Kiarapus Skrevet 18. september 2013 Forfatter #41 Skrevet 18. september 2013 Tro meg, det har vært fokus på misbruk av AB-funksjonen, noe du finner ut hvis du blar litt bakover inne på Ris og ros. Det er faktisk en fullstendig ihjeldebattert sak. Og spørsmålet blir alltid tatt opp igjen av nye brukere uten at de har gått foregående debatt etter i sømmene først. Så ingen fare for at dette ikke er belyst, altså. Anonymous poster hash: eeee1...af0 Ja men så lenge det ikke har blitt noe bedre så er det tydeligvis ikke blitt belyst nok og på riktig måte da. Jeg skulle faktisk veldig gjerne ha hørt fra moderator teamet hvordan de stiller seg til denne negative trenden, og hva de har tenkt å gjøre/ ikke gjøre. Jeg har opplevd at noen være kjempehyggelige ute i forumet, og også oppdaget, enten gjennom PM, eller fordi de glemte å hake av for anonym, at de slenger dritt i det skjulte. Som du sier er det skuffende, og gjør det vanskelig å forholde seg nøytral, eller positiv, til akkurat den brukeren, og jeg synes også det er vanskelig å se på at brukeren er så hyggelig, uten å si "du skulle visst hva den brukeren akkurat sa om deg på PM". Jeg har mistet en del illusjoner på grunn av slike episoder! Da hadde det vært bedre å ikke vite at det var dem som sto bak drittslengingen. Og jeg må legge til at jeg foretrekker at det ikke blir slengt dritt i det hele tatt, men for meg er det lettere å ignorere anonym idioti, enn åpen frekkhet og falskhet. Jaa, jeg er veldig enig med deg i det siste du skriver her. Jeg hadde også viiirkelig foretrukket at det ikke var noe dritt slenging her Jeg skulle ønske jeg var litt flinkere til å ignorere slik oppførsel jeg. Det hadde nok vær mye lettere for meg selv. Merkelig nok klarer jeg stort sett å ignorere dritt slenging som er til meg, men når det er til noen andre. Nei DET er det umulig å ignorere. Godt innlegg! + og Var den siktet til hovedinnlegget eller til Spirula sin siste kommentar?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #42 Skrevet 18. september 2013 Har det noe å si da? I barnehagen får man stjerner i boken for alt mulig av positiv og god oppførsel. Anonymous poster hash: 59152...ac6
AnonymBruker 42 Skrevet 18. september 2013 #43 Skrevet 18. september 2013 "Var den siktet til hovedinnlegget eller til Spirula sin siste kommentar?" Den siktet til hovedinnlegget, men kommentaren til spirula var ikke dum den heller
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #44 Skrevet 18. september 2013 Jeg skulle faktisk veldig gjerne ha hørt fra moderator teamet hvordan de stiller seg til denne negative trenden, og hva de har tenkt å gjøre/ ikke gjøre. Da lager man en tråd på Ris og ros. Evt leser seg litt opp der først. Anonymous poster hash: eeee1...af0 2
Kiarapus Skrevet 18. september 2013 Forfatter #45 Skrevet 18. september 2013 Har det noe å si da? I barnehagen får man stjerner i boken for alt mulig av positiv og god oppførsel. Anonymous poster hash: 59152...ac6 Haha! :D Kanskje vi skulle ha hatt "stjerne i boka" system her også!? :D Og brev hjem til foreldrene ved dårlig oppførsel slik som på grunnskolen? :D "Var den siktet til hovedinnlegget eller til Spirula sin siste kommentar?" Den siktet til hovedinnlegget, men kommentaren til spirula var ikke dum den heller Ah! Ja men DA kan jeg jo si tusen takk :D Syntes det ble litt teit å begynne å si det hvis det viste seg det ikke var meg det var ment til Da lager man en tråd på Ris og ros. Evt leser seg litt opp der først. Anonymous poster hash: eeee1...af0 Ikke umulig
Silfen Skrevet 19. september 2013 #46 Skrevet 19. september 2013 Imponerende at du har vært her i noen dager og vet alt om forumet sine titusener av brukere og hvor mange som skriver hva, selv om du ikke engang benytter deg av alle seksjonene. 4
Gjest Izabella Skrevet 19. september 2013 #47 Skrevet 19. september 2013 Jeg tror mye av problemet ligger i at folk tenker på en helt annen måte når de skriver på nettet. Det virker som om det er en helt annen terskel for å si det man mener (på minst mulig pen måte), og gjerne sarkastisk i tillegg. Jeg har vært på forumet i noen år nå, men slettet meg ved et par anledninger og kommet tilbake fordi jeg til tider blir lei av hele forumskulturen. For all del - det er mange kjempefine brukere her inne, og flesteparten oppfører seg fint, men de siste to-tre årene har andelen useriøse og anonyme brukere økt. Personlig er jeg av den oppfatning at det er enda lettere å være sarkastisk/ondsinnet som AB eller gjest kontra å stå frem som egen bruker (selv om begge deler forekommer), fordi man tross alt er hakket mer anonym når man huker av som AB. Veldig dum utvikling, opplever selv at jeg velger å skrive om vanskelige emner som AB, og gjerne lite detaljert, siden jeg vet at det som regel dukker opp ett og annet sarkastisk svar i de fleste tråder. Og jada; jeg er fullt klar over at jeg må tåle det, og det gjør jeg forsåvidt, men det gjør det ikke hyggelig. Hadde det ikke vært for at KG på en måte er one of a kind i norsk sammenheng hadde jeg byttet forum for lengst. 2
Gjest Spirula Skrevet 19. september 2013 #48 Skrevet 19. september 2013 Imponerende at du har vært her i noen dager og vet alt om forumet sine titusener av brukere og hvor mange som skriver hva, selv om du ikke engang benytter deg av alle seksjonene. Jeg synes ikke det er så rart at nykommere ser på den generelle tonen i forumet på en annen måte enn de som har vært her en stund! Slik er det jo over alt ellers i samfunnet også, og jeg kan ikke se hvorfor det skal være annerledes her inne. Vi som har vært her en stund er jo vant til kulturen, tonen, er vant til mange av brukernes måte å svare på, og har vel blitt ganske tykkhudete etter hvert. (Og kanskje også lært hvilke typer tråder/underforum vi holder oss unna). Og likevel er det mange som har vært her i mange år som er enige med trådstarter, selv om vi kjenner kulturen, og det ikke oppleves like "dramatisk" for oss, som for henne. Det er ofte nykommerne som ser ting som de virkelig er, og i stedet for å gå i skyttergraven, er det kanskje greit å få en tilbakemelding om hvordan ting oppfattes utenfra, fra noen som ikke har blitt vant til tonen her inne. 3
Gjest Morgun Skrevet 19. september 2013 #49 Skrevet 19. september 2013 Jeg synes det er litt for lite drama her, jeg.
Red-Ruby Skrevet 19. september 2013 #50 Skrevet 19. september 2013 Jeg skulle ønske at folk kunne behandle virtuelle kommunikasjon like seriøst som de gjør det i virkeligheten. Hvorfor er det mer ok å være drittsekk på nettet? Greit nok,det gjør mindre vondt og det er lettere, men det er så fryktelig unødvendig. 1
Silfen Skrevet 19. september 2013 #51 Skrevet 19. september 2013 Det er ofte nykommerne som ser ting som de virkelig er, og i stedet for å gå i skyttergraven, er det kanskje greit å få en tilbakemelding om hvordan ting oppfattes utenfra, fra noen som ikke har blitt vant til tonen her inne. Sterkt uenig. De er formet av sine oppfatninger som ikke er fra forumet. De fra mer hardcore, friere forum vil syns at det er for mye moderering her og at man ikke kan si hva man vil. De som kommer fra kosemosebabyforum vil syns at det er for mange her som sier hva de vil. Det betyr ikke at deres mening er å se ting som de virkelig er, det er fullstendig bullshit. Det er kun ved å ha vært her over tid at man kan si hvordan forumet virkelig er og da på grunnlag av erfaring og deltagelse i forumet over tid. 2
Gjest Badebuksa Skrevet 19. september 2013 #52 Skrevet 19. september 2013 Fullstendig enig!!! Hvis du skriver "skjære alle over en kam" : )))))
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #53 Skrevet 19. september 2013 Sterkt uenig. De er formet av sine oppfatninger som ikke er fra forumet. De fra mer hardcore, friere forum vil syns at det er for mye moderering her og at man ikke kan si hva man vil. De som kommer fra kosemosebabyforum vil syns at det er for mange her som sier hva de vil. Det betyr ikke at deres mening er å se ting som de virkelig er, det er fullstendig bullshit. Det er kun ved å ha vært her over tid at man kan si hvordan forumet virkelig er og da på grunnlag av erfaring og deltagelse i forumet over tid. Jeg er enig med Silfen. Anonymous poster hash: eeee1...af0 3
Gjest Spirula Skrevet 19. september 2013 #54 Skrevet 19. september 2013 (endret) Sterkt uenig. De er formet av sine oppfatninger som ikke er fra forumet. De fra mer hardcore, friere forum vil syns at det er for mye moderering her og at man ikke kan si hva man vil. De som kommer fra kosemosebabyforum vil syns at det er for mange her som sier hva de vil. Det betyr ikke at deres mening er å se ting som de virkelig er, det er fullstendig bullshit. Det er kun ved å ha vært her over tid at man kan si hvordan forumet virkelig er og da på grunnlag av erfaring og deltagelse i forumet over tid. Jeg er bare delvis enig. Det er forskjell på å gjøre en observasjon (som trådstarter her har gjort), og det å gjøre seg opp en mening om forumet (som hun sikkert også har gjort). Trådstarter har gjort en observasjon. Det er denne som kommer til syne i denne tråden, og du har selvsagt helt rett i at hennes oppfatning av forumet baserer seg på erfaringer, og hvordan de ønsker at et forum skal være. Hennes mening om forumet vil sikkert endre seg etter hvert som hun blir mer kjent med kulturen her inne, men hennes observasjson som nykommer er ikke mindre valid av den grunn. Endret 19. september 2013 av Spirula 3
Silfen Skrevet 19. september 2013 #55 Skrevet 19. september 2013 Jeg syns at en observasjon av tusenvis av brukere, på bare en uke, for deretter å kalle brorparten av brukerne for egosentriske og usympatiske, er intet annet enn frekt, nedlatende og at TS kun møter seg selv i døren. TS har ved flere anledninger brukt hersketeknikker i debatter og rakket ned på de med andre meninger enn henne. Noe jeg syns er helt greit, men kom faen ikke her og tro at man kan kalle seg selv pus, smile litt og plutselig er man bedre enn alle andre. Drittsekk er drittsekk, også blant kattekrek. 4
Gjest Spirula Skrevet 19. september 2013 #56 Skrevet 19. september 2013 Jeg syns at en observasjon av tusenvis av brukere, på bare en uke, for deretter å kalle brorparten av brukerne for egosentriske og usympatiske, er intet annet enn frekt, nedlatende og at TS kun møter seg selv i døren. TS har ved flere anledninger brukt hersketeknikker i debatter og rakket ned på de med andre meninger enn henne. Noe jeg syns er helt greit, men kom faen ikke her og tro at man kan kalle seg selv pus, smile litt og plutselig er man bedre enn alle andre. Drittsekk er drittsekk, også blant kattekrek. Det er selvsagt et poeng, og jeg kan ikke svare for trådstarter, men jeg håper hun ikke uttaler seg om flere titalls tusen enkeltbrukere, men hvordan hun har observert den generelle tonen her inne. Jeg er, som tidligere sagt i tråden, uenig med henne i at flertallet er egosentriske og usympatiske, men at et fåtall høylydte unntak gjør at tonen virker skarpere enn den egentlig er, har jeg ingen problemer med å se. 1
Gjest Morgun Skrevet 19. september 2013 #57 Skrevet 19. september 2013 Det er selvsagt et poeng, og jeg kan ikke svare for trådstarter, men jeg håper hun ikke uttaler seg om flere titalls tusen enkeltbrukere, men hvordan hun har observert den generelle tonen her inne. Jeg er, som tidligere sagt i tråden, uenig med henne i at flertallet er egosentriske og usympatiske, men at et fåtall høylydte unntak gjør at tonen virker skarpere enn den egentlig er, har jeg ingen problemer med å se. Da kan man jo ignorere det fåtallet.
Gjest Spirula Skrevet 19. september 2013 #58 Skrevet 19. september 2013 (endret) Da kan man jo ignorere det fåtallet. Det gjør vel de fleste etter hvert som de blir kjent med forumet, og ser hvem unntakene er? Endret 19. september 2013 av Spirula
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #59 Skrevet 19. september 2013 Da kan man jo ignorere det fåtallet. Eller rapportere dem. Selv om TS visstnok ikke er så interessert i det. Anonymous poster hash: eeee1...af0
Kiarapus Skrevet 19. september 2013 Forfatter #60 Skrevet 19. september 2013 Imponerende at du har vært her i noen dager og vet alt om forumet sine titusener av brukere og hvor mange som skriver hva, selv om du ikke engang benytter deg av alle seksjonene. Ja ikke sant? Jeg må jo ha magiske evner?? :D Jeg tror mye av problemet ligger i at folk tenker på en helt annen måte når de skriver på nettet. Det virker som om det er en helt annen terskel for å si det man mener (på minst mulig pen måte), og gjerne sarkastisk i tillegg. Jeg har vært på forumet i noen år nå, men slettet meg ved et par anledninger og kommet tilbake fordi jeg til tider blir lei av hele forumskulturen. For all del - det er mange kjempefine brukere her inne, og flesteparten oppfører seg fint, men de siste to-tre årene har andelen useriøse og anonyme brukere økt. Personlig er jeg av den oppfatning at det er enda lettere å være sarkastisk/ondsinnet som AB eller gjest kontra å stå frem som egen bruker (selv om begge deler forekommer), fordi man tross alt er hakket mer anonym når man huker av som AB. Veldig dum utvikling, opplever selv at jeg velger å skrive om vanskelige emner som AB, og gjerne lite detaljert, siden jeg vet at det som regel dukker opp ett og annet sarkastisk svar i de fleste tråder. Og jada; jeg er fullt klar over at jeg må tåle det, og det gjør jeg forsåvidt, men det gjør det ikke hyggelig. Hadde det ikke vært for at KG på en måte er one of a kind i norsk sammenheng hadde jeg byttet forum for lengst. Ser ut som vi to har ganske likt syn på denne saken. Som jeg skriver i hovedinnlegget så er det mange fine og trivelige personer her inne. Hadde det ikke vært det så hadde jeg jo ikke vært interessert i å være aktiv her i det hele tatt Jeg synes ikke det er så rart at nykommere ser på den generelle tonen i forumet på en annen måte enn de som har vært her en stund! Slik er det jo over alt ellers i samfunnet også, og jeg kan ikke se hvorfor det skal være annerledes her inne. Vi som har vært her en stund er jo vant til kulturen, tonen, er vant til mange av brukernes måte å svare på, og har vel blitt ganske tykkhudete etter hvert. (Og kanskje også lært hvilke typer tråder/underforum vi holder oss unna). Og likevel er det mange som har vært her i mange år som er enige med trådstarter, selv om vi kjenner kulturen, og det ikke oppleves like "dramatisk" for oss, som for henne. Det er ofte nykommerne som ser ting som de virkelig er, og i stedet for å gå i skyttergraven, er det kanskje greit å få en tilbakemelding om hvordan ting oppfattes utenfra, fra noen som ikke har blitt vant til tonen her inne. Veldig flott og vell reflektert innlegg! Jeg kan ikke annet enn å se meg enig Jeg skulle ønske at folk kunne behandle virtuelle kommunikasjon like seriøst som de gjør det i virkeligheten. Hvorfor er det mer ok å være drittsekk på nettet? Greit nok,det gjør mindre vondt og det er lettere, men det er så fryktelig unødvendig. Det er det jeg også mener Fullstendig enig!!! Hvis du skriver "skjære alle over en kam" : ))))) Du har helt rett! Det var ett dårlig ordvalg av meg da jeg ikke kom på akkurat hva det het i det jeg skrev det. Men det heter selvfølgelig "skjære", og jeg skal gå å rette på det nå med en gang mens jeg enda husker det Jeg syns at en observasjon av tusenvis av brukere, på bare en uke, for deretter å kalle brorparten av brukerne for egosentriske og usympatiske, er intet annet enn frekt, nedlatende og at TS kun møter seg selv i døren. TS har ved flere anledninger brukt hersketeknikker i debatter og rakket ned på de med andre meninger enn henne. Noe jeg syns er helt greit, men kom faen ikke her og tro at man kan kalle seg selv pus, smile litt og plutselig er man bedre enn alle andre. Drittsekk er drittsekk, også blant kattekrek. Som jeg tidligere har presisert så er det to forskjellige ting å angripe uskyldige folk med stygge og frekke kommentarer, enn hvis det er snakk om ett tema der det er snakk om ett tema som IKKE er uskyldig. Og dette gjelder selvfølgelig alle. Skriver man at man har gjort noe som er veldig ufint så må man tåle å få høre det, og det er helt naturlig. Men det er noe helt annet enn om man skal være stygge i munn bare fordi man føler for å si stygge ting. Det er en ting å skrive "jeg er uenig", eller "jeg har en annen oppfatning", og så komme med en grei forklaring på hvorfor. Alle har rett til å ha sin egen mening. Men folk blir aldri enige om man skal sitte å være ufine. Og så avsluttet du med kattekrek! :D Og så merkelig som jeg er så blir jo jeg glad for alt som har med katt og gjøre, uansett positivt eller negativt ment, så mjau mjau! :D Det er selvsagt et poeng, og jeg kan ikke svare for trådstarter, men jeg håper hun ikke uttaler seg om flere titalls tusen enkeltbrukere, men hvordan hun har observert den generelle tonen her inne. Jeg er, som tidligere sagt i tråden, uenig med henne i at flertallet er egosentriske og usympatiske, men at et fåtall høylydte unntak gjør at tonen virker skarpere enn den egentlig er, har jeg ingen problemer med å se. Veldig godt skrevet! Dette var mye bedre formulert en det jeg klarte. Jeg har selvfølgelig hverken satt ett tall på hvor mange det er som er ufine, men det oppleves så absolutt som at det er en veldig høy prosent når de er så høylytte at det overdøver det positive. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå