligere; en god fuktighetskrem.

Bruker epilator både på armer og legger samt bikinikanten. (Står helt stille i topplokket. Er det ikke bikinikant det heter...? )

Skrevet

1000 - takk for tips! :)

Da skal jeg gå til inkjøp av aloe vera gele i morgen.

Så snart den er i hus, skal epilator testes og smerteskrikene runge over Oslo... :oops:

Skrevet

Jeg synes ikke det var så vondt, man venner seg fort. Men jeg sluttet aldri å se ut som en nyplukket høne. :-?

Gjest allium
Skrevet

Første gangen er verst. Ikke la det skremme deg.

Jeg synes det er en fordel å ikke gå løs på hår i full lengde også. Hvis det er en stund siden jeg har epilert eller barbert leggene, barberer jeg dem først, og epilerer etter en ukes tid.

Skrevet

Jeg kjøpte en epilator med iskjøling for noen år siden, og vennet meg aldri til den!

Det kjentes som masse små dyr bet meg oppover leggen.

Sluttet fort å bruke den!

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt Aloe Vera-gele?

Mitt tips: bit tenna sammen. Du blir vant til det...

Skrevet

Jeg har kjøpt Aloe Vera på Apoteket og BodyShop tidligere. Skal ut på ny leit i dag. Kan rapportere når jeg er ferdig :wink:

Skrevet

Jeg bruker bare epilator og synes smerten er overdreven, det er da ikke SÅ ille??

Men for å unngå inngrodde hår etc så går jeg alltid leggene med hampvott før og under epileringen, en fort overbørsting etter ferdig epilert og smører så med aloe gel eller annet fuktighetsgivende, lett.

Du vil antagelig være rødprikkete den dagen/kvelden, så jeg epilerer alltid på kvelden slik at huden får en rolig natt å komme seg på, da er leggene fine dagen etterpå.

Lykke til med epilering.

Skrevet

Nå har ikke jeg hatt min så overvettes lenge, men har i grunnen aldri syntes at det var så fryktelig vondt... Ikke blir jeg spesielt nuppete og rødflammet heller. Men det er klart jeg smører meg godt med fuktighetskrem når er ferdig - og går over med en hampvott med jevne mellomrom senere.

Skrevet
Jeg har kjøpt Aloe Vera på Apoteket og BodyShop tidligere. Skal ut på ny leit i dag. Kan rapportere når jeg er ferdig :wink:

Takk!

Skrevet

Siden jeg lovte å si fra: De har Aloe Vera på Vita - der kjøpte jeg i dag.

Skrevet
Siden jeg lovte å si fra: De har Aloe Vera på Vita - der kjøpte jeg i dag.

Ah, ikke verre.

Takk skal du ha.

Jeg har nemlig drept Aloe Vera-planten min. :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...