larsj Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 (endret) Dette er altså ikke en reklame/bissniss-forslag, moderator. Mer en meningsmåling. Uansett - Når jeg ikke driver datafirma jobber jeg litt som snekker, og da er det spesielt bord i litt røff stil jeg lager. Pallebord er vel ikke så inn lenger, selv om noen fortsatt liker det, så lager ikke så mye sånt. Gjør det og, om folk vil ha det, men det går mer i slitt materiale og grov stil, som sagt, og det kan fort minne litt om pallebord. (Mind you, siden det er link til i signaturen min er den gamle pallebord-siden min. Skal lage en ny side med andre bord.) Tenkte det kunne vært fint å fått litt mer trafikk på nettsida mi og dermed flere kunder, men er litt usikker på hvordan jeg bør gå fram (første pri er å lage meg en litt bedre nettside..). Kom på at det jo er en del bloggere som har reklamer på sidene sine, men dette er veldig dyrt siden de tar et månedsbeløp for annonseplassen. Mange av dem ser ikke ut til å ha den minste formening om hva annonseplassen deres er verdt, så de smører tjukt på - "jeg har jo 500 fjortis-lesere om dagen, så da må jo annonseplassen være verdt MINST 7000 kr i måneden". Not so much. Hehe.. Om det da er noen som har en blogg som er hjem/interiør-relatert (men andre blogger er også interessante) og som kunne tenkt seg å tjene litt penger på den, hadde det vært aktuelt å ha et middels stort reklamebanner et eller annet sted på siden? Og alle salg som kommer gjennom det banneret, får man prosenter av. Altså en annen betalingsmodell enn overnevnte. Kan ta med at generell prosent ligger på 3-6, mens jeg betaler mellom 10 og 12 avhengig av hvor mye trafikk bloggen har. 12% blir ca 250-300 kr per salg i snitt, noe man kan se langt etter hos reklamenettverkene; der betaler de i skrivende stund fra 3.5 til 8% av salg på interiør-relaterte kampanjer. Om du da har 3-4 personer som kjøper gjennom banneret på din side, er det en rask tusing i måneden. Hva tenker dere om saken? Endret 17. september 2013 av larsj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå