Gå til innhold

OBAGI og Isotretinoin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har kombinert "kvisemidlene" obagi og isotretinoin? Jeg brukte iso for et år siden med god effekt, uten å flasse noe særlig. Tenker å ta en kur til nå, i kombinasjon med obagi. Begge deler "sliter" jo litt på huden mens man bruker det, men jeg lurer på om noen har prøvd å bruke det sammen og at det har gått greit? Det er greit for meg om det blir litt ille mens jeg går på det, bare det ikke ødelegger huden helt....

Lurer også på om noen har prøvd kun obagi med god effekt? Det er voldsomt dyre produkter(!!!) men jeg går for det om det kan ha effekt.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd Iso, men slik huden min er nå etter 1,5 uker med Obagi ville jeg ikke blandet de to. Jeg flasser som en gal nå, er knallrød og litt sår. Jeg tror stort sett de fleste vil oppnå bra resultater med Obagi, det gjelder bare å holde ut.

Har legen/ sykepleier anbefalt å blande de? Jeg synst det høres veldig rart ut, men de vet jo hva de driver med! :-)

Skrevet

Ikke bland noen fornyende eller eksfolierende hudpleieprodukter med iso da huden blir mye tynnere og mer sensitiv ovenfor UV stråler på iso kuren. Gå heller for noe lett, som en rensekrem, og kombiner det med spf 15 og oppover (helst 30) og bruk en god fuktighetskrem. Less is more når det gjelder denne kuren.

Skrevet

Jeg gikk på iso for et år siden, og huden er i dag mye bedre. Det gikk greit på isokuren, huden flassa ikke av eller noe, hadde ellers de vanlige bivirkningene. Det er litt kviser, men ikke noe voldsomt akkurat, mest hudormer. Det som plager meg er hudormene og store porer/"søkk" i huden.

Jeg har tatt 20 kapsler med iso, (2 om dagen), men har bestilt obagiprodukter og tror kanskje ikke det er lurt å kombinere med iso... det gjør meg ikke noe å gå litt mer på iso, og ta obagi sammen, selv om det skulle se ille ut en periode, bare jeg ikke ødelegger huden på sikt. Jeg vil bare bli kvitt kvisene en gang for alle!

Kanskje jeg får drite i ny isokur og heller gå for obagi..

Hvor langt inn obagi behandlingen blir det verre, og hvor lang tid tar det før det blir bedre?

*utålmodig*

• 4 uker senere...
Skrevet

Hva bestemte du deg for, Sengaia? :) Har du begynt på Obagi?

Gjest Sengaia
Skrevet

Hva bestemte du deg for, Sengaia? :) Har du begynt på Obagi?

Ja, nå har jeg brukt obagi et par uker :) Jeg droppa ny iso-kur. Jeg har omtrent ikke kviser, men en del hudormer og noe arr og sånne røde "flekker". Så nå tester jeg obagi :) det er en utrolig dyr serie, så nå håper jeg virkelig det kan hjelpe! :)

Skrevet

Spennende! Hvilke produkter har du?

Jeg brukte de i 2 uker, så måtte jeg ha to ukers pause på grunn av syden reise, så nå er jeg på en måte i min 3 uke. Flasser mye!

Gjest Sengaia
Skrevet

Spennende! Hvilke produkter har du?

Jeg brukte de i 2 uker, så måtte jeg ha to ukers pause på grunn av syden reise, så nå er jeg på en måte i min 3 uke. Flasser mye!

Jeg har ansiktsvasken, toner, dagkrem (nr 4), A-vitaminsyrekremen og den som skal blandes med den. Og en jeg kunne bruke hvis jeg skulle begynne å flasse veldig, men det gjør jeg ikke. Jeg blir heller veldig blank i ansiktet, sånn fettglinsende... det ser skikkelig fælt ut, men om det hjelper etter hvert så er det vel verdt det ;) Jeg har vel brukt det i tre uker i strekk nå. Jeg syns ikke jeg merker noen forskjell enda, men det tar visst tid...

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg vil virkelig anbefale dere å kjøpe produktene på ebay!!!

Jeg så der i går, på ebay koster det en brøkdel av det det koster på klinikker som selger produktene.

Vaskegel og toner koster til sammen 1100 på klinikken, på ebay koster de samlet 300 kr!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...