Gå til innhold

Dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å betale en:

- hvit dagmamma som har barnet hjemme hos seg?

- hvit dagmamma som er hjemme hos oss?

- sort dagmamma som har barnet hjemme hos seg?

- sort dagmamma som er hjemme hos oss?

Håper på mange svar!

Anonymous poster hash: 07b4f...fbd
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Det som er vanlig å betale en dagmamma her er det man får i kontantstøtte+prisen en bhgplass ville kostet. (Slik at man da kommet i null, og ikke tjener noe på å ikke ha i bhg..).

Nå tenker jeg da hvot dagmamma, som har barna hjemme hos seg.

Dagmamma som skal komme hjem til deg vil jo bli dyrere, for da blir jo muligheten til å ha flere barn borte.

Skrevet

Det er vel ikke forskjell på hvite og sorte dagmammar?:(

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke forskjell på hvite og sorte dagmammar?:(

Regner med det ikke er hudfarge det er snakk om, men hvorvidt vedkommende dagmamma skatter av inntektene eller ikke. Altså om hun blir betalt hvitt eller svart.

Anonymous poster hash: b50fd...731

Skrevet

Det er vel ikke forskjell på hvite og sorte dagmammar? :(

haha jeg døde litt inni meg av den kommentaren.

kontantstøtte+hva barnehage plassen ville kostet.

Anonymous poster hash: e0807...082

• Liker 2
Skrevet

I vårt område, hvor det ikke er full barnehagedekning, koster en dagmamma kontantstøtte+barnehageplass svart. Dersom det skal være hvitt (hvis man klarer å finne en) så må man dekke "ekstrakostnadene" ved det også (men kan da få igjen noe på skatten).

Vi har hatt tre ulike dagmammaer, og betalte det samme til alle tre, enten det var en profesjonell med flere barn, en mamma som ønsket litt ekstra inntekt mens hun gikk hjemme i forlenget permisjon eller en student som kom hjem til oss.

Skrevet

I vårt område, hvor det ikke er full barnehagedekning, koster en dagmamma kontantstøtte+barnehageplass svart. Dersom det skal være hvitt (hvis man klarer å finne en) så må man dekke "ekstrakostnadene" ved det også (men kan da få igjen noe på skatten).

Vi har hatt tre ulike dagmammaer, og betalte det samme til alle tre, enten det var en profesjonell med flere barn, en mamma som ønsket litt ekstra inntekt mens hun gikk hjemme i forlenget permisjon eller en student som kom hjem til oss.

Men med tanke på at kontantstøtten endrer seg når barnet er 18 mnd fra 5000 kr til 3000 kr, hvordan blir prisen da? Følger den fortsatt kontantstøtten eller blir den holdt på prisen som har vært fra start?

Skrevet

Jeg jobber som hvit dagmamma og tar 4000kr for full plass med mat :)

Anonymous poster hash: a4b32...b5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...