AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Del Skrevet 17. september 2013 Hei! Jeg har planer om å fri til kjæresten, og personlig er jeg mest glad i sølv og hvitt gull, men vet at gult gull kanskje er mer "tradisjonelt" når det kommer til giftemål, er det likens med forlovelsesringer også? At det vises bedre at du er forlovet/gift når det er gult gull .. Vil gjerne ha flere synspunkt! :-) Anonymous poster hash: 8ab52...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 17. september 2013 #2 Del Skrevet 17. september 2013 Sølv eller hvitt gull er vel mest vanlig til forlovelsesringen, mens gult gull er det tradisjonelle på gifteringen (selv om mange har gått bort fra dette nå). Gratulerer og lykke til forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 17. september 2013 #3 Del Skrevet 17. september 2013 Ta det dere liker og gjerne vil ha på fingeren resten av livet. Sølv, gult gull, hvitt gull, ben, rødt gull, tre, sort gull (ja, det finnes), stål, titan, platina, jern... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissEi Skrevet 17. september 2013 #4 Del Skrevet 17. september 2013 Jeg har allianseribger i hvitt og forlovelsesring( også giftering) i gult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #5 Del Skrevet 17. september 2013 Har stålringer som gifteringer vi. Forlovelsesringene var i hvitt og gult gull. Anonymous poster hash: 91539...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 17. september 2013 #6 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Hvitt gull, da jeg syntes gult gull er tacky (personlig smak jeg ikke kan forklare). Edit: VÅRE ringer er i hvitt gull, altså. Endret 17. september 2013 av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #7 Del Skrevet 17. september 2013 Ta det dere liker! Vi har gifteringer i sølv, fordi det er det vi liker best. Bryr os ikke om hva som er vanlig Anonymous poster hash: 9ee1e...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #8 Del Skrevet 17. september 2013 Jeg er mest glad i hvitt gull, og fikk en klassisk forlovelsesring i hvitt gull med opphevet diamant (og mannen fikk en vanlig i hvitt gull) Vi valgte alikevel å kjøpe nye i gult gull da vi giftet oss for noen år siden; mye fordi rhodineringen på hvitt gull blir stygg etter bare noen måneder. Jeg vil ikke være uten ringen min/måtte betale for rhodinering 1-2 ganger i året... Enda ikke angret, 3 år senere Anonymous poster hash: 3acad...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 17. september 2013 #9 Del Skrevet 17. september 2013 Hei! Jeg har planer om å fri til kjæresten, og personlig er jeg mest glad i sølv og hvitt gull, men vet at gult gull kanskje er mer "tradisjonelt" når det kommer til giftemål, er det likens med forlovelsesringer også? At det vises bedre at du er forlovet/gift når det er gult gull .. Vil gjerne ha flere synspunkt! :-)Anonymous poster hash: 8ab52...4bf enig med deg. Jeg syns til og med gult gull er stygt. Dessuten har jeg sett at det er blitt populært med typ amerikansk forlovelsesring med sånn diamant på. Før har jeg forstått det, så var forlovelses og gifteringen samme ringen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 18. september 2013 #10 Del Skrevet 18. september 2013 fordi rhodineringen på hvitt gull blir stygg etter bare noen måneder. Jeg vil ikke være uten ringen min/måtte betale for rhodinering 1-2 ganger i året...Anonymous poster hash: 3acad...7c7 Det skal ikke være nødvendig. Det finnes hvitt gull som ikke er rhodiumbelagt i det hele tatt, selv om det er det vanlige å gi det hvite gullet en omgang rhodium for å gjøre det litt hvitere enn legeringen egentlig er. Det hyppigste man skal behøve å re-rhodinere er omtrent annet hvert år. Vi har ikke re-rhodinert ringene våre på i hvert fall fem år og de er så godt som like fine, vi har begynt å tenke på å få det gjort igjen neste år. Det er fordi legeringen i ringene våre er ganske hvit i seg selv. Jeg har sett at ringene til et par vi kjenner begynte å se ut som messing etter et års tid og må re-rhodineres årlig for å holde seg fine, men det er det drøyeste jeg har sett av gulaktig legering og tynt rhodiumlag på hvitt gull. Men hvis man har en jobb eller driver med noe annet som sliter veldig på ringer er det lurere å velge for eksempel gult gull, stål, titan eller platina som ikke slites sånn som rhodinert hvitt gull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. september 2013 #11 Del Skrevet 19. september 2013 Ta det dere liker og gjerne vil ha på fingeren resten av livet. Sølv, gult gull, hvitt gull, ben, rødt gull, tre, sort gull (ja, det finnes), stål, titan, platina, jern... OMG, må ikke si sånt! Google er skumle greier Ellers ville jeg selv foretrukket både forlovelsesring og giftering i hvitt gull, syntes gult gull er lite pent og passer til veldig få personer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramis Skrevet 21. september 2013 #12 Del Skrevet 21. september 2013 Ta det som passer hudtonen, det ville iallefall jeg gjort (hvis du ikke er sikker på hva du vil ha). Hvitt/sølv til kald hudtone, og gull/svart til varm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille4 Skrevet 23. september 2013 #13 Del Skrevet 23. september 2013 Vi valgte hvitt gull i forlovelsesringer, der har jeg også to diamanter. Men den gangen vi skal gifte oss skal vi kjøpe nye enkle ringer i gull. Det er fordi jeg føler at sølv/hvitt gull med litt pynt på symboliserer forlovelse, men at enkle gull ringer symboliserer giftemål Men det er jo bare mine ønsker da. Men vi kjøpte selvsagt ikke de dyreste og flotteste forlovelsesringene, siden vi skal bytte de etter hvert:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå