Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo:) mulig noen kan opfatte det her som litt overfladisk men.. Alikevel.

Noen her som vet hvir lang tid det tar før det er mulig for meg å ta meg en dusj? Vil ikke ha besøk på sykehus uten At jeg har stellt meg og fått ryddet rommet og dusjet.

Anonymous poster hash: 50729...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet kan man dusje med det samme om man vil og orker det. Jeg dusjet etter 4 timer etter andre fødsel, det gikk ganske bra, bare litt svimmel. Etter første fødsel gikk det over et døgn før jeg klarte å dusje(pga blodtap)

Men hva mener du med å rydde rommet? Man tar vel vanligvis ikke imot besøk på fødsestuen om det var det du tenkte på med "rotete" rom.

Besøk kan vel vente til man har fått rom på barsel.

Anonymous poster hash: 924ba...71f
  • Liker 3
Skrevet

Jeg fødte 01.00 og ble tilbudt å dusje en times tid etter da amming var prøvd ut og vi hadde hilst på mini, veid osv. Takket nei, for jeg var utslitt og dusjet etter å ha sovet litt.

Vil tro at du får dusje når du vil. Er vel bare i Filipinene osv. man skal være sengeliggende 15 dager etter fødsel. ;)

Skrevet

Jeg har dusjet innen en time etter mine fødsler.

Skrevet

Kommer helt an på hvilken form du er i. Noen er oppe og går på timen. Andre trenger ett døgn eller flere dager.

Skrevet

Jeg fikk dusje når jeg ville etter fødsel, men hun jeg delte rom med måtte vente en stund pga at hun hadde tatt keisersnitt.

Anonymous poster hash: f1d44...fc2
Skrevet

Aner ikke, men tipper du kan få dusje så snart kroppen din er klar for det, og tåler påkjenningen (som selvfølgelig varierer fra person til person og fra fødsel til fødsel). Selv husker jeg faktisk ikke når jeg dusja etter fødsel. Tror faktisk ikke at jeg gjorde før dagen etter. Men jeg stelte meg og sminket meg litt før vi fikk folk på besøk (utenom pappan da, som var med hele tiden). Så da følte jeg meg noe freshere i alle fall. Men jeg følte ikke noe desperat behov for en dusj rett etter fødselen.

Anonymous poster hash: 8ab4f...f04
Skrevet

Du blir jo overført fra fødestuen til enten barsel eller hotell, så heldigvis er det ikke du som må rydde rommet etter fødselen. Jeg fikk tilbud om å dusje når far og baby ble med barnepleieren ut for stell ca et par timer etter fødselen. Fikk heller ikke ut fra fødestua før jeg hadde tissa, og da hjalp det veldig med rennende vann mot svien.

Gjest Keikolina
Skrevet

Jordmora mi dro meg inn i dusjen for at jeg skulle tisse å se at alt var i orden.

Skrevet

Jeg ble sendt i dusjen ca 1 time etter fødselen med begge.

Var visst obligatorisk med en tur på do og en dusj før man ble overført til barsel eller hotellet....

Anonymous poster hash: 59d01...736
Skrevet

Man får vel dusje så fort man er i form til det ettersom jeg har skjønt, men det kan være lurt å ha en person i nærheten i tilfelle man får problemer.

Jeg hadde ks sent på kvelden, og dusjet neste morgen.

Skrevet

Du får dusje når du er klar for det. Ikke bekymre deg for det :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det kommer jo an på når du orker det. Og om du orker det kommer blant annet på mengde blodtap osv.

Gjest Amber Rose
Skrevet

Fikk dusje ca en time etterpå. Måtte sy og så sa de at jeg måtte spise litt først. Var greit å gjøre det mens bedøvelsen etter stingene virket.

Skrevet

Jeg blei sendt i dusjen ca en time etter fødsel, før jeg blei sendt på barsel.

Skrevet

Du kan dusje når du er i form til det. Dusjet neste dag jeg. Var så utslitt og dårlig etter fødselen så det var ikke aktuelt rett etterpå.

Skrevet

Jeg var i fin form etter fødselen, selv om det var ekstremt vondt å stå/gå, så jordmødrene ville ha meg i dusjen like etterpå. Sønnen vår ble fraktet til nyfødtintensiven, så jeg ville jo helst dra dit sammen med han. Men jeg hadde en del blod på kroppen, så jeg ble sendt i dusjen før jeg fikk lov til det.

Skrevet

Hallo:) mulig noen kan opfatte det her som litt overfladisk men.. Alikevel.

Noen her som vet hvir lang tid det tar før det er mulig for meg å ta meg en dusj? Vil ikke ha besøk på sykehus uten At jeg har stellt meg og fått ryddet rommet og dusjet.

Anonymous poster hash: 50729...a8b

Både jeg og alle jeg kjenner har blitt jagd i dusjen med en gang ungen var ute, man føler seg ikke fresh etter den altså, for da vil de du skal tisse i dusjen....jeg trodde de prøvde å være morsomme, men det var blodig alvor det altså. nesten så jordmor kom å så på da de forstod at jeg var litt motvillig. det er for å sjekke at ikke urinrøret har blitt flatt eller noe...

med en gang du er på barsel kan du jo dusje så mye du vil, jeg måtte riktignok ha ungen med inn i senga, men rommet var stort så det gikk fint:)

Skrevet

Både jeg og alle jeg kjenner har blitt jagd i dusjen med en gang ungen var ute, man føler seg ikke fresh etter den altså, for da vil de du skal tisse i dusjen....jeg trodde de prøvde å være morsomme, men det var blodig alvor det altså. nesten så jordmor kom å så på da de forstod at jeg var litt motvillig. det er for å sjekke at ikke urinrøret har blitt flatt eller noe...

med en gang du er på barsel kan du jo dusje så mye du vil, jeg måtte riktignok ha ungen med inn i senga, men rommet var stort så det gikk fint:)

Men det blir jo spylt vekk, og man vasker seg jo etterpå? Er det ekkelt å dusje av seg blod og gørr og kroppsvæsker hvis de kommer ut når man står i dusjen? Diverse kroppsprodukter passerer jo fra deg til dusjsluket når du dusjer uansett, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal gjøre noe forskjell for sluttresultatet om det går litt urin forbi helt i starten. Når man tar den første dusjen etter fødsel er man vel rimelig grisete uansett..?

Anonymous poster hash: 9d07f...70e

• Liker 3
Skrevet

Dusja ikke før dagen etter (med hjelp og stol, grunnet blodtap). Tror pleierne vasket meg og hjalp meg med å skifte før vi flyttet rom. Men fikk ikke besøk før dagen etter det igjen heller, det er da ingen som kommer før du sier det er greit. Rommet behøver du ikke å rydde, babyen roter ikke :)

Anonymous poster hash: 3a1b8...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...