Gå til innhold

fjerne spylukt fra dyner og puter samt sengetøy.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvordan gjør jeg det? Har vasket det om og om igjen men lukta er ikke forsvunnet helt. Overmadrassen gikk på dynga, den gå jeg opp, det samme med.lakenet. Men hadde vært fint å slippe å kaste alt. Er det noe jeg kan putte i ekstra av såpe eller no når jeg vasker i maskinen? Har googlet og skjønner at alt spyet må bli borte før lukta blir det også, men etter tre runder i maskin og tørketrommel skjønner jeg ikke at det kan være noe i gjenn, eller mikro organismer som kan ha overlevd og lager lukt. Så blir super takknemlig om noen kan hjelpe.

Anonymous poster hash: b877f...8db

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

prøvd vanish? de påstår jo at det skal funke på flekker hvertfal,, kanskje den også klarer å fjerne lukt? :) så veit jeg at det er et vaskemiddel som er beregnet på å fjerne lukt men husker ikke hva det heter nå :s

Skrevet

Et kjapt googlesøk sier at eddik skal være lurt :)

Skrevet

Eddik og tennisballer burde gjøre susen!

Skrevet

Støtter forslaget om eddik og den nye blå tøymykneren fra Comfort som er laget for å fjerne dårlig lukt.

Skrevet

Ja hvordan gjør jeg det? Har vasket det om og om igjen men lukta er ikke forsvunnet helt. Overmadrassen gikk på dynga, den gå jeg opp, det samme med.lakenet. Men hadde vært fint å slippe å kaste alt. Er det noe jeg kan putte i ekstra av såpe eller no når jeg vasker i maskinen? Har googlet og skjønner at alt spyet må bli borte før lukta blir det også, men etter tre runder i maskin og tørketrommel skjønner jeg ikke at det kan være noe i gjenn, eller mikro organismer som kan ha overlevd og lager lukt. Så blir super takknemlig om noen kan hjelpe.

Den delen som blir borte med såpe (fettet) er alt borte. Det er syra som er igjen og stinker. Den er IKKE fettløselig og vakses som påpekt over bort med syre. Altså eddik. :) Å dekke over med en annen lukt er bare ekkelt - du må få det rent.

Anonymous poster hash: b6b99...879

Skrevet

Får prøve eddik da. Den tøymykneren som fjerner lukt funker ikke. Men er nok riktig at eddik kan være det som fikser problemet. Men må jeg legge til bløt da? Og hva slags eddik? Aldri vasket med det før. Og tusen takk for alle tips altså. Dette var ikke morro får å si det sånn.

Skrevet

Natron i forvaskkammeret - en spiseskje, kanskje? - og eddik i skyllemiddelkammeret - en kork eller to. Vanlig vaskepulver i hovedvaskkammeret. Kjør vask (60 eller 90 grader).

Skrevet

Helt vanlig 7% eddik fra matbutikken. Du putter det i skyllekammeret. Med putetrekk og laken er det sikkert nok med en omgang.

Med puter/dyner ville jeg nok hatt eddiken i vaskekammeret eller kjørt en ekstra skylleomgang med bare vann for å få ut igjen eddiken. Vil jo ikke at soverommet lukter eddik, heller. :)

Anonymous poster hash: b6b99...879
Skrevet

Tusen takk. Har fått vært på butikken og kjøpt natron og eddik. Så krysser fingrene for at det blir bra etter noen runder nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...