AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Hei! Jeg bruker kun våtservietter på jenta vår når hun har bæsja. Men jeg vasker alltid med vaskeklut med vann på (eventuelt litt olje) etterpå. Er dette greit?Anonymous poster hash: 97c91...060
Sunshine Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Her har våtservietter kun blitt brukt nedentil en eneste gang. Da ble hun sår, så aldri igjen. Har du forsøkt å tørke deg nedentil med de selv? Evt i ansiktet? Det svir jo som pokker i ansiktet i allefall, og egentlig frarådes våtservietter på små barn. Hvis du har en flekk du ikke får bort et sted, test våtserviettene så ser du hvor sterke de er. Til tross for det bruker vi sensitive våtservietter for å tørke hender og matsøl i ansiktet, selv om jeg vet at vi burde brukt våte kluter i stedet.... 1
Silfen Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Har aldri hatt issues med våtservietter, verken på meg selv eller barn. Men som deg brukte jeg de ved avføring og ikke i nyfødtperioden. Men når de begynner å få skikkelige drittbleier, da syns jeg det er greit.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Bruk heller tørre vidi-kluter som du væter selv, det er mye mer skånsomt. Det fins kjemikalier i våtservietter som ikke er bra i lengden. Bruk det kun når du er uten tilgang på vann. Anonymous poster hash: 49cdf...f58 1
*Frida* Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Har ikkje brukt våtserviettar (anna enn på tur) i nyfødtperioden, då brukar me kompresser eller vanlige klutar. Når babyen er litt større (2-3månadar?) har me brukt våtservietter, men berre ved bæsj. Aldri hatt problemer med sårhet anna enn ved sur bæsj. Me har to jenter. Sunshine: her brukar me voksne samme våtserviettane 'ved behov'. Hadde eg reagert på dei sjølv hadde eg aldri brukt dei på ungane.
Raven Emerald Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Bruker våtservietter kun når vi er på reise, og ikke har tilgang på vann. Er vi hjemme, vasker jeg henne kun med vann, drittbleie eller ei. Dersom det skulle være en bleie av typen "må fjerne litt før man vasker", bruker jeg heller toalettpapir. Tenker hun får vasket nok med våtservietter på reise. =P Men nå blir hun ikke sår, da. Hadde hun det blitt, hadde vi nok funnet en annen løsning. Men så lenge det funker, velger jeg det enkleste.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 I barnehagen hvor jeg jobbet brukte vi slike tørre "servietter" som man får på apoteket, og hadde vann på, funker supert på bæsj med bare vann. Anonymous poster hash: 2de4d...cfe
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Vi bruker kun dry wipes på jenta vår, liker å vite at det kun er rent vann som brukes. Har en pakke våtservietter i stellebagen som brukes hvis vi skifter borte. Anonymous poster hash: c899c...1c5
Stinelin Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Vi bruker engangskluter fra apoteket som vi væter med vann. Synes de fungerer utrolig bra. Men om natta bruker jeg våtservietter ved bæsj, siden jeg da skifter bleiene på soverommet.
Susa Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Jeg bruker bare våtservietter. Har ikke tilgang på vann på rommet hans. Badet vårt er under oppussing (skulle vært ferdig til han ble født, nå er han 11 mnd...). Men han har aldri vært sår.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #11 Skrevet 17. september 2013 Jeg har kun brukt våtservietter for å vaske barnet mitt med i rumpa ved bleieskift. Det har fungert utmerket hos meg. Anonymous poster hash: 5e7f6...f55
Gjest Tekola Skrevet 17. september 2013 #12 Skrevet 17. september 2013 (endret) Vi bruker Liberos våtservietter ved bæsjebleier og sånne tørre fra apoteket som vi væter selv ellers. Har ikke hatt problemer med at hun blir sår Endret 17. september 2013 av Tekola
Mafalda Skrevet 17. september 2013 #13 Skrevet 17. september 2013 Har aldri hatt issues med våtservietter, verken på meg selv eller barn. Men som deg brukte jeg de ved avføring og ikke i nyfødtperioden. Men når de begynner å få skikkelige drittbleier, da syns jeg det er greit. Samme her. Og innholdet i dagens våtservietter er jo nærmest for fjellvann å regne sammenlignet med de tungt parfymerte som var vanlig da min eldste var liten Nå skal det sies at ingen av babyene har vært såre eller hatt sensitiv hud. Da blir det jo annerledes, jeg ville ikke brukt våtservietter hvis de reagerte på dem. 1
Gjest Clafoutis Skrevet 17. september 2013 #14 Skrevet 17. september 2013 Her har våtservietter kun blitt brukt nedentil en eneste gang. Da ble hun sår, så aldri igjen. Har du forsøkt å tørke deg nedentil med de selv? Evt i ansiktet? Det svir jo som pokker i ansiktet i allefall, og egentlig frarådes våtservietter på små barn. Hvis du har en flekk du ikke får bort et sted, test våtserviettene så ser du hvor sterke de er. Til tross for det bruker vi sensitive våtservietter for å tørke hender og matsøl i ansiktet, selv om jeg vet at vi burde brukt våte kluter i stedet.... Jøss, da lurer jeg veldig på hva slags våtservietter du har prøvd? Vi bruker Neutral Baby våtservietter, og de kan jeg til og med bruke i øynene mine uten at det svir. Når det er sagt bruker vi uansett aldri våtservietter hjemme, kun når vi er ute på tur. Hovedsakelig av miljøhensyn, men også fordi jeg synes det er langt mer effektivt å tørke bort all bæsjen med mesoft e.l. og så vaske stumpen (og evt. foran) godt i vasken.
Sol79 Skrevet 17. september 2013 #15 Skrevet 17. september 2013 Her har våtservietter kun blitt brukt nedentil en eneste gang. Da ble hun sår, så aldri igjen. Har du forsøkt å tørke deg nedentil med de selv? Evt i ansiktet? Det svir jo som pokker i ansiktet i allefall, og egentlig frarådes våtservietter på små barn. Hvis du har en flekk du ikke får bort et sted, test våtserviettene så ser du hvor sterke de er. Til tross for det bruker vi sensitive våtservietter for å tørke hender og matsøl i ansiktet, selv om jeg vet at vi burde brukt våte kluter i stedet.... Tar meg i å lure på hvorfor du bruker våtservietter i ansiktet på barna dine når du selv syns de svir? Jeg syns ikke våtservietter duger noe særlig på bæsj etter nyfødtstadiet. Jeg må gni så hardt på huden for å få vekk bæsjen fordi våtserviettene er så glatte. Bruker tørre kluter som vætes i vann hjemme til bleieskift og vaskekluter til ansikt og fingre. Våtservietter er bare når vi er utomhus.
sjøhest Skrevet 17. september 2013 #16 Skrevet 17. september 2013 (endret) Høres veldig greit ut det ts. Vi bruker våtservietter. Men tørker litt etterpå med tørr klut og smører på litt sinksalve. Hun er aldri sår da. Endret 17. september 2013 av sjøhest
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #17 Skrevet 17. september 2013 www.klikk.no/foreldre/baby/article690340.ece Vi bruker Dermica sine og er superfornøyde. Bruker også slike tørre fra Apoteket fra samme merket. Anonymous poster hash: 0dad0...66d
Sunshine Skrevet 17. september 2013 #18 Skrevet 17. september 2013 Tar meg i å lure på hvorfor du bruker våtservietter i ansiktet på barna dine når du selv syns de svir? Jeg syns ikke våtservietter duger noe særlig på bæsj etter nyfødtstadiet. Jeg må gni så hardt på huden for å få vekk bæsjen fordi våtserviettene er så glatte. Bruker tørre kluter som vætes i vann hjemme til bleieskift og vaskekluter til ansikt og fingre. Våtservietter er bare når vi er utomhus. Høres veldig greit ut det ts. Vi bruker våtservietter. Men tørker litt etterpå med tørr klut og smører på litt sinksalve. Hun er aldri sår da. De jeg prøvde var vanlige libero våtservietter. Vi bruker kun de for sensitiv hud nå. Nå skal det sies at jeg testet det for å fjerne sminke, så det var huden rundt øynene som reagerte. I utgangspunktet ville vi ikke bruke våtservietter, bare tørre som vætes med vann, men ved en andledning hadde vi ikke annet tilgjengelig og da ble det testet for å fjerne matsøl. Siden hun ikke reagerte har vi fortsatt å bruke de sensitive rundt munnen og på hender, men styrer unna bruk i underlivet fordi hun reagerte der den ene gangen vi prøvde. (Jeg kan fint bruke våtservietter for å vaske hendene mine også)
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #19 Skrevet 17. september 2013 Jeg liker heller ikk Libero sine, ikke Pampers sine heler. For sterke og for mye såpe i de. Anonymous poster hash: 0dad0...66d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå