Gå til innhold

Å fortelle følelsene sine rett ut...

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter
Skrevet

Jeg var i en liten forholdssituasjon for en måned siden, den tok slutt etter at han fortalte meg plutselig at han aldri hadde følt noen form for forelskelsesfølelse for meg. Den var ganske sår, for det samme har jeg opplevd før..

Nå for litt siden så var jeg på en treningsdate med en nettvenn av meg. Har han som venn på facebook også. Jeg så på det som en tur, og tenkte ikke over at han skulle komme innpå følelsene han følte.... Jeg tenkte tur, og hvis vi begge var interesserte så kunne vi jo bare avtale ny tur eller avstå fra det senere tenkte jeg.

Var ikke klar over at jeg skulle få samme såre kommentar opp i ansiktet mitt . Vi snakket helt vanlig om hyggelige vanlige ting, men samtalen var utrolig tung helt fra starten følte jeg. Også sa han bare plutselig: Jeg kom på en date og føler ingen forelskelsesfølelse for deg. Det er slik en ønsker å føle når man kommer på en date, men den følelsen fikk jeg ikke i det hele tatt Også fortalte han at han var svært kresen, og grunn til han var singel var at det var vanskelig å finne den han forelsket seg helt i. Jeg latet som ingenting og følte dette var pytonopplevelse, og tenkte: gleder meg til å komme meg hjem nå.... Det ble på en måte en oppgitt følelse, der en stadig opplever det samme, også tror jeg at jeg bare kan gi opp forhold.

Mener at enkelte kan pakke ting litt mer inn ennå servere følelsene slik på bordet... Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her kan du bare gå. DU fortjener bedre. Det er ganske mange som ville vært tilstede for å glede deg, liker deg og vil lære å kjenne deg på en annen måte.

Man vil jo være med noen som føler det samme som seg. At hjerte synger i etterklang fra håndtrykkene dere deler...

Forelskelse er noe snåle greier.

Endret av Wonders
Skrevet

Syns egentlig det hørtes ut som en ærlig sak, han hadde ikke de rette følelsene for deg. Hvorfor pakke det mere inn enn det, heller det at han er ærlig såpass tidlig enn at det går lengre tid og skuffelsen blir desto større.

• Liker 1
Gjest Trådstarter
Skrevet

Ja, det er sant. Det kommer opplyst frem at jeg bare kan gå... Men jeg synes det var nødvendig uansett og fortelle de på den måten rett ut. Han kunne tatt tur for å være tur, og heller ikke tatt en ny tur med meg istedet..... På en måte er jeg glad han sa det slik rett frem: for da er vi forskjellige, og jeg synes faktisk at han kunne pakket det inn, istedet for å servere det slik på et fat. Men det enkle med det er at jeg vet at det er bare å gå istedet for å bli lurt. Men jeg synes at han heller kunne latt vær å avtale ny date i stedet for å si det rett frem på daten..

Gjest Trådstarter
Skrevet

litt feilskrevet: jeg synes det var unødvendig å fortelle de følelsene rett ut, istedet kunne han latt vær å avtale ny date.... Men men..... noen setter pris på at en forteller de slik,, mens jeg setter bedre pris på at han kutter på en annen måte.

Skrevet

Ja, det er sant. Det kommer opplyst frem at jeg bare kan gå... Men jeg synes det var nødvendig uansett og fortelle de på den måten rett ut. Han kunne tatt tur for å være tur, og heller ikke tatt en ny tur med meg istedet..... På en måte er jeg glad han sa det slik rett frem: for da er vi forskjellige, og jeg synes faktisk at han kunne pakket det inn, istedet for å servere det slik på et fat. Men det enkle med det er at jeg vet at det er bare å gå istedet for å bli lurt. Men jeg synes at han heller kunne latt vær å avtale ny date i stedet for å si det rett frem på daten..

Så fælt.. Hvordan skal folk vite hva de skal si, dersom ærlighet ikke er nok?

Gjest Trådstarter
Skrevet

ok, kanskje det er bare meg som er rar som mener at han kunne vridd seg unna med å bare la vær å avtale ny date...

Ok, da er det nok meg som er litt rar....

Jeg ville aldri kommet innpå slike følelser og sagt det rett ut på en date. Jeg ville selv vridd meg unna med å ikke avtale ny date. Enkelt og greit, men vi er nok alle forskjellige.

Skrevet

Jeg synes det er fint at man forteller hva man føler og mener, men i en slik oppførsel som fra han du var på date med synes jeg ikke er greit. Det er litt bakdelen med at nettdating er blitt så populært, og folk dater på rullebond for å finne den rette. Er det ikke den helt rette følelsen så er det jo haugevis av flere å ta av. Det er alltid noen nye der inne man kan prøve seg på. Ser litt på det som når du går inn i en godtebutikk og du har lyst på alt som er der. Du smaker på noe, og det er kanskje godt, men du har selvfølgelig lyst til å smake på alt annet som er tilgjenngelig for deg også!

Fint at han gav beskjed om at han ikke følte det kunne bli noe mellom dere, men det var ikke en fin måte å si det på. Han burde spurt deg om hva du tenker og så sagt hva han følte. Det virker neste som om han hadde behov for å få sagt det slik at han på en måte "vant" og da sitter jo du igjen med en følelse av å ikke være bra nok, noe som er HELT feil.

Jeg håper virkelig du slipper å treffe flere slike typer, og hvis du gjør det så gi beskjed om at de skal google "daterådgivning" ;)

Skrevet

litt feilskrevet: jeg synes det var unødvendig å fortelle de følelsene rett ut, istedet kunne han latt vær å avtale ny date.... Men men..... noen setter pris på at en forteller de slik,, mens jeg setter bedre pris på at han kutter på en annen måte.

Jeg synes det er bedre å få beskjed, og ikke plutselig ikke høre noe, men samtidig kunne han sagt det som jeg sier over her, eller sendt en sms i ettertid hvor han skrev at han ikke følte dere passet helt sammen, eller at noe manglet. Å ha behov for å bruse det ut og fortelle om hvor lite han føler er unødvendig!

Gjest trådstarter
Skrevet

Ja, eller kunne han pent lattt vær å avtale nytt treff..... Det er slik jeg gjør det.......

En føler seg bare litt oppgitt når man får høre det slik han sa det Han hadde sett meg før, fra bilen, da han hadde kommet kjørende ute. Altså en god stund før han avtalte date... Men han sa til meg på daten at helt fra han så meg med første øyenkast så følte han ikke den pangforelskelsesfølelsen og dermed var det feil. Han hadde kjent den følelsen for mange damer, den pang herlige følelsen, men ikke i hele tatt for meg. Og jeg reagerte med sjokk. Greit , fint at han er ærlig, helt fint. Men når han sa det på den måten forsto jeg med en gang at for meg er ikke en slik rett-frem-type et tap :).

Jeg mener at en kan være litt forsiktig for folk har følelser. Han kunne gjort det enklere for meg med å la vær å avtale nytt treff. Så enkelt var det :) Men greit kanskje enkelte liker å få det servert rett ut på en date slik? Kanskje han ville likt det selv? Jeg liker det ikke, men men..... jeg blir ihvertfall fryktelig jordnær av det han gjorde :) Værre følelser kan man nesten ikke få uansett , så er bare å lete videre :)

Skrevet

Jeg mener at en kan være litt forsiktig for folk har følelser. Han kunne gjort det enklere for meg med å la vær å avtale nytt treff. Så enkelt var det :) Men greit kanskje enkelte liker å få det servert rett ut på en date slik? Kanskje han ville likt det selv? Jeg liker det ikke, men men..... jeg blir ihvertfall fryktelig jordnær av det han gjorde :) Værre følelser kan man nesten ikke få uansett , så er bare å lete videre :)

Erfaringen min er at de fleste synes det er bedre å få beskjed om at man ikke passer sammen, enn å ikke høre noe. Da føler man at man ikke var verdt bryet om å gi beskjed engang. Men å gi beskjed på en slik måte vitner om dårlige sosiale antenner og er ikke greit.

Håper neste du treffer er litt hyggeligere med deg.. kanskje du bør begynne å treffe andre typer menn?

Skrevet

Jeg hAdde følt meg respektert om noen sa det rett ut slik. Det krever noe av en person å gjøre det fremfor å ikke si noe. Han gadd tross alt spille med åpne kort. Men jeg skjønner deg også, kan være kjipt å få det servert opp i ansiktet. Det er vanlig å få en liten nedtur etterpå.

Skrevet

Grunnen til at han er singel er antagelig hans mangel på sosial antenne, og ikke at han er så "kresen".

Ikke la denne opplevelsen holde deg nede! Du vet aldri hva livet har å tilby videre. Så vidt du vet, så kan dette være den siste negative opplevelsen du får på lenge når det gjelder kjærlighet!

• Liker 1
Skrevet

Så fælt.. Hvordan skal folk vite hva de skal si, dersom ærlighet ikke er nok?

Hva med å velge sine ord med omhu?

"Du,jeg syns det er koselig å ha møtt deg,men kjemien er ikke helt for meg der.. Det har ingenting med deg å gjøre, jeg har opplevd det ofte" høres litt bedre ut enn "Wow,det er ingen følelser der i det hele tatt, det burde jo være NOE skulle man trodd,men nei,når jeg ser på deg så føler jeg meg død på innsiden, er ikke det rart?"

Overdrev nå,men du forstår vel hva jeg mener?

Skrevet

Hva med å velge sine ord med omhu?

"Du,jeg syns det er koselig å ha møtt deg,men kjemien er ikke helt for meg der.. Det har ingenting med deg å gjøre, jeg har opplevd det ofte" høres litt bedre ut enn "Wow,det er ingen følelser der i det hele tatt, det burde jo være NOE skulle man trodd,men nei,når jeg ser på deg så føler jeg meg død på innsiden, er ikke det rart?"

Overdrev nå,men du forstår vel hva jeg mener?

Ja, nå overdrev du skikkelig. Jeg er enig der, men det fyren sa til TS, er helt innenfor hva jeg selv ville hørt, istedenfor en hvit løgn.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Hvis han bare hadde latt være å avtale et nytt møte, tror du ikke da du hadde lurt på hvorfor? Er det ikke bedre da at han sa det som det var, selv om det ikke er morsomt å høre?

• Liker 1
Gjest trådstarter
Skrevet

For meg tok det på selvifølelsen at han sa det rett ut. Jeg hadde satt bedre pris på å at han ikke avtalte nytt møte. Men tydeligvis er det noen som liker å få det servert på gullfat. Jeg sa ingenting om mine følelser for han. Jeg var bare hyggelig. Og så sa han plutselig: Vet du hva: jeg vet med en gang når jeg synes en jente er pen, og jeg følte ikke noe med en gang. Det er jo bra jeg vet det, men jeg har ikke så dårlig tid at jeg ikke har tid til å komme hjem og lure littegrann på om han vil møte meg igjen og spørre han. Svarer han da litt avvisende på det, så forstår jeg det og rygger, eller går ikke å venter på noen slik jeg. Så jeg synes det var feil for meg at han kunne være så åpen.

Jeg liker det ikke. Men det er meg. Men da burde han selv sette pris på at han kan få høre like kommentarer og tviler på om mange som slenger ut slik liker det. Men kan jo være :)

Gjest Trådstarter
Skrevet

Så du tidus: hvis du gikk på date med meg, også gikk vi en tur og pratet helt normalt, så ville du likt at dama sa plutselig: Med en gang jeg så deg så synes jeg ikke du var pen nok, og da visste jeg med en gang at jeg ikke følte du var noe for meg. Det er andre menn som er pene jeg har møtt tidligere, men det var det ikke denne gangen, og det er skuffende når slikt skjer. Men jeg håper jeg finner en snart.

Hvis hun sa dette, hva synes du da?

Jeg tenker at jeg vil bare move on..... men det gjør det litt tøfft videre, selvsikkeheten forsvinner litt, men jeg prøver å drite i det, og være glad jeg ikke innledet noe med en person som ikke føler noe :) Men han var ikke min type når han kunne være så beint frem på måten han sa det på.

Skrevet

Så du tidus: hvis du gikk på date med meg, også gikk vi en tur og pratet helt normalt, så ville du likt at dama sa plutselig: Med en gang jeg så deg så synes jeg ikke du var pen nok, og da visste jeg med en gang at jeg ikke følte du var noe for meg. Det er andre menn som er pene jeg har møtt tidligere, men det var det ikke denne gangen, og det er skuffende når slikt skjer. Men jeg håper jeg finner en snart.

Hvis hun sa dette, hva synes du da?

Jeg tenker at jeg vil bare move on..... men det gjør det litt tøfft videre, selvsikkeheten forsvinner litt, men jeg prøver å drite i det, og være glad jeg ikke innledet noe med en person som ikke føler noe :) Men han var ikke min type når han kunne være så beint frem på måten han sa det på.

I hovediinnlegget ditt formulerte du det han sa helt anderledes, da handlet det om at han ikke hadde forelskelsesfølelser for deg, ikke at han ikke syntes du var pen nok. Det er en viss forskjell der syns jeg. At han ikke hadde forelskelsesfølelser for deg er jo en ærlig sak og noe det er OK å være ærlig om. Når det kommer til utseende så kan man holde seg for god til å kommentere, da blir det bare frekt og sårende om det da er negativt, og helt unødvendig.

Så jeg er enig med tidus, jeg synes det er innenfor med den kommentaren du beskrev i hovedinnlegget. Selvfølgelig er det vondt å høre hvis man da sitter med følelser som da ikke er gjensidig, men heller å høre det direkte fra ham enn å gå og lure og prøve å tolke signaler. Men hvis han sa det du skrev i siste innlegget, da var det veldig unødvendig av han og bare sårende.

Gjest Trådstarter
Skrevet

Han prøvde å forklare det , og vinglet i måten han forklarte det på.... Jeg forsto ingenting, for jeg tok ikke daten så høytidlig. Jeg så på det som en tur og så gå ny tur dersom kjemien passet, jeg så ikke på det som en følelses-date :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...